Anonym bruker Skrevet 16. november 2015 #1 Skrevet 16. november 2015 Har lest noen ganger her inne om foreldre som er blitt kontaktet sv helsesøster etter veiing på skolen. Bekymringen da har vært overvekt. Er det noen her inne som har blitt kontaktet med tanke på undervekt hos barn? Min snart tiåring veier nå 19,3 kg med klær. Han er 130 cm høy, så ikke akkurat av de lengste heller, men blir overrasket når jeg leser her inne om at 19 kg er helt normal vekt på en treåring. Husker gutten min var 10 kg da han Da han var tre år. Han er aktiv og nesten aldri syk. Jeg ser jo at han er en smal type, men synes han ligner mange av guttene jeg vokste opp med i kroppsbygning (80-tallet). Jeg har ikke hørt noe fra helsesøster, og han er som sagt frisk og fin og i mye aktivitet (trener fotball og karate). Tror dere helsesøster ville tatt kontakt hvis det var noe å bekymre seg for? Anonymous poster hash: d510e...950
Anonym bruker Skrevet 16. november 2015 #2 Skrevet 16. november 2015 Hvordan er det på skolen, ser de kurven hans fra han var liten? Jeg tenker at så lenge han følger kurven, så er han der han skal være? Vil tro du blir kontaktet om det er grunn til bekymring. Anonymous poster hash: b5176...587
Anonym bruker Skrevet 16. november 2015 #3 Skrevet 16. november 2015 Han er faktisk veldig undervektig. Eg ville tatt kontakt med lege. Ikkje sikkert han tar opp nok næringstoff o.l. Mulig han treng næringsdrikker for å få et god næringstett mat (dette får man på resept dersom det er behov). Eg stoler ikkje på helsesøstre, helse-norge har alt for stort fokus på overvekt, i forhold til undervekt. Anonymous poster hash: 9e3b5...ef6
Anonym bruker Skrevet 16. november 2015 #4 Skrevet 16. november 2015 Har ei jente som er ganske lik din. Jeg vist de hadde blitt veid og målt, så når jeg snakket med helsesøster i forbindelse med noe annet spurt jeg om dette. I følge kurvene var hun under, men hun hadde gått rundt i friminutt for å se hvordan ungene var og utifra det så var det ingen bekjymring. Hadde hun spist for lite, hadde hun ikke hatt energi nok til å herje rundt slik hun gjorde. Ungen er ingen storspiser, men hun spiser variert og mange ganger om dagen. Posjonene hennes er ikke store, men som hun sier så spiser hun til hun er mett og det syns jeg er helt greit.hun er også den som finnere ett eple, skreller seg en gulrot når hun vil ha seg ett mellommåltid. Og det morsomme i dette er jo at dette var helsesøsteren det var så mye skriverier om i avisa. Fornuftig dame, men alle tingene politikerene sier de må gjøre er ikke alltid like heldige. Anonymous poster hash: db087...caa
Anonym bruker Skrevet 16. november 2015 #5 Skrevet 16. november 2015 Vi var med når jenta ble veid, og fikk beskjed om at hun var på grensen til å være undervektig. Det var for så vidt ingen overraskelse... Anonymous poster hash: 58967...6de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå