Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #1 Skrevet 15. november 2015 Hvor lenge kan man ha ulønnet permisjon fra jobb hvis man er ansatt i kommunen? Eks: En lærer jobber på en skole i Norge og mannen hennes har fått jobb utenlands. Læreren vil flytte med mannen og jobbe som lærer på en internasjonal skole i Spania. De vet ikke hvor lenge mannen skal jobbe i utlandet, og læreren ønsker å fortsatt beholde jobben sin i Norge. Hvor lenge kan hun ha ulønnet permisjon? Anonymous poster hash: 22299...325
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #2 Skrevet 15. november 2015 Så vidt jeg vet har hun ikke krav påpermisjon i det heletatt på det grunnlaget, mengder kan godt hende hun får det likevell. Anonymous poster hash: f006c...493
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #3 Skrevet 15. november 2015 Arbeidsgiver kan jo gi permisjon, men er det en maksgrense for hvor mange år? Jeg utdannet meg til lærer for et par år siden, og har siden den gang kun hatt årsvikariater (på samme skole) for en dame som jobber i Spania slik som beskrevet over. Litt kjedelig at livet mitt må stå på vent i forhold til å kjøpe hus osv. Anonymous poster hash: 22299...325
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #4 Skrevet 15. november 2015 Så lenge barna er under 7 år kan du søke om ulønnet omsorgspermisjon i inntil 3 år (totalt for alle barna). Det fikk jeg. Men, ikke sikkert arbeidsgiver godtar at du jobber der. Anonymous poster hash: c25f4...401
soleia Skrevet 15. november 2015 #5 Skrevet 15. november 2015 Arbeidsgiver kan jo gi permisjon, men er det en maksgrense for hvor mange år? Jeg utdannet meg til lærer for et par år siden, og har siden den gang kun hatt årsvikariater (på samme skole) for en dame som jobber i Spania slik som beskrevet over. Litt kjedelig at livet mitt må stå på vent i forhold til å kjøpe hus osv. Anonymous poster hash: 22299...325 Det er opp til arbeidsgjevaren kor lenge dei vil gje permisjon, men dette er dårleg tilsettpolitikk. På min jobb, eit stort sjukehus, var det slik før. Folk gjekk i vikariat etter vikariat. No får folk stort sett 6 mnd full permisjon om det ikkje er særskilte høve (feks at ein har fått eit oppdrag som går over ei viss tid) og dei aller fleste har fast stilling, nesten frå dag 1.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå