Gå til innhold

Høres dette ut som endometriose?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg får mensen, så har jeg alltid mensenssmerter første dagen. Selve smertene i magen er ikke så ille, men de stråler ut i lysk, lår og korsrygg, og av den grunn blir det ganske vondt. Dette varer kun første dagen. Jeg har ikke smerter under samleie, kan av og til kjenne en svaaaaaak murring nederst i magen etter sex. Dette er veldig sjelden. Under eggløsning KAN jeg kjenne murring i eggstokk, men ikke smerter. Har ikke smerter ellers. En venninne sa til meg at det høres ut som jeg har endometriose...

 

Anonymous poster hash: 90f66...743

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke det høres ut som endometriose, men du kan jo lese om det på nhi sine nettsider.

 

Anonymous poster hash: 3a0fe...3fd

Skrevet

Kan godt hende du har endometriose, mange har det uten symptomer i det hele tatt. Men det er ikke noen overhengende sannsynlighet ut fra symptomene du beskriver.



Anonymous poster hash: 18e29...2a0
Skrevet

Jeg har endometriose og får uutholdelige smerter ved mens og eggløsning. En gang var det så ille at jeg endte på sykehuset. Må gå på p-piller (ha hormontilskudd) året rundt, tar jeg pauser i brettet får jeg disse sinnsyke smertene. Prøvde en måned uten p-pillene, ved mens endte jeg på sykehuset. Ble hentet i ambulanse da jeg ikke klarte å stå på beina. Føltes som om jeg var i fødsel!

Et halvt år etter prøvde jeg en pillefri uke, da kom smertene tilbake, men hadde fått kraftige smertestillende fra sykehuset så jeg unngikk sykehusopphold igjen. Da bestemte gynekologen at jeg ikke kunne ha hormonfrie perioder.

 

Jeg fikk også ukontrollerte blødninger, blødde MASSE og lenge.

 

Jeg kan bare glemme å ha sex, og orgasme er spiker'n i kista, jeg får så sterke murringer at det føles ut som rier :(

 

Smertene du opplever beskriver ikke helt meg, men det kan jo være endo for det. Jeg kjenner bare min egen historie, så jeg skal ikke uttale meg om det..

 

Anbefaler deg å få tatt en kikkhullsoperasjon for å bekrefte/avkrefte.

 

Lykke til og god bedring :)

 

Anonymous poster hash: 6913d...a5b

Skrevet

Jeg har endometriose og får uutholdelige smerter ved mens og eggløsning. En gang var det så ille at jeg endte på sykehuset. Må gå på p-piller (ha hormontilskudd) året rundt, tar jeg pauser i brettet får jeg disse sinnsyke smertene. Prøvde en måned uten p-pillene, ved mens endte jeg på sykehuset. Ble hentet i ambulanse da jeg ikke klarte å stå på beina. Føltes som om jeg var i fødsel!

Et halvt år etter prøvde jeg en pillefri uke, da kom smertene tilbake, men hadde fått kraftige smertestillende fra sykehuset så jeg unngikk sykehusopphold igjen. Da bestemte gynekologen at jeg ikke kunne ha hormonfrie perioder.

Jeg fikk også ukontrollerte blødninger, blødde MASSE og lenge.

Jeg kan bare glemme å ha sex, og orgasme er spiker'n i kista, jeg får så sterke murringer at det føles ut som rier :(

Smertene du opplever beskriver ikke helt meg, men det kan jo være endo for det. Jeg kjenner bare min egen historie, så jeg skal ikke uttale meg om det..

Anbefaler deg å få tatt en kikkhullsoperasjon for å bekrefte/avkrefte.

Lykke til og god bedring :)Anonymous poster hash: 6913d...a5b

Tviler på en seriøst gynekolog vil gjennomføre en kikkhullsoperasjon på HI basert på symptomene hun har.

 

Anonymous poster hash: 45ba8...f6a

Skrevet

Når jeg får mensen, så har jeg alltid mensenssmerter første dagen. Selve smertene i magen er ikke så ille, men de stråler ut i lysk, lår og korsrygg, og av den grunn blir det ganske vondt. Dette varer kun første dagen. Jeg har ikke smerter under samleie, kan av og til kjenne en svaaaaaak murring nederst i magen etter sex. Dette er veldig sjelden. Under eggløsning KAN jeg kjenne murring i eggstokk, men ikke smerter. Har ikke smerter ellers. En venninne sa til meg at det høres ut som jeg har endometriose...

 

Anonymous poster hash: 90f66...743

Det høres ikke slik ut for meg. Jeg har det samme og har vært igjennom en rekke undersøkelser i forbindelse med ufrivillig barneløshet hvor det ble oppdaget at problemet lå hos mannen. Jeg har to venninner med endomitrose, ei med masse symptomer og ei med ingen så mAn vet ikke uansett kun ut ifra symptomer.

 

 

 

Anonymous poster hash: 02bbe...00d

Skrevet

 

Jeg har endometriose og får uutholdelige smerter ved mens og eggløsning. En gang var det så ille at jeg endte på sykehuset. Må gå på p-piller (ha hormontilskudd) året rundt, tar jeg pauser i brettet får jeg disse sinnsyke smertene. Prøvde en måned uten p-pillene, ved mens endte jeg på sykehuset. Ble hentet i ambulanse da jeg ikke klarte å stå på beina. Føltes som om jeg var i fødsel!

Et halvt år etter prøvde jeg en pillefri uke, da kom smertene tilbake, men hadde fått kraftige smertestillende fra sykehuset så jeg unngikk sykehusopphold igjen. Da bestemte gynekologen at jeg ikke kunne ha hormonfrie perioder.

Jeg fikk også ukontrollerte blødninger, blødde MASSE og lenge.

Jeg kan bare glemme å ha sex, og orgasme er spiker'n i kista, jeg får så sterke murringer at det føles ut som rier :(

Smertene du opplever beskriver ikke helt meg, men det kan jo være endo for det. Jeg kjenner bare min egen historie, så jeg skal ikke uttale meg om det..

Anbefaler deg å få tatt en kikkhullsoperasjon for å bekrefte/avkrefte.

Lykke til og god bedring :)Anonymous poster hash: 6913d...a5b

Tviler på en seriøst gynekolog vil gjennomføre en kikkhullsoperasjon på HI basert på symptomene hun har.

 

Anonymous poster hash: 45ba8...f6a

Mulig det.. Men siden endometriose oppleves forskjellig fra kvinne til kvinne så vet man jo ikke..

Min gynekolog var veldig sikker mtp mine symptomer, men andre kan jo ha andre symptomer enn jeg har.

Hun kan jo i hvert fall høre med gynekologen, så får h'n avgjøre om det bør utredes...

 

 

Anonymous poster hash: 6913d...a5b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...