Gå til innhold

Dere som driver med håndarbeid - betaling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen erfaring med at de tar betaling på forskudd? Oppkrav er svindyrt og ingen ønsker oppkrav som regel, er jo fjerdedel av prisen for varen bare oppkravsgebyret. Før sendte jeg og fikk penger da de fikk varen, men nå har jeg TRE stk som ikke har betalt og utestående krav på ca 8 tusen. Det gidder jeg ikke mer. Så nå tenkte jeg å poste på min Facebook-side for håndverk at på grunn av tidligere betalingsmislighold fra flere kunder er jeg dessverre nødt til å ta forskuddsbetaling for varer som folk bestiller i fremtiden. Innafor? Er drittlei av å jobbe gratis og ha masse utgifter :S

Anonymous poster hash: 7b893...765
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har noen erfaring med at de tar betaling på forskudd? Oppkrav er svindyrt og ingen ønsker oppkrav som regel, er jo fjerdedel av prisen for varen bare oppkravsgebyret. Før sendte jeg og fikk penger da de fikk varen, men nå har jeg TRE stk som ikke har betalt og utestående krav på ca 8 tusen. Det gidder jeg ikke mer. Så nå tenkte jeg å poste på min Facebook-side for håndverk at på grunn av tidligere betalingsmislighold fra flere kunder er jeg dessverre nødt til å ta forskuddsbetaling for varer som folk bestiller i fremtiden. Innafor? Er drittlei av å jobbe gratis og ha masse utgifter :S

Ja det syns jeg er helt greit.

Anonymous poster hash: 52a7d...458

Skrevet

Jeg sender aldri i oppkrav, ikke fordi det er dyrt (kunden betaler), men fordi enkelte ikke henter og da har jeg betalt porto og fortsatt ikke solgt varen(les: fått penger pluss tilbake porto og oppkravsgebyret). Har aldri i mitt liv sendt noe før pengene var på konto. Mange småkrininelle der ute, de 8000 fåe du nok aldri.

Jeg tar forskuddsbetaling. Noen spør om paypal, men jeg orker ikke bruke tid på å sette meg inn i sånt, og informerer om at KUN foehåndsbetaling er ok. Selger svært mye.

Anonymous poster hash: 4e340...1ac

Skrevet

Jeg ville ikke betalt på forhånd hvis jeg ikke kjente deg. Da hadde faren vært stor for at du bare beholdt pengene og jeg aldri så noe til varen, eller varen ikke var av avtalt kvalitet.

Anonymous poster hash: e98f3...f50
Skrevet

Jeg ville ikke betalt på forhånd hvis jeg ikke kjente deg. Da hadde faren vært stor for at du bare beholdt pengene og jeg aldri så noe til varen, eller varen ikke var av avtalt kvalitet.

Men hvordan gjør man det ellers da? Oppkrav blir for dyrt, mange kjøper ting som koster cirka 600 kroner, og oppkravsgebyret er vel på rundt 249. Det sier seg selv at jeg ikke kan kreve så høy pris da. Det er også stor fare for at jeg taper mer penger for oppkrav enn å sende uten betaling. Skal jeg slutte å selge håndarbeid i det hele tatt?

Skrevet

Men hvordan gjør man det ellers da? Oppkrav blir for dyrt, mange kjøper ting som koster cirka 600 kroner, og oppkravsgebyret er vel på rundt 249. Det sier seg selv at jeg ikke kan kreve så høy pris da. Det er også stor fare for at jeg taper mer penger for oppkrav enn å sende uten betaling. Skal jeg slutte å selge håndarbeid i det hele tatt?

Oppkrav koster 89,- og porto kommer i tillegg.

Skrevet

Oppkrav koster 89,- og porto kommer i tillegg.

Hvis man sender som pakke så blir porto veldig dyrt, og det kommer i noe over 200 kroner. Postoppkrav på pakke er kr. 237 ifølge posten.no, og porto kommer i tillegg. Man sender vel ikke varer man ikke vil at skal forsvinne som et brev. Sender man som pakke så kan man faktisk se at den kom frem til mottaker og mottaker ikke har hentet den, man kan ikke juge og si at man ikke har mottatt noe fordi ingenting har kommet i posten, slik det blir med brev som ikke kan spores.

Skrevet

Depositum.

Garndets verdi i depositum, lønn for jobben når varen er levert.

Anonymous poster hash: 0e437...2e5

Skrevet

Depositum.

Garndets verdi i depositum, lønn for jobben når varen er levert.

Anonymous poster hash: 0e437...2e5

Jeg syr, blant annet bunad, og mange kunder leverer stoff selv. Så jeg kan ikke ta depositum for noe, siden betalingen gjelder kun selve arbeidet.

Skrevet

Det tar ikke lange tiden å opprette en paypalkonto og sette seg inn i hvordan det fungerer. Det er snakk om mye penger som kan gå tapt for begge parter. Ved å bruke paypal er det en forsikring for begge.

Skrevet

Alle jeg har solgt til godtar forhåndsbetaling. Mine produkter koster ofte rundt 2000

Anonymous poster hash: 1cdd1...4c5

Skrevet

Skaff dere paypal først som sist. Da slipper du svindel. Bedre å bruke 5 min på å sette deg inn i det enn å tape 8000++

Skrevet

Skaff dere paypal først som sist. Da slipper du svindel. Bedre å bruke 5 min på å sette deg inn i det enn å tape 8000++

Jeg har paypal. Og de yngre kundene vil nok godta det. De eldre damene som ikke en gang har nett må jeg nok kreve forhåndsbetaling fra, for de kommer ikke til å rote med noe PayPal :S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...