Anonym bruker Skrevet 16. november 2015 #1 Skrevet 16. november 2015 Syntes det er veldig rart. Min ene jente er like gammel som nabojenten. Her er ofte alle nabobarna ute sammen. Aldri denne jenten. De andre ringer på og spør, men hun blir aldri med ut. Foreldrene sier alltid nei om spørsmål til å få være med hjem enten det er til oss eller andre. Ville dere vært bekymret her? Anonymous poster hash: 3034a...c16
Anonym bruker Skrevet 16. november 2015 #2 Skrevet 16. november 2015 Hvor gamle er de da og er de aktive ellers? Min niese er aldri med de andre ut. Hun trener så mye at det er det ikke tid og overskudd til. Vennene har hun i treningsmiljøet, ikke på skolen. Anonymous poster hash: 9b442...015
Anonym bruker Skrevet 16. november 2015 #3 Skrevet 16. november 2015 Ja. Det er usunt å bare være inne. Barn bør absolutt ut og leke. Vi har et par slike i nabolaget her også, og ingen unger er så ofte syke heller. Bleike og stusslige, asosiale og sære blir de også. Anonymous poster hash: 125c7...820
Anonym bruker Skrevet 16. november 2015 #4 Skrevet 16. november 2015 Ja. Det er usunt å bare være inne. Barn bør absolutt ut og leke. Vi har et par slike i nabolaget her også, og ingen unger er så ofte syke heller. Bleike og stusslige, asosiale og sære blir de også. Anonymous poster hash: 125c7...820 Oi sann, alle i nabolaget burde fulgt din oppskrift, for da hadde det blitt "lyckliga gatan" Anonymous poster hash: d6078...fa9
Anonym bruker Skrevet 16. november 2015 #5 Skrevet 16. november 2015 Ja. Det er usunt å bare være inne. Barn bør absolutt ut og leke. Vi har et par slike i nabolaget her også, og ingen unger er så ofte syke heller. Bleike og stusslige, asosiale og sære blir de også. Anonymous poster hash: 125c7...820 Mine barn leker sjelden ute når deler dårlig vær. De er ute i timesvis i bhg og på Sfo,på ettermiddager og i helger er det fritidsaktiviteter som gjelder. De er friske og raske, og svært sjelden syke. Anonymous poster hash: b3ea9...50e
Anonym bruker Skrevet 16. november 2015 #6 Skrevet 16. november 2015 Ja. Det er usunt å bare være inne. Barn bør absolutt ut og leke. Vi har et par slike i nabolaget her også, og ingen unger er så ofte syke heller. Bleike og stusslige, asosiale og sære blir de også. Anonymous poster hash: 125c7...820 Mine barn leker sjelden ute når deler dårlig vær. De er ute i timesvis i bhg og på Sfo,på ettermiddager og i helger er det fritidsaktiviteter som gjelder. De er friske og raske, og svært sjelden syke. Anonymous poster hash: b3ea9...50e Men disse barna er heller ikke ute på helg. Og minst mulig på Sfo. Det er kun skjerm og spilling som gjelder. Går aldri ut frivillig, i alle fall ikke den eldste, verken sommer eller vinter. Fritidsaktiviteter er også stillesittende innendørs, men tross alt "hjerneføde". Jo, de er bleike og stusslige, og ofte syke. Anonymous poster hash: 125c7...820
Anonym bruker Skrevet 16. november 2015 #7 Skrevet 16. november 2015 Ja. Det er usunt å bare være inne. Barn bør absolutt ut og leke. Vi har et par slike i nabolaget her også, og ingen unger er så ofte syke heller. Bleike og stusslige, asosiale og sære blir de også. Anonymous poster hash: 125c7...820 Mine barn leker sjelden ute når deler dårlig vær. De er ute i timesvis i bhg og på Sfo,på ettermiddager og i helger er det fritidsaktiviteter som gjelder. De er friske og raske, og svært sjelden syke. Anonymous poster hash: b3ea9...50e Men disse barna er heller ikke ute på helg. Og minst mulig på Sfo. Det er kun skjerm og spilling som gjelder. Går aldri ut frivillig, i alle fall ikke den eldste, verken sommer eller vinter. Fritidsaktiviteter er også stillesittende innendørs, men tross alt "hjerneføde". Jo, de er bleike og stusslige, og ofte syke. Anonymous poster hash: 125c7...820 Hva vet du om hva de gjør i sitt eget hjem? Bor du der sammen med dem? Du har en hypotese om hva de gjør. En hypotese er ikke fakta. Anonymous poster hash: b3ea9...50e
Anonym bruker Skrevet 16. november 2015 #8 Skrevet 16. november 2015 Ja. Det er usunt å bare være inne. Barn bør absolutt ut og leke. Vi har et par slike i nabolaget her også, og ingen unger er så ofte syke heller. Bleike og stusslige, asosiale og sære blir de også. Anonymous poster hash: 125c7...820 Mine barn leker sjelden ute når deler dårlig vær. De er ute i timesvis i bhg og på Sfo,på ettermiddager og i helger er det fritidsaktiviteter som gjelder. De er friske og raske, og svært sjelden syke. Anonymous poster hash: b3ea9...50e Men disse barna er heller ikke ute på helg. Og minst mulig på Sfo. Det er kun skjerm og spilling som gjelder. Går aldri ut frivillig, i alle fall ikke den eldste, verken sommer eller vinter. Fritidsaktiviteter er også stillesittende innendørs, men tross alt "hjerneføde". Jo, de er bleike og stusslige, og ofte syke. Anonymous poster hash: 125c7...820 Hva vet du om hva de gjør i sitt eget hjem? Bor du der sammen med dem? Du har en hypotese om hva de gjør. En hypotese er ikke fakta. Anonymous poster hash: b3ea9...50e Kan det være noe å krangle om, da. Denne familien bor i nabolaget vårt, og er i omgangskretsen vår, til tross for at vi er temmelig ulike. Jeg tror ikke, jeg vet. Anonymous poster hash: 125c7...820
Mammaentilknollogtott Skrevet 16. november 2015 #9 Skrevet 16. november 2015 Ja. Det er usunt å bare være inne. Barn bør absolutt ut og leke. Vi har et par slike i nabolaget her også, og ingen unger er så ofte syke heller. Bleike og stusslige, asosiale og sære blir de også. Anonymous poster hash: 125c7...820 Mine barn leker sjelden ute når deler dårlig vær. De er ute i timesvis i bhg og på Sfo,på ettermiddager og i helger er det fritidsaktiviteter som gjelder. De er friske og raske, og svært sjelden syke. Anonymous poster hash: b3ea9...50e Men disse barna er heller ikke ute på helg. Og minst mulig på Sfo. Det er kun skjerm og spilling som gjelder. Går aldri ut frivillig, i alle fall ikke den eldste, verken sommer eller vinter. Fritidsaktiviteter er også stillesittende innendørs, men tross alt "hjerneføde". Jo, de er bleike og stusslige, og ofte syke. Anonymous poster hash: 125c7...820 Det er ikke alle som liker å være ute, verken voksne eller barn. Her er vi ute når det er fint vær. Barna er ute på skolen og vil også være ute når det er fint vær på vinteren. Jeg går ikke ut på høst og vinter med mindre jeg skal til lege eller behandling. Dette grunnet sykdom. Vi tvinger ikke barna våre ut så lenge de ikke selv vil. Det er kun nordmenn som mener at man må bo ute hele året for å være frisk. Tull og vas! Vi er innemennesker og barna koser seg inne med leker, tv, brettspill, iPad og telefon. Vi er ikke en friskusfamilie og ikke vil vi være det heller.
