Gå til innhold

Gråter spedbarnet deres "uten grunn"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en på 1 mnd som gråter endel i løpet av dagen. Ikke sulten, nettopp fått ren bleie og nettopp sovet til han våknet. Likevel gråter han intenst i perioder, og jeg bærer og bærer, vugger og vugger. Mannen mener at "spedbarn gråter, sånn er det bare" men jeg syns det virker som at noe plager ham. Er det virkelig slik at spedbarn gråter intenst uten grunn og at man ikke skal gjøre noe med det? 

Anonymous poster hash: 37b73...4a1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, de gråter nok ikke bare for å gråte tenker jeg. Så lenge han er mett, får nok nærhet, ren bleie og nok søvn, så har han kanskje ubehag/smerter et sted (f.eks i magen). Det eneste du får gjort er jo bare å gjøre det du gjør, bære, bysse og kose.

Anonymous poster hash: 743b4...d23

Skrevet

Nei, garantert luftsmerter. Prøv å masser magen

Anonymous poster hash: a8c71...cdb

Skrevet

Selvfølgelig gråter ikke barn uten grunn. Når de gråter har de smerter eller ubehag av noe slag. Ofte er det fordøyelsen som plager dem, umoden tarm gir luft og magesmerter. Om du ammer kan du prøve å kutte ut melk fra din kost og se om det hjelper.

Fortsett å gi nærhet og kos.

Anonymous poster hash: 49ddf...877

Skrevet

Nei det gjorde han ikke, bare når han var trøtt,sulten eller vondt i magen

Skrevet

Høres ut som magevondt. Trøst og byss. Bruk bæretøy så unngår du å ødelegge skuldre og rygg

Skrevet

Kan godt vere magen, eller kanskje er babyen overstimulert. Mye på farten eller har dere hatt mye besøk?

Prøv å kutte melkeprodukt, fisk og skalldyr og ting som løk og grønsaker og brød med mye fiber om du ammer. Ganske kjedelig, men med mine har jeg i perioder nesten spist bare halvgrovt/fint brød og rent kjøtt+ potet/ris/pasta.Det kan hjelpe for sensitive små mager. Du merker raskt om det har noe for seg. 

Anonymous poster hash: 8bf21...c41
Skrevet

Reflux?

Anonymous poster hash: 8fe23...c4e

Skrevet

Snakk med helsesøsteren din. Kan være alt fra mageknip/luftsmerter til låsninger i rygg og nakke.

Skrevet

Noen babyer gråter "uten grunn". Det vil si, det er en grunn for at det gråter men det er ikke alltid man klarer å gjøre noe med det. Spedbarn har umodne nervesystem og det kan gjøre at barn gråter. Noen barn bare gråter masse og da trenger man avlastning, så man ikke blir sliten.

Dersom barnet er ømfintlig for stimuli kan det gråte mer enn om det er mer robust. Prøv en dag å skjerme barnet fra skarpt lys, mange lyder og hold et teppe rundt det store deler av dagen. (Ikke så det blir svett, bare at hun er samlet) gi henne mye kroppskontakt og observere henne for å se signalene hennes: er hudfargen jevn? Pusten jevn? Aktiv uten å skvette eller skjelve? Nevene lett knyttet? Da har hun det fint.

Anonymous poster hash: af312...0d3

Skrevet

jeg ga en ts fenikel te før måltidene, funket.. prøv det :)

Anonymous poster hash: f64b7...442
Skrevet

Babyer gråter aldri "uten grunn". Det var akkurat en artikkel om det i Foreldre og barn på Facebook.

Skrevet

Jeg vet ikke om noen gråter uten grunn. Men jeg har tre barn og jeg har aldri opplevd at de har grått uten grunn.

Anonymous poster hash: b7147...6ca

Skrevet

1. Sjekk for låsninger. 2. Dropp evt melkeprodukter i egen kost hvis du ammer for å se om det er det.

Jeg hadde en som gråt "uten grunn". Hadde låsning etter supermann fødsel og sensetiv mage de første mnd.

Anonymous poster hash: c5959...5db

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...