Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #1 Skrevet 15. november 2015 Journalisten spør han i moskeen,en barndomsvenn av den ene terroisten om han som troende noen gang kan tilgi dette, og han svarer "det fikk du svar på i spørsmålet ditt". Jeg er overhodet ikke ute etter spekulasjoner og synsing, jeg vil vite hva som er fakta. Betyr det at han tilgir, eller ikke tilgir? Anonymous poster hash: acec5...731
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #2 Skrevet 15. november 2015 Det betyr selvsagt at han ikke tilgir Anonymous poster hash: da1f7...ecb
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #3 Skrevet 15. november 2015 Han er jo troende, så jeg vil tro at han tilgir... Anonymous poster hash: 0ca61...7c3
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #4 Skrevet 15. november 2015 Selvsagt at det er utilgivelig. Islam er en fredsreligion, men den er som kristendommen åpen for tolkning. Noen er ekstreme og tolker koranen ekstremt, tar uskyldige liv (de de kaller vantro) og gir seg ikke før alle er som dem vil. Finnes ingen sperrer. Det er ikke religion. Det er ekstremisme. Anonymous poster hash: ab4b3...51b
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #5 Skrevet 15. november 2015 Det betyr selvsagt at han ikke tilgir Anonymous poster hash: da1f7...ecb Da håper jeg det er riktig. Hørt så mye om at "gud tilgir alt", men vet ikke om dette gjelder troende muslimer. Syns selv det er grusomt om man skal bli tilgitt alt bare man har en tro. Men da fikk jeg svar som jeg håpet på. Takk. Anonymous poster hash: acec5...731
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #6 Skrevet 15. november 2015 Han er jo troende, så jeg vil tro at han tilgir... Anonymous poster hash: 0ca61...7c3 Det er i kristendommen det er et krav om å tilgi alt mulig, ikke i islam. Anonymous poster hash: 8beea...08b
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #7 Skrevet 15. november 2015 Jeg tror han mener at han ikke tilgir! Men, islam er på ingen måte en fredfull religion. Den oppfordrer til drap mange steder. Ikke spesielt fredfullt spør du meg! Anonymous poster hash: 733ec...b92
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #8 Skrevet 15. november 2015 Siden Islam spesifikt sier at man skal drepe fiender av Islam så vil jeg tro at det betyr at han tilgir. Anonymous poster hash: bd389...342
❤lille stjerne❤ Skrevet 15. november 2015 #9 Skrevet 15. november 2015 Jeg synes det var en rar måte å svare på...
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #10 Skrevet 15. november 2015 Siden Islam spesifikt sier at man skal drepe fiender av Islam så vil jeg tro at det betyr at han tilgir. Anonymous poster hash: bd389...342 Men hvorfor tar "alle" muslimene avstand fra dette da(i media),hvis det står i Koranen at de skal drepe "fiender av islam "? Hvis det faktisk står i koranen,hvorfor flykter de? Hvorfor tilgir de ikke? Er det pga forskjellige tolkninger? Og hvis det står at de skal drepe fiender av islam, hvorfor går disse løs på muslimer? De skal vel ikke drepe sine egne? Men de gjør jo det også. Det er lett å bli forvirret og skeptisk når det blir så mange forskjellige tolkninger, og vi tolker vel også det vi leser i/om Koranen på våre måter igjen. Samtidig som det nå er full krig og de mener alle fiender av islam må drepes, sier de at det er en fredelig religion. Jeg har veldig vanskelig for å se at f.eks steining til døde fordi man ble voldtatt kan være fredelig. Og hvordan vet IS egentlig hvem som tror på hva? De stopper jo ikke akkurat opp og spør før de skyter noen :-S Tror jeg rett og slett skulle lest Koranen selv. Finnes det en versjon oversatt til norsk? Men samtidig blir det helt feil uansett tolkning. Står det bokstavelig talt at vantro må tas livet av? For det blir i mine øyne drap uansett hvordan jeg prøver å tolke den setningen... Anonymous poster hash: acec5...731
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #11 Skrevet 15. november 2015 Selvsagt at det er utilgivelig. Islam er en fredsreligion, men den er som kristendommen åpen for tolkning. Noen er ekstreme og tolker koranen ekstremt, tar uskyldige liv (de de kaller vantro) og gir seg ikke før alle er som dem vil. Finnes ingen sperrer. Det er ikke religion. Det er ekstremisme. Anonymous poster hash: ab4b3...51b Hvor i alle dager har du fått det for deg at Islam er en fredsreligion???? Det er det absolutt ikke, ihvertfall ikke ifølge Koranen. Anonymous poster hash: bc249...e5b
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #12 Skrevet 15. november 2015 Koranen er like fredelig som bibelen. Ikke rent lite vold og drap og ting som skal straffes om man leser bibelen... Anonymous poster hash: f2aed...053
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå