Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #1 Skrevet 15. november 2015 Uten å gå til lege og ta prøver. Har hostet en stund nå og ikke hatt det slikt før. Får hosteanfall der jeg føler jeg ikke får puste. I dag spydde jeg etter hosteanfallet. Var ikke kvalm eller noe. Jeg er vaksinert, men man kan jo få det forde. Anonymous poster hash: 289cb...b19
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #2 Skrevet 15. november 2015 Kikhoste har en egen lyd. Det piper i brøstet når du hoster. Det kan være lungebetennelse? Anonymous poster hash: 807dd...ac0
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #3 Skrevet 15. november 2015 Dersom du ikke klarer å puste inn mens du hoster fordi det kiker seg til så har du kikhoste. Prøv å gisp litt sånn overdrivet, og så stenger du halsen samtidig , da har du et kik. Det er en veldig særegen hoste. Så for meg var ikke hosten verst, men det å ikke ha sjans til å trekke ink luft mens man hoster. (Det er derfor kikhoste er farlig for babyer, de går så lenge uten luft mens de kiker, at de kan få hjerneskade av oksygenmangel) Anonymous poster hash: 412e5...492
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #4 Skrevet 15. november 2015 Hvorfor kan du ikke gå til legen? Det blir jo litt dumt å bare drive med selvdiagnostisering. Anonymous poster hash: b11da...10e
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #5 Skrevet 15. november 2015 Du kan ikke være sikker uten å teste hos legen. Mine barn har hatt det og vi skjønte det ikke før vi fant ut at det gikk i barnehagen. For at du skal kunne få medisiner, må du få det bekreftet før det har gått to uker, etter det hjelper det ikke med antibiotika. Anonymous poster hash: 5aaa9...f1b
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #6 Skrevet 15. november 2015 Jeg skjønner ikke helt hva et kik er. Det er som om jeg hiver etter pusten mellom hostene. Mener du at selve hosten skal pipe eller mellom? Det begynte som vanlig forkjølelse med rennende og tett nese, hodepine og (sub)febrile temperaturer. Etter hvert kom hosten og har blitt mer og mer anfallaktig. Nå brekker jeg meg etter et hosteanfall. Jeg kan selvsagt gå til legen, men ser ikke helt vitsen. Jeg har vært forkjølet i 4 uker nå så om det er kikhoste vil jeg ikke få antibiotika uansett. Min mor var hos legen for 1-2 uker siden. Jeg har nok blitt smittet av henne, for hun hadde det likt. Legen gjorde ingenting og tok ingen tester. Vi har samme lege så tviler på hun gjør noe mer hvis jeg går. Anonymous poster hash: 289cb...b19
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #7 Skrevet 15. november 2015 Jeg har hatt det i voksen alder, jeg hostet i 6 måneder.. Det er som noen skrev over her, antibiotika virker ikke. Det var venninna min som også hadde hatt det som fortalte at det var kikhoste. Fordi at jeg kika.. Anonymous poster hash: b49cc...c2d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå