Gå til innhold

Jeg legger 2 åringen min kl 20.00 hver kveld

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes dere det er for sent?

Føler andre legger alt mellom 18 og 19.

Men om jeg gjør det skal han opp kl 05 og jeg mener det er alt for tidlig!

Hva syns dere??

Anonymous poster hash: 1f904...e98

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du gjør det som passer DIN 2 åring....ikke hva som passer våres 2 åringer

Skrevet

At du skal legge barnet slik at barnet har det best mulig.

Anonymous poster hash: 69539...a99

Skrevet

Jeg tenker at du gjør det som er rett for deg. Så lenge han trives med å legges 20, så legger du han da.

Anonymous poster hash: ffb6a...823
Skrevet

Hva som gjør at ungen får riktig og god søvn er riktig. Da mi største nærmet seg 2 år begynte jeg å legge henne halv 8, sovnet lettere og våknet mer uthvilt. Nå nærmer hun seg 4 og sovner sjelden før nærmere 9. Våknet alltid blid og uthvilt.

Skrevet

Jeg legger min som fyller to år om en uke kl 18.00. Noen mener jeg er gal siden det er tidlig, men hun trenger søvnen og sovner på minuttet. Gjør det som er best for barnet.

Anonymous poster hash: e427e...5f8

Skrevet

Enig med de andre. Gjør det som passer best for ditt barn! Vi har også lagt barna i 19.45-20.00 tiden fra de var ganske små. De har ikke vært klar for søvnen før, men da sovnet de greit og var uthvilte dagen etter.

Skrevet

Vår to åring legger seg kl.19, og står opp kl.06.20 i uke dagene. I helgen kan vi strekker til kl.19.30, og hun sover som regel 12t.

Anonymous poster hash: e38c3...c5d

Skrevet

Nå er min 3 men hun legger seg 2215. Det passer for oss. Gir langt f**n hva andre ev mener 😆

Skrevet

Det kommer jo heeelt an på når han står opp! De trenger vel rundt 12 timers søvn + noe på dagtid. Mine står opp halv syv hver morgen, og de legger seg da kl 19, selv om de nå er blitt 3,5 og 5,5. Eldste sovner ikke før åtte da...

Skrevet

Legger du 3 åringen 22.15???😮

Anonymous poster hash: 16993...174

Skrevet

Jeg legger 5,5-åringen kl. 18.30 😉

Han KAN være våken senere, men foretrekker å legge seg tidlig. Sover da til 07.30-8.

Lillebroren på 2 år derimot... Vel, han sover 18-06.

Anonymous poster hash: 1a5b7...2c1

Skrevet

Ut i fra generelle anbefalinger om antall timer søvn per døgn for barn, så er det for sent.

Hvis du legger ham tidlig noen dager - kanskje han sover lengre?

Anonymous poster hash: 04e70...5a3
Skrevet

For oss hadde det vært altfor sent, her ble barnet lagt kl 18 i den alderen. Nå som femåring legges det kl 19-19.30, blir det senere så tipper det for barnet.

Jeg har venninner som legger sine barn på senere tidspunkt, der er det ingen problem så det er veldig individuelt. Så lenge barnet får nok søvn og er uthvilt på morgenen så er det jo bare koselig å få litt ekstra tid med det på kvelden :)

Anonymous poster hash: 5bc78...63e

Skrevet

Er noe som heter at søvn avler søvn.

Anonymous poster hash: e2051...b7f

Skrevet

Er noe som heter at søvn avler søvn.

Anonymous poster hash: e2051...b7f

Og det er noe som heter individuelle forskjeller 😏

Gjest vinterbrud
Skrevet

Nå er min 3 men hun legger seg 2215. Det passer for oss. Gir langt f**n hva andre ev mener

Dette må være tull. 22.15 kan et barn på 12 år legge seg,men det er alt for sent for en 3 åring.

Skrevet

Min gjør det også, gjort det siden han var ca 7mnd, kl 19 var for tidlig for han, man må se an på barnet ikke når alle andre legger seg :)

Skrevet

Ut i fra generelle anbefalinger om antall timer søvn per døgn for barn, så er det for sent.

Hvis du legger ham tidlig noen dager - kanskje han sover lengre?

Anonymous poster hash: 04e70...5a3

Hva er det optimale antall søvn for en 2-åring da? Vår legger seg 20 og står opp 08.

Anonymous poster hash: 3475d...197

Skrevet

Nå er min 3 men hun legger seg 2215. Det passer for oss. Gir langt f**n hva andre ev mener

Dette må være tull. 22.15 kan et barn på 12 år legge seg,men det er alt for sent for en 3 åring.

Nei det er ikke tull.

Hun sover fra 2215 til 830 og fra 15-1630.

Hun sover ikke lengre enn 10-11 timer på natten uansett hvor trøtt hun er så hun trenger å sove på dagen. Og det passer ikke med vårt liv (jobb, park og aktiviteter) at døgnrytmen skal være annerledes.

Blir du provosert av dette?

Skrevet

Ut i fra generelle anbefalinger om antall timer søvn per døgn for barn, så er det for sent. Hvis du legger ham tidlig noen dager - kanskje han sover lengre? Anonymous poster hash: 04e70...5a3

Det kommer da bare an på når barna våkner. Hvis barnet legger seg 20.00 og sover til 7-8 tiden så sover det jo nok selv om det ikke legger seg like tidlig som de fleste norske barn gjør. Vi bor lenger sør i europa og her er det ingen som legger barna så tidlig som folk gjør i Norge, men barna får alikevel nok søvn.

Anonymous poster hash: b8df5...09b

Skrevet

Nei det er ikke tull.

Hun sover ikke lengre enn 10-11 timer på natten uansett hvor trøtt hun er så hun trenger å sove på dagen. Og det passer ikke med vårt liv (jobb, park og aktiviteter) at døgnrytmen skal være annerledes.

Jøss, hva slags jobber har dere da, som ikke trenger å stå opp før langt utpå dagen?

Anonymous poster hash: c8d6f...6e7

Skrevet

Å legge barnet så tidlig som når BARNETV BEGYNNER synes jeg er ekstremt merkelig og tidlig. Da er jo barna nylig kommet hjem fra barnehagen jo! Men dette er min mening da.

Anonymous poster hash: 63a20...010

Skrevet

Her var 'alle' enig om at du legger barnet når det passer dere og er best for barnet. Helt til en sier hun legger barnet veldig sent. DA får pipa en annen lyd gitt! Men: Kanskje de ikke engang bor i Norge??? Mange steder er det vanlig at små barn legger seg sent. Normen i Norge er ikke/ og skal ikke være, en fasit, verken i Norge eller resten av verden....

Anonymous poster hash: fb640...02f

Skrevet

Nei det er ikke tull.

Jøss, hva slags jobber har dere da, som ikke trenger å stå opp før langt utpå dagen?

Anonymous poster hash: c8d6f...6e7

Toppidrettsutøver og hans trener 😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...