Luksusdyret Skrevet 16. november 2015 #10 Skrevet 16. november 2015 Ja. Det er usunt å bare være inne. Barn bør absolutt ut og leke. Vi har et par slike i nabolaget her også, og ingen unger er så ofte syke heller. Bleike og stusslige, asosiale og sære blir de også. Anonymous poster hash: 125c7...820 Herregud for en drittkjerring, kalle andre sine unger for stusslige og sære. Der ser man hvor mobbing kommer fra, det er ikke fra barna selv for å si det slik... Synes synd på både dine barn og nabobarna dine, tenk å ha mobber til mor/nabo.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2015 #11 Skrevet 16. november 2015 Ja. Det er usunt å bare være inne. Barn bør absolutt ut og leke. Vi har et par slike i nabolaget her også, og ingen unger er så ofte syke heller. Bleike og stusslige, asosiale og sære blir de også. Anonymous poster hash: 125c7...820 Mine barn leker sjelden ute når deler dårlig vær. De er ute i timesvis i bhg og på Sfo,på ettermiddager og i helger er det fritidsaktiviteter som gjelder. De er friske og raske, og svært sjelden syke. Anonymous poster hash: b3ea9...50e Men disse barna er heller ikke ute på helg. Og minst mulig på Sfo. Det er kun skjerm og spilling som gjelder. Går aldri ut frivillig, i alle fall ikke den eldste, verken sommer eller vinter. Fritidsaktiviteter er også stillesittende innendørs, men tross alt "hjerneføde". Jo, de er bleike og stusslige, og ofte syke. Anonymous poster hash: 125c7...820 Det er ikke alle som liker å være ute, verken voksne eller barn. Her er vi ute når det er fint vær. Barna er ute på skolen og vil også være ute når det er fint vær på vinteren. Jeg går ikke ut på høst og vinter med mindre jeg skal til lege eller behandling. Dette grunnet sykdom. Vi tvinger ikke barna våre ut så lenge de ikke selv vil. Det er kun nordmenn som mener at man må bo ute hele året for å være frisk. Tull og vas! Vi er innemennesker og barna koser seg inne med leker, tv, brettspill, iPad og telefon. Vi er ikke en friskusfamilie og ikke vil vi være det heller. Det er tull og vas med frisk luft, fysisk aktivitet og lek i hagen, idrettsplass, sykling, klatring osv... Den var ny... Anonymous poster hash: c750d...8b9
Anonym bruker Skrevet 16. november 2015 #12 Skrevet 16. november 2015 Ja. Det er usunt å bare være inne. Barn bør absolutt ut og leke. Vi har et par slike i nabolaget her også, og ingen unger er så ofte syke heller. Bleike og stusslige, asosiale og sære blir de også. Anonymous poster hash: 125c7...820 Mine barn leker sjelden ute når deler dårlig vær. De er ute i timesvis i bhg og på Sfo,på ettermiddager og i helger er det fritidsaktiviteter som gjelder. De er friske og raske, og svært sjelden syke. Anonymous poster hash: b3ea9...50e Men disse barna er heller ikke ute på helg. Og minst mulig på Sfo. Det er kun skjerm og spilling som gjelder. Går aldri ut frivillig, i alle fall ikke den eldste, verken sommer eller vinter. Fritidsaktiviteter er også stillesittende innendørs, men tross alt "hjerneføde". Jo, de er bleike og stusslige, og ofte syke. Anonymous poster hash: 125c7...820 Det er ikke alle som liker å være ute, verken voksne eller barn. Her er vi ute når det er fint vær. Barna er ute på skolen og vil også være ute når det er fint vær på vinteren. Jeg går ikke ut på høst og vinter med mindre jeg skal til lege eller behandling. Dette grunnet sykdom. Vi tvinger ikke barna våre ut så lenge de ikke selv vil. Det er kun nordmenn som mener at man må bo ute hele året for å være frisk. Tull og vas! Vi er innemennesker og barna koser seg inne med leker, tv, brettspill, iPad og telefon. Vi er ikke en friskusfamilie og ikke vil vi være det heller. Jeg er også utenlandsk og ble sjokkert over dette norske fenomenet. Stivpynta barn på 17. mai som står med blå lepper og griner fordi det vanligvis er pluss 1 grad og sludd på denne dagen, men neida, de skal være ute både på denne dagen i bare bunad/finkjole, og ellers hver dag i året. Om det er 40 minus eller stiv kuling og pøsregn. Har enda ikke sett noe seriøs forskning som beviser at man blir frisk av å sitte ute i regn og kulde. Jeg tvinger ikke mine barn ut når det er møkkavær hvis de ikke vil selv. Man dauer ikke av å være inne noen dager i året, og de er jo uansett ute i friminuttet og på skoleveien. Hvorfor være ute i mange timer om dagen? De har også en krevende (innendørs) fritidsaktivitet der man MÅ trene mye ellers kan man bare slutte med det. Så har de lekser, de hjelper til med husarbeid og sånt. Men dagens unger bruker verken å lese bøker eller utvikle annet enn kroppen, dessverre. Foreldre ser ikke viktigheten av å utvikle også intellektet, og da må man nesten være inne og lese/skrive/forske. Anonymous poster hash: ec156...b89
