Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #1 Skrevet 15. november 2015 Her får barnet 10 gaver på julaften. (2 fra besteforeldre, 1 av oldefar, 3 av tanter/onkler, 2 av oss, 1 av nabo og 1 av nissen) Anonymous poster hash: 909e4...c22
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #2 Skrevet 15. november 2015 3 av tanter/onkler 3 av besteforeldre 4 av oss foreldre 1 av nissen om morgenen Anonymous poster hash: b3399...895
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #3 Skrevet 15. november 2015 For mange. Har prøvd å snakke med familien, og alle er enige i å begrense antall. Men samtidig synes alle at det kun bør gjelde for alle andre. Julaften og gavemengden gjør meg uvel. Anonymous poster hash: 8eccd...e32
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #4 Skrevet 15. november 2015 Sikkert mellom 25-30, altfor mange! Besteforeldrene er tullete og gir ofte 3-4 gaver. Har gitt beskjed at de ikke skal gjøre d, men uten nytte. Anonymous poster hash: 19569...fd7
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #5 Skrevet 15. november 2015 Her får de en av besteforeldrene, en av far, en av en tante og onkelfamilien, og en av andre tantefamilien. Så en av nissen, og fra meg, kommer det jo helt an på hva de ønsker seg. Ønsker de seg noe til 1000 kr, får de bare en pakke. Er det småting, får de jo flere pakker. Her får de få pakker, jeg og far er skilt og, så noen år har de jo fått gaver fra far sin side hos far. Og da bare fra min side hos meg. Da er det bare en gave bortsett fra mine gaver. Da har jeg gjerne kjøpt klær de uansett trenger, og pakket inn, både undertøy, hansker og vanlige klær de trenger. Bare for at det skal være flere gaver. Anonymous poster hash: 1d397...5f7
Englenemine Skrevet 15. november 2015 #6 Skrevet 15. november 2015 Ikke nok 😃 elsker jula og den ene dagen i året skal de jammen meg få så det glitrer i øynene. Det fortjener de 😍 har ikke så stor familie og heller ikke så mange av dem som kjøper ting de ønsker seg, en god del klær og noen gir og penger i konvolutt og når ungene er små skjønner de ikke de pengene er gaver ( selv om jeg kan synes det er praktisk for å kjøpe litt klær og gi dem på sparegris til leker og spill de sparer til ) liten lekebil til 20kr ville ikke vært så vanskelig gi ved siden av en konvolutt med en 500 lapp inni ...
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 15. november 2015 #7 Skrevet 15. november 2015 Mange 😊 Bare av meg og mannen får de sikkert 10 hver.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #8 Skrevet 15. november 2015 Hun får ca.10 gaver. 5 av dem er fra meg. Anonymous poster hash: 4722c...848
TPK Skrevet 15. november 2015 #9 Skrevet 15. november 2015 Mellom 10 og 20. Vi er ca ti stk/par som gir barna gaver, men flere velger å dele opp og pakke det inn som 2-3 gaver.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #10 Skrevet 15. november 2015 Ca 18 av venner og familie og 5-8 av oss foreldre.. Anonymous poster hash: 6a7e8...21f
sug lut Skrevet 15. november 2015 #11 Skrevet 15. november 2015 Mange Bare av meg og mannen får de sikkert 10 hver. Samme her.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #12 Skrevet 15. november 2015 Aner ikke - Det er noen i familien som tar helt av. Jeg teller ikke og lærer heller ikke barnet opp til at man skal telle antall presanger, men være takknemmelig for det man får. Anonymous poster hash: ec0d2...90a
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #13 Skrevet 15. november 2015 Får av rundt 20 stk. Anonymous poster hash: b2717...d3c
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #14 Skrevet 15. november 2015 Aner ikke, men de får mange. De får ikke av så mange, men de elsker å ha mange pakker så de lager ønskeliste utifra det. Mormor syns det er så gøy med julegave og tar helt av. Ungene ønsker seg nemlig hjemmelagede ting, småting, større ting og idet hele tatt så er den ønskelista deres ganske undeholdene. Ett år sto det ved på ønskelista til hun ene. Morfsr syns det var kjempe morsomt og trodde hun tullet. På veien til bursdagsselskapet stoppe. Han på statoil og kjøpte en sekk ved. Fikk pakket den inn der. Ansiktsutrykket til morfar var enda gøyere enn jentas. Jenta ble superr happy, og morfar skulle en tro falt fra månen. Spøken hans ble gaven hun satte mest pris på. Vi hadde ved, men nå hadde hun sin egen. Hun fyrte opp i ovnen og la seg forran peisen i bare trusa når alle gjestene hadde gått. Hun var storfornøyd over bursdagsgaven. Men som sagt så tar mormor litt av. Jeg har gått litt amokk på nettshopping fra kina, så det ligger endel gaver klart alt. Smykker, tegnesaker, ladere, neglakk og litt annet. Alt er pakket inn en og en, det er dette de syns er gøy. Lillejulaften er nesten bedre enn julaften for da legger ungene alle gavene under treet. De bruker hele dagen på å gjette hva som er i slle gavene, til seg selv og de andre. Når de syns dette err så gøy så er det koselig å gjøre dette. Hadde de ikke syns dette var nesten gøyere enn julaften så hadde jeg ikke giddi. Nå blir de glade for ett par sokker også, så endel av gavene er slikt somvanligvis bare blir puttet inn i skapet dere. Anonymous poster hash: f6a46...1b5
Blomstogbier Skrevet 15. november 2015 #15 Skrevet 15. november 2015 Det vet jeg ikke. Medio november er 1 mnd for tidlig for meg ang. å vite slikt...
