Gå til innhold

Mannfolk som er for gode venner med x'en

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare meg som ikke vil involvere meg mer når daten viser seg å være en av de som er gode venner med x'en

Mener da at de stikker innom på besøk til hverandre for en kaffe kommenterer overalt på Facebook eller at facebooken er full av kjærlighetserklæringer fra tiden de var sammen.

Blææhhhh, gi meg heller en man som kommuniserer med x'en høflig om de nødvendigeste tingene om de har barn sammen men ellers holder avstand, en som tar imot ei ny dame uten at x'en tar opp all plassen.

Anonymous poster hash: ca563...153

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det bare meg som ikke vil involvere meg mer når daten viser seg å være en av de som er gode venner med x'en

Mener da at de stikker innom på besøk til hverandre for en kaffe kommenterer overalt på Facebook eller at facebooken er full av kjærlighetserklæringer fra tiden de var sammen.

Blææhhhh, gi meg heller en man som kommuniserer med x'en høflig om de nødvendigeste tingene om de har barn sammen men ellers holder avstand, en som tar imot ei ny dame uten at x'en tar opp all plassen.

Anonymous poster hash: ca563...153

Styrer også unna slike. Det er ikke sjeldent man går tilbake til sin ex, og være en "rebound" og mellomløsning for en mann gidder jeg ikke, jeg er mye mer verdt enn det. Som du sier, det går an å være høflig mot eksen, men ikke være best buddies.

Anonymous poster hash: 802c4...58d

Skrevet

Har du barn selv med en x?

Jeg har nesten et slikt forhold til min x. Men, han er ikke på fb da 😉 Årsaken til dette er for barna sin del. De har et behov for en mamma og pappa som fungerer i lag, som kan møte på skoleforestillinger, foreldremøter, konfirmasjon, ol sammen. De har behov for foreldre som er fleksible og ser løsninger i stede for problemer. Som hjelper hverandre å tilrettelegge slik det blir til det aller beste for barna.

Dette er vanskelig hvis det bare skal være kald høffelig kommunikasjon, da helst via SMS eller Mail. Det er da vanskelig å fange opp eventuelle problemer og utfordringer barna har, samt fleksibiliteten og samarbeidsviljen vil kunne gradvis reduseres.

Så uansett hvor du en vrir og bender på det så er det bedre at foreldrene er for gode venner for barnas skyld en noe annet.

Men, når det også er sagt. Så er forholdet mitt over. Og selv om han er min beste venn, så kunne ikke jeg tenke meg å flytte sammen med han igjen. Men, skulle forholdet mitt til min x føles som en trussel ift hans nye dame så synes jeg det er trist at hun er så lite trygg på seg selv og på forholdet sitt. Men, det er faktisk ikke mitt eller barna mine sitt problem.

Anonymous poster hash: 3fefb...848

Skrevet

Mannen hadde et sånt forhold til sin eks,minus fb da. Var helt greit for min del helt til denne eksen begynte å lyve om meg til hvermansen. Da mannen konfronterte henne med dette ble hun langt fra hyggelig og mannen brøt all kontakt. Hører med til historien at barna flyttet til oss da mor var/er langt fra frisk.

Anonymous poster hash: 78711...910

Skrevet

synes det er helt greit, mener den nye damen bør tåle det, spesielt hvis det er barn i bilde

Skrevet

Jeg har barn med 2 x´er og det går fint an å samarbeide uten å gå på kaffebesøk hos de, være venner på facebook og kommentere alt de legger ut eller delta på alle aktiviter sammen. Noen skole arrangemanger deltar vi begge på, andre ikke. Så jeg skjønner ikke dette behovet å fortsette som gode venner etter et brudd. Har da respekt for den nye samboeren til den ene, at jeg ikke tar opp for mye plass selvom jeg er mor til barna hans. Hun trenger da ikke at jeg blander meg opp i alt eller skal være bestevenn med henne/han. Helt unødvendig. Slik har vi hatt det i mange år, og jeg bare skjønner ikke behovet. Samarbeid og fleksibilitet eller fange opp noe hos barna har heller aldri vært noe problem. Er det kanskje slik at dere mødre som har så stort behov for tett kontakt, klarer ikke slippe mannen til som far ? 

Nei, alle dater som har x´en på speed dial eller er super kompiser på facebook osv, de gidder jeg ikke å invistere tid på. 

På tide å komme seg videre, tenker jeg når jeg ser slikt. 

Anonymous poster hash: 5d726...432
Skrevet

synes det er helt greit, mener den nye damen bør tåle det, spesielt hvis det er barn i bilde

Også hvis det ikke er barn i bildet? hvorfor må nydama godta det? En eks er en eks. Jeg datet en gang en mann som etterhvert sa at jeg som ny kjæreste måtte akseptere at han har KVALITETSTID med eksen sin i form av kinobesøk, kaffe hos hverandre og lignende. Jeg løp samme kvelden og ikke så meg tilbake. Vet at han har vært utro mot hans siste kjæreste med eksen.

Anonymous poster hash: 802c4...58d

Skrevet

Jeg har barn med 2 x´er og det går fint an å samarbeide uten å gå på kaffebesøk hos de, være venner på facebook og kommentere alt de legger ut eller delta på alle aktiviter sammen. Noen skole arrangemanger deltar vi begge på, andre ikke. Så jeg skjønner ikke dette behovet å fortsette som gode venner etter et brudd. Har da respekt for den nye samboeren til den ene, at jeg ikke tar opp for mye plass selvom jeg er mor til barna hans. Hun trenger da ikke at jeg blander meg opp i alt eller skal være bestevenn med henne/han. Helt unødvendig. Slik har vi hatt det i mange år, og jeg bare skjønner ikke behovet. Samarbeid og fleksibilitet eller fange opp noe hos barna har heller aldri vært noe problem. Er det kanskje slik at dere mødre som har så stort behov for tett kontakt, klarer ikke slippe mannen til som far ?

Nei, alle dater som har x´en på speed dial eller er super kompiser på facebook osv, de gidder jeg ikke å invistere tid på.

På tide å komme seg videre, tenker jeg når jeg ser slikt.

Anonymous poster hash: 5d726...432

Helt enig, har det selv slik med bf til mitt barn. Sender hverandre en mld om kjapp info og spm. Ringer en sjelden gang om det er viktig eller haster, er en av oss innom i hente/levere situasjoner står vi i døra utveksler info sier pent hade.

Barnet har aldri gitt utrykk for at det er et problem.

Min mann derimot, må leke kompis med sin x, ringe å prate i 10-15 min, snakke og tulle i hentesituasjoner! Jeg forstår det ikke, jeg blir helt dårlig, sitter bare og lurer på om han savner henne...

Anonymous poster hash: 12c11...ea3

Skrevet

Jeg opplevde dette i begynnelsen av et forhold til en dust. Det hadde vært slutt mellom han og eksem et halvt års tid og likevel snakket de på tlf opptil flere ganger hver dag.

Han mislikte også sterkt om jeg traff på gamle kjente, men hevdet at det var noe helt annet når han pratet med eksen.

Ca en måned etter vi ble sammen var han på bursdagsfest hos eksen uten at jeg skulle vite om det. Sa han hadde vært hos en kamerat. Vel, jeg fikk vite det via felles kjente og gjorde det slutt der og da. Er den dag i dag sjeleglad for at jeg fant det ut og ikke kastet bort mer tid på han.

Anonymous poster hash: 49618...8ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...