Anonym bruker Skrevet 16. november 2015 #13 Skrevet 16. november 2015 Ja. Det er usunt å bare være inne. Barn bør absolutt ut og leke. Vi har et par slike i nabolaget her også, og ingen unger er så ofte syke heller. Bleike og stusslige, asosiale og sære blir de også. Anonymous poster hash: 125c7...820 Mine barn leker sjelden ute når deler dårlig vær. De er ute i timesvis i bhg og på Sfo,på ettermiddager og i helger er det fritidsaktiviteter som gjelder. De er friske og raske, og svært sjelden syke. Anonymous poster hash: b3ea9...50e Men disse barna er heller ikke ute på helg. Og minst mulig på Sfo. Det er kun skjerm og spilling som gjelder. Går aldri ut frivillig, i alle fall ikke den eldste, verken sommer eller vinter. Fritidsaktiviteter er også stillesittende innendørs, men tross alt "hjerneføde". Jo, de er bleike og stusslige, og ofte syke. Anonymous poster hash: 125c7...820 Det er ikke alle som liker å være ute, verken voksne eller barn. Her er vi ute når det er fint vær. Barna er ute på skolen og vil også være ute når det er fint vær på vinteren. Jeg går ikke ut på høst og vinter med mindre jeg skal til lege eller behandling. Dette grunnet sykdom. Vi tvinger ikke barna våre ut så lenge de ikke selv vil. Det er kun nordmenn som mener at man må bo ute hele året for å være frisk. Tull og vas! Vi er innemennesker og barna koser seg inne med leker, tv, brettspill, iPad og telefon. Vi er ikke en friskusfamilie og ikke vil vi være det heller. Det er tull og vas med frisk luft, fysisk aktivitet og lek i hagen, idrettsplass, sykling, klatring osv... Den var ny... Anonymous poster hash: c750d...8b9 MEN IKKE HVER ENESTE DAG HELE ÅRET!! Man blir ikke syk av å være hjemme en gang i blant i møkkavær. Anonymous poster hash: ec156...b89
Anonym bruker Skrevet 16. november 2015 #14 Skrevet 16. november 2015 Herregud, alt hva folk skal blande seg inn i... Vi er heller ikke ute hver dag. Faktisk er det ganske lenge siden ungen her har vært ute og lekt utenfor dørene. Eller vi gikk lang tur i skauen for et par dager siden, men for alt alle andre vet så var vi på butikken liksom. Vi er faktisk opptatte med andre ting på ettermiddagene, og i helgene er vi ofte ute og finner på ting (ikke akkurat utenfor husveggen), eller er på besøk hos andre. Ungen er mer enn nok ute når han er i barnehagen at det er absolutt ingen krise om han er inne på ettermiddager hjemme. Det ønsker han faktisk selv også. Man har middag og lekser når de begynner på skolen, kanskje fritidsaktiviteter og deretter tid sammen med familien. Noen ønsker faktisk å tilbringe tid sammen med barna og ikke sende de hit og dit utenfor huset bare fordi DE MÅ VÆRE UTE. Hvorfor MÅ unger egentlig ut å leke på ettermiddagene og i helgene? Kan ikke familier få lov å gjøre andre ting? Noen liker faktisk ikke å sitte på ræva hjemme en hel helg.. Eller noen liker å sitte inne å slappe av etter en lang uke på skole og jobb. Det er det faktisk ingenting galt i! Anonymous poster hash: 2e2f0...6dd
Plutselig_gravid Skrevet 16. november 2015 #15 Skrevet 16. november 2015 Jeg hadde ikke reagert på at de er mye inne på denne tiden av året. De får jo frisk luft på skole og i bhg. Ikke alle liker eller orker å være ute hele tiden. Men jeg hadde nok stusset ganske mye over at barna aldri får ha besøk, gå på besøk eller gå ut, når de faktisk vil dette selv.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2015 #16 Skrevet 16. november 2015 Merkelig ting å reagere på, synes jeg. Nabogutten her er ute HELE TIDEN! Det er mer å reagere på! Virker på meg som om foreldrene jager han ut, for han ringer på hos oss og er eitrende sinna og starter med: "er (sønnen min) inne!!! Nå må han komme seg ut! Han kan ikke sitte inne hele dagen!!😡" 🙄🙈 Anonymous poster hash: c67f2...8af
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 16. november 2015 #17 Skrevet 16. november 2015 Merkelig ting å reagere på, synes jeg. Nabogutten her er ute HELE TIDEN! Det er mer å reagere på! Virker på meg som om foreldrene jager han ut, for han ringer på hos oss og er eitrende sinna og starter med: "er (sønnen min) inne!!! Nå må han komme seg ut! Han kan ikke sitte inne hele dagen!!" Anonymous poster hash: c67f2...8af Den er jeg enig i! De som alltid er ute, er som regel hos alle andre også. Får inntrykk av at det passer foreldrene best, ikke ungen....