TinaK 1990 Skrevet 15. november 2015 #16 Skrevet 15. november 2015 Her får barnet 10 gaver på julaften. (2 fra besteforeldre, 1 av oldefar, 3 av tanter/onkler, 2 av oss, 1 av nabo og 1 av nissen) Anonymous poster hash: 909e4...c22 Hvordan vet du det nå??? Hvordan kan du vite hva de kjøper, hvordan de pakker det inn....og hvorfor det fokuset på hvor mange gaver barna får?
Moradi! Skrevet 15. november 2015 #17 Skrevet 15. november 2015 Maaaange! Det skal være overflod av gaver til jul. Med det holder når man bare ser julestjerna på treet...
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #18 Skrevet 15. november 2015 Fra 8-9 stk tenker jeg. Inkludert fra oss Anonymous poster hash: 76cf9...91b
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #19 Skrevet 15. november 2015 1 fra besteforeldre og oldeforeldre fra min side 1 fra besteforeldre på farssiden 5 fra tanter og onkler 1 fra bestevennen 2 fra mine tanter 1 fra oss 1 fra nissen Skulle bli 12 til sammen. Regner med dette basert på tidligere erfaringer. Det kan hende flere går sammen eller at noen gir mer enn 1, men de pleier ikke å gjøre noen av delene. Anonymous poster hash: 7bbca...941
februarprins2013 Skrevet 15. november 2015 #20 Skrevet 15. november 2015 Kanskje mellom 40-50 stk. jeg kjøper 4-5 stk og samme besteforeldrene + at jeg har mye familie
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #21 Skrevet 15. november 2015 Her får barnet 10 gaver på julaften. (2 fra besteforeldre, 1 av oldefar, 3 av tanter/onkler, 2 av oss, 1 av nabo og 1 av nissen) Anonymous poster hash: 909e4...c22 Hvordan vet du det nå??? Hvordan kan du vite hva de kjøper, hvordan de pakker det inn....og hvorfor det fokuset på hvor mange gaver barna får? Jeg vet jo hvem barnet får gaver av. Vet også at besteforeldre kjøper en ting barnet ønsker seg, de kjøper ikke flere ting. Vi har ikke fokus på gaver men vet jo selvsagt hvem vi kjøper gaver til og hvem barnet får gaver av. Jeg skjønner ikke at du later som om du hvert år blir overrasket over hvem barnet får gaver av og antall? Da kan du ikke være veldig takknemelig dersom du ikke husker at tante hvert pr kjøper gave osv? Anonymous poster hash: 909e4...c22
Mariogspiren Skrevet 15. november 2015 #22 Skrevet 15. november 2015 Ikke nok 😃 elsker jula og den ene dagen i året skal de jammen meg få så det glitrer i øynene. Det fortjener de 😍 har ikke så stor familie og heller ikke så mange av dem som kjøper ting de ønsker seg, en god del klær og noen gir og penger i konvolutt og når ungene er små skjønner de ikke de pengene er gaver ( selv om jeg kan synes det er praktisk for å kjøpe litt klær og gi dem på sparegris til leker og spill de sparer til ) liten lekebil til 20kr ville ikke vært så vanskelig gi ved siden av en konvolutt med en 500 lapp inni ... Har dere det ikke sånn at når noen i familien bare gir penger kan du kjøpe gavene for de? Sånn har det alltid vært for oss når vi var små, besteforeldre eller oldeforeldre som ikke helt skjønte seg på hva de skulle kjøpe eller ikke hadde muligheter til å ta julehandelen selv ga bare pengene til min mor, hvor hun da kjøpte gaver vi ønsket oss/trengte, og skrev navnet deres på. Synes det har fungert fint, og noen ganger da jeg ønsket meg dyrere ting (feks PC før jeg skulle på vgs), fikk jeg det som en felles gave av foreldrene mine og besteforeldre.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #23 Skrevet 15. november 2015 15-20 pakker. Nok i massevis 👍 Anonymous poster hash: f1dc9...333
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #24 Skrevet 15. november 2015 AAAALT for mange!!!!! :-( De har veldig mange tanter og onkler, i tillegg til besteforeldre, oldeforeldre og noen få venner/naboer som også kjøper til dem. Flere kjøper mer enn én gave. Særlig besteforeldrene.. Så.. de får vel kanskje ca 20-25 gaver hver? Jeg har heldigvis klart å begrense det noe ved å ønske penger til spleisegaver. Får ærlig talt en uggen følelse av gavehavet som ligger rundt oss etter endt julekveld.. :-/ Anonymous poster hash: 709ec...636
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #25 Skrevet 15. november 2015 Dere med barn som får mange gaver, rekker de å åpne alt på julaften? Eller får de ta det i sitt eget tempo og evt åpne resten 1. juledag? Blir de lei? Har selv en som må mases på for å åpne de siste gavene utpå dagen 1. juledag, selv om det som regel er ca 10-15 til sammen. Ser ikke helt for meg hvordan vi skulle klart 20+. Anonymous poster hash: 7bbca...941
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå