Gå til innhold

Kan man utvikle ME etter fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde en hard fødsel og barseltid. Gikk omtrent uten søvn i månedsvis siden jeg ble alenemor i graviditeten, og i tillegg hadde babyen kolikk.

Jeg var deprimert pga situasjonen, men da barnet var rundt 1 år bedret ting seg men formen min gjorde det ikke.

Nå, nesten 3 år etter sliter jeg med at jeg har et konstant trykk i hodet, er i hjernetåka, er konstant utmattet, kvalm, har vondt i kroppen og en sykdomsfølelse i varierende grad.

Kan den harde barseltiden ha utviklet seg til ME? Jeg er IKKE deprimert, jeg føler meg bare konstant syk og trett.

Anonymous poster hash: 03337...729

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mangel på søvn over 3 mnd?

Skrevet

du bør be legen å ta utvidede blodprøver!

En del får problemer med stoffskifte etter fødsel, eller andre hormonforandringer. Ved blodprøver får du sjekket det ut.

Med de symptomene du beskriver høres det veldig ut som om det kan være noe med stoffskifte.

Hilsen ei som fikk høyt stoffskifte etter fødsel

Anonymous poster hash: 675ef...2cc

Skrevet

Mangel på søvn over 3 mnd?

Hva mener du?

Skrevet

Det er sikkert mulig. ME er vel en utelukkings-diagnose. Dvs. at det er det de står igjen med hvis ingenting annet passer. Du må begynne hos legen. Be om full sjekk av vitaminer og mineraler. Se på livsstilen din. Spiser du riktig, trener litt, er normalvektig, sover nok?

Anonymous poster hash: 48e00...834

Skrevet

Det er sikkert mulig. ME er vel en utelukkings-diagnose. Dvs. at det er det de står igjen med hvis ingenting annet passer. Du må begynne hos legen. Be om full sjekk av vitaminer og mineraler. Se på livsstilen din. Spiser du riktig, trener litt, er normalvektig, sover nok?

Anonymous poster hash: 48e00...834

Jeg er under utredning/sjekk eller hva jeg skal si, blir sendt rundt over alt og har tatt alle mulige slags blodprøver, MR/CT.

Jeg spiser sunt, prøver å holde meg i form men det er ikke lett når jeg blir utmattet bare av å gå opp ei trapp. Det verste er dette trykket i hodet, vet ikke om det er det som gjør at jeg ikke klarer å tenke klart og er helt ør. Daglig hodeverk i tillegg.

Hi

Skrevet

Man kan få ME når som helst, også etter fødsel. Forferdelig sykdom. Hvis du presser deg nå vil du bare bli verre, om det er ME du har. Lykke til og god bedring 💛

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...