Anonym bruker Skrevet 16. november 2015 #18 Skrevet 16. november 2015 Ja. Det er usunt å bare være inne. Barn bør absolutt ut og leke. Vi har et par slike i nabolaget her også, og ingen unger er så ofte syke heller. Bleike og stusslige, asosiale og sære blir de også. Anonymous poster hash: 125c7...820 Mine barn leker sjelden ute når deler dårlig vær. De er ute i timesvis i bhg og på Sfo,på ettermiddager og i helger er det fritidsaktiviteter som gjelder. De er friske og raske, og svært sjelden syke. Anonymous poster hash: b3ea9...50e Men disse barna er heller ikke ute på helg. Og minst mulig på Sfo. Det er kun skjerm og spilling som gjelder. Går aldri ut frivillig, i alle fall ikke den eldste, verken sommer eller vinter. Fritidsaktiviteter er også stillesittende innendørs, men tross alt "hjerneføde". Jo, de er bleike og stusslige, og ofte syke. Anonymous poster hash: 125c7...820 Det er ikke alle som liker å være ute, verken voksne eller barn. Her er vi ute når det er fint vær. Barna er ute på skolen og vil også være ute når det er fint vær på vinteren. Jeg går ikke ut på høst og vinter med mindre jeg skal til lege eller behandling. Dette grunnet sykdom. Vi tvinger ikke barna våre ut så lenge de ikke selv vil. Det er kun nordmenn som mener at man må bo ute hele året for å være frisk. Tull og vas! Vi er innemennesker og barna koser seg inne med leker, tv, brettspill, iPad og telefon. Vi er ikke en friskusfamilie og ikke vil vi være det heller. Det er tull og vas med frisk luft, fysisk aktivitet og lek i hagen, idrettsplass, sykling, klatring osv... Den var ny... Anonymous poster hash: c750d...8b9 MEN IKKE HVER ENESTE DAG HELE ÅRET!! Man blir ikke syk av å være hjemme en gang i blant i møkkavær. Anonymous poster hash: ec156...b89 Men her var det snakk om det motsatte. Det er barn som aldri er utm heler ikke når det er fint vær. Barn må ikke være ute mange timer hver dag, men de leker på en helt annen måre ute og de beveger seg mye mer. I tillegg får de mer sol og dermed mer D-vitaminer enn de som bare er inne. Det er ganske viktig for å holde seg frisk. Anonymous poster hash: 9b442...015
Anonym bruker Skrevet 16. november 2015 #19 Skrevet 16. november 2015 Jeg har et av hvert barn. En som ikke har tid til å si hei når hun kommer hjem før hun vil ut og leke igjen og en som helst vil være inne med meg. Hjelper meg i huset, leser, er tv og spiller kort. De er ute hver dag på skolen og vi går turer i helgene. Men mange vil kanskje tenke det samme om henne som du gjør om disse andre barna, siden de nesten aldri ser henne ute med de andre. Synes ikke det er mye og reagere på. Anonymous poster hash: 19a5c...1d5
Anonym bruker Skrevet 16. november 2015 #20 Skrevet 16. november 2015 det har du da ingenting med Anonymous poster hash: 560ef...829
Anonym bruker Skrevet 16. november 2015 #21 Skrevet 16. november 2015 det har du da ingenting med Anonymous poster hash: 560ef...829 Har hun sagt det? Det er love å undre seg over ting skjønner du... Anonymous poster hash: c750d...8b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå