Gå til innhold

Hæ? Hvor lenge er det vanlig å ha menstruasjon? :p

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har mensen i 14-17 dager og trodde det var normalt. Vært det samme selv når jeg har hatt hormonspiral og nå som jeg går på p-piller. Jeg blør mye, mer enn det jeg har skjønt er normalen, men jeg visste ikke at jeg hadde unormal lengde på menstruasjonen også?!

Snakket med ei venninne som mente at normal lengde var 3-7 dager? Det høres jo himmelsk ut! Noe man kan gjøre for å blø kortere? :P

Anonymous poster hash: 9e277...983

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror gjennomsnittskvinnen har mensen hver fjerde uke og blør i en uke, men noen blør jo kortere og noen lengre.

Jeg har alltid blødd i 7-9 dager og vet det er flere dager lenger enn mange andre...

Anonymous poster hash: b1f18...ef9
Skrevet

Jeg blør i maks 4 dager.

Blør også lite.

Har 28 dagers syklus og har blitt gravid med alle 3 barna innen 3 uker etter pilleslutt.

Høres ikke normalt ut å blø i over 2 uker.. Ville tatt meg en tur til gynekologen :)

Anonymous poster hash: 97b3b...f87
Skrevet

Jeg blør ca 5 dager, aner ikke hvor lang syklus.

Har gått på hormonprevensjon siden jeg var 18, kun med avbrekk da jeg skulle bli gravid og da ble jeg det med en gang jeg sluttet på prevensjon, så aner ikke hvordan syklus og blødning er uten hormonpåvirkning. 

Anonymous poster hash: 413c7...fab
Skrevet

Takk for svar dere :)

Jeg trodde virkelig ikke det var unormalt, så jeg har aldri snakket med lege om det. Er hos gynekolog en gang i året, men når hun spør om menstruasjonen er normal svarer jeg jo bare ja, for den kommer til samme tid og varer like lenge hver gang :P Får vel kanskje ta det opp på neste time, da..

Men er det noe som kan hjelpe? Når hormonspiral og p-piller ikke funker? :)

Hi

Skrevet

Har det noen sammenheng mellom tykkelse på slimhinne og mensmengde og lengde?

Skrevet

Har sjeldent blødd i mer enn 4, kanskje 5 dager. Forrige gang jeg slutta på pilla og prøvde å bli gravid hadde jeg en syklus på 31-32 dager, om jeg husker rett.

Anonymous poster hash: 87816...674
Skrevet

Dette varierer jo fra person til person, men 14 dager er ikke normalt. Dette kan du få hjelp med:)

Anonymous poster hash: 6f6d5...55b

Skrevet

Jeg er bløder og blør i utgangspunktet mye når jeg har mensen, men likevel varer det ikke mer enn en uke. Og da blør jeg heller ikke like mye alle dagene, det starter med litt, før det blir myyyye i 2-3 dager, for så å avta de siste dagene igjen.

14 dager er nok i overkant mye, men det behøver ikke bety at det er noe farlig eller "sykelig" ved det.

Du kan jo høre med legen din om det finnes råd dersom du plages med det.

Skrevet

Har også hørt at 3-7 dager er normalen. Og det stemmer bra for min del. Jeg har mensen i ca 4 dager, og blør da bare såvidt dag 1 og dag 4 - truseinnlegg nlegg holde i massevis.

Hadde tatt en samtale med lege og evt fått henvisning til gynekolog om jeg blødde så lenge som du gjør! IKKE holdbart å blødninger halvparten av tiden vel??

Anonymous poster hash: d9df8...6f0

Skrevet

Min varer i 6 dager, 28 dagers syklus. Jeg var plaga med skikkelig lange sykluser (flere dager med mens enn uten) da jeg var ungdom. Hadde også veldig sterke menssmerter. Det viste seg at jeg ikke hadde eggløsning på grunn av lavt stoffskifte. Gikk i orden etter jeg starta opp med medisin. 

Anonymous poster hash: 409db...6f1
Skrevet

Min varer i ca 7 dager. Kunne gjerne ha vært kortere. 2 uker høres slitsomt ut. Ingen kjærester som har reagert at du har hatt den så lenge?

Anonymous poster hash: 3ec60...6e7

Skrevet

Som regel blør jeg i 5 dager

Max 6. Uansett syklus. Mine er på ca 27. Av og til 26, 28 og 33

Anonymous poster hash: 05220...ffc

Skrevet

Takker for alle svar igjen :)

Ser jo nå etter googling at det ikke er normalt :o Har hatt to kjærester i mitt liv, min eksmann tenkte ikke over det, men min nåværende har nevnt at han syns det er lenge og at han syns synd på meg.

Jeg har 28 dagers syklus, går som en klokke og har faktisk gjort det siden første dagen jeg fikk mensen. Uten p-piller/hormonspiral har jeg hatt smertefull eggløsning, men på hormonpreparater merker jeg den ikke. Har hatt noen cyster opp gjennom årene, men de har alltid sprukket av seg selv innen neste kontroll hos gyn. Har fått barn, "prøvde" vel i ca 5 mnd før jeg ble gravid. Timet ikke eggeløsning og slikt.

Hi

Skrevet

Jeg har det i 9 dager uten p-piller. I 7 dager da jeg gikk på p-piller.

Både med og uten p-piller har jeg veldig kraftig de første 3-4 dagene. Blør gjennom alt. Må bytte den største tampongstørrelsen hver time, og ha tykt bind i tillegg. Får vondt i magen, blir kvalm.

Noe forferdelig dritt!

Anonymous poster hash: 7d367...a0e

Skrevet

Jeg blør 9-12 dager, 30/32 dagers syklus. De første dagene har jeg kraftige blødninger, blør gjennom en rosa tampong på 30 min, må bruke grønne tamponger og bind :-/ glad jeg er gravid nå og slipper det "merakkelse" ;) hva kan en gynokolog gjøre for at du skal blø kortere? Hvis du får noe svar vil jeg veldig gjerne vite :P

Anonymous poster hash: c89ef...960

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...