Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #1 Skrevet 15. november 2015 "verdens snilleste mann". Er det mulig.. Han havnet i en psykose (det var alkohol i bildet) og han husker at han gjorde det. Følte det kom plutselig. Han har vært helt fra seg i dag. Prøvde ringe politiet og melde seg selv (jeg stoppet han). Han har ligget på gulvet og skreket, sier han bare vil dø. Får flashback av at jeg ligger på gulvet og han sparker og slår. Har mest sannsynlig hjernerystelse og han ville få meg på legevakten. Jeg er blå, nærmere svart på hele kroppen. Aldri sett så store blåmerker på noen før. Jeg har brukt hele dagen på å trøste han. Nå sover han. Og nå begynner jeg å kjenne på alt som har skjedd og det at jeg skal på jobb på mandag. Hva faen gjør jeg Anonymous poster hash: 659e1...f58
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #2 Skrevet 15. november 2015 Kun alkohol? Skjedd før? Dette hørtes veldig skummelt ut... Det kan skje igjen, så det er vel best om han får behandling? Anonymous poster hash: 3514b...99e
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #3 Skrevet 15. november 2015 Han går i behandling for pts og angst. Har skjedd før at han hat havnet i psykose. To ganger. Men har aldri blitt voldelig før. Han tok kontakt med psykologen sin på mobil, forklarte hva han hadde gjort. Hn skulle ringe på mandag og snakke med han. Var sint på han. Sa han måtte ta med meg på neste time der.. Tror det er onsdag.. Akkurat nå bryr jeg meg mest om at det er vondt for han og hvordan jeg ser ut. Hvordan skal jeg unngå at noen ser det, det forsvinner ikke med det første Anonymous poster hash: 659e1...f58
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #4 Skrevet 15. november 2015 Hva med deg da? Føler ikke du noe? Ble du ikke redd? Anonymous poster hash: 3514b...99e
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #5 Skrevet 15. november 2015 Jeg varslede hele natten og fikk til slutt låst meg inne, der var jeg til 13.30 i dag. Han slo og banket på døra, jeg var livredd. Selvfølgelig. Men jeg visste det ikke var han på skikkelig. Fra kl. 11 var det annerledes, han satt utfor døra og tryglet meg om å komme ut, han ville ikke være alene, han gråt, sa han ville snakke. Da jeg endelig klarte gå ut (fordi jeg måtte tisse) var jeg sint og ropte på han, gikk i forsvar, tror det er fordi jeg var så redd. Da jeg så han bare trengte klemme og å bli holdt, så roet jeg meg ned. Da var jeg trygg på at han hadde kommet tilbake til seg selv Anonymous poster hash: 659e1...f58
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #7 Skrevet 15. november 2015 Jeg er sjokkert over roen du har tatt dette med! Jeg har selv en fortid innenfor milde psykoser, selv da er det grunnlag for innleggelse! Din mann skulle vært innlagt for lenge siden! Jeg håper for guds skyld at DU ringer til psykologen på mandag og forteller ALT, DU må få være med på en akutt time der dere får snakket om muligheten for å få ham innlagt. Dette er ikke trygt for hverken deg eller mannen og ikke minst for eventuelle barn dere har. Når det gjelder jobben tror jeg at jeg hadde ringt og sagt at jeg var syk for så å ta en tur til legen for å få en sykemelding for noen få dager. Snakk med legen din for du trenger også noen å snakke med! Anonymous poster hash: ccdff...839
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #8 Skrevet 15. november 2015 Her må det profesjonell hjelp på banen. De andre nevner innleggelse, og jeg er helt enig Her er det en mann som må ha hjelp og medisiner. Og han må forstå at alkohol er utelukket i denne perioden i livet hvor han faktisk får psykoser. Ditt ansvar er deg og evt. barna deres/dine. Dette er for stort å fikse hjemme bak lukkede dører alene. Tenk om han ikke klarer å slutte å slå en annen gang. Eller han treffer en plass som er mer sårbar? Vær så snill å ring noen for hjelp. Håper dere får hjelp umiddelbart. God klem! Anonymous poster hash: 609b2...6d9
Tulisa Skrevet 15. november 2015 #9 Skrevet 15. november 2015 Jeg hadde selvsagt anmeldt ham, dratt til legen og tatt barna med med og flyttet ut.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 15. november 2015 #10 Skrevet 15. november 2015 Hva om han går løs på barna, eller dreper deg neste gang? Du MÅ bort med en gang, det at han gjorde det i psykose gjør det ikke mer greit eller mindre farlig!
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #11 Skrevet 15. november 2015 Forstår at du vil beskytte ham, men neste gang kan det faktisk være at han dreper deg. Eller seg selv. Eller andre. Du må oppsøke legevakt i dag. Få behandling for skadene dine. Få hjelp til de psykiske senvirkningenr. De vil kontakte politi og psykiatrisk helsepersonell. Mannen din er en fare for både seg selv og andre, og trenger hjelp NÅ. Han må legges inn. Ved å dekke over dette er du medskyldig neste gang noe går galt. Vil du ha en annens liv på din samvittighet? Legevakt. NÅ. Anonymous poster hash: f2547...6a6
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #12 Skrevet 15. november 2015 Hvirfor stoppe han når han ville melde seg til politiet? Det er jo det han må! Det er jo slik konemishandlere gjør. Gråter av anger etterpå, behandler damen som en prinsesse etterpå helt til nedte gang han klikker..... Hvorfor skal du skjule deg? Altså, du MÅ melde dette. Han må få behandling!!!! Du bør komme deg unna. Dette er ikke et engangstilfelle, dette er starten på å ødelegge livet ditt. Det er starten på at du sakte men sikkert blir brutt ned psykisk, så du ikke klarer å dra ifra han. Stikk av, dra til venner, emler dra til krisesenteret. Du må få hjelp og han må få hjelp. Du må få hjelp hvis du virkelig forsvarer han og synes synd på han. Herlighet, jeg er ofte borti slike tilfeller. Jeg jobber i ambulanse. Damene lugger sønderbanket, men de nekter å anmelde!!!! De er ødelagt! Vær så snill, anmeld og kom deg unna! Anonymous poster hash: 2a575...ad0
Luksusdyret Skrevet 15. november 2015 #13 Skrevet 15. november 2015 Det er svært sjeldent jeg roper barnevernet, men i dette tilfelle ville jeg ha meldt deg på flekken så barna kunne flytte til et hjem der den ene voksne ikke "har brukt hele dagen på å trøste" den andre voksne som har banket henne gul og blå! Stakkars mannen? Virkelig? Du er MOR. At du driter i at du selv blir skada eller drept neste gang er så, men du har ansvar for barn, som kan risikere å bli foreldreløse med død mot og far i fengsel, eventuelt bli skadet selv. Hva gjør du nå? Slutter å være så dum og flytter til krisesenter, etter å ha vært på legevakta og hos politiet. Makan til dumme kjerringer, unnskyld meg.
Gjest Skrevet 15. november 2015 #14 Skrevet 15. november 2015 Her er det ikke mye synd på mannen. Sorry! Dwg og event ungene er der derimot synd på.
Luksusdyret Skrevet 15. november 2015 #15 Skrevet 15. november 2015 Her er det ikke mye synd på mannen. Sorry! Dwg og event ungene er der derimot synd på. Jeg synes ikke synd på HI heller hvis hun forsvarer mannen og vil dysse det hele ned, og enda nekter ham å anmelde seg selv til politiet. Da blir hun medskyldig hvis han skader barna sine senere. Hennes plikt er å få barna vekk fra psykopaten.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #16 Skrevet 15. november 2015 Du STOPPET ham fra å ringe politiet?!?! Hva faen? Anonymous poster hash: e5617...80c
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #17 Skrevet 15. november 2015 Du STOPPET ham fra å ringe politiet?!?! Hva faen? Anonymous poster hash: e5617...80c En mørbanket kvinne er ikke alltid rasjonell... Ikke noe å bannes over Mennesker gjør mye rart for å beskytte seg selv. Her tenker jeg at roen hennes er en form for selvforsvar. Mange har vanskelig for å innse at slikt kan skje og går inn i en slags forsvarsposisjon hvor de bagatelliserer det som har skjedd og faren ved det. På den måten trenger man ikke forholde seg til det på et dypere plan... Dere må tenke dere om før dere hakker løs på en person som allerede har det vanskelig. Det kan være mange årsaker til hennes reaksjon. Til HI: Håper dere får hjelp, og tar imot den, både du og mannen din. Klem! Anonymous poster hash: 3514b...99e
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #18 Skrevet 15. november 2015 Jeg synes synd på han, jeg synes veldig synd på deg og jeg er livredd for hva som kommer til å skje med barna dine en dag. Meld han til politiet (evt la han ringe) sykemeld deg, til du blir bra igjen, og få hjelp til denne mannen før han dreper noen. Du er heldig som "bare" har svarte store blåmerker og hjernerystelse. Familien din kunne nå ha planlagt begravelsen din, din mann vært i fengsel og barna dine uten omsorgspersoner. Klart det er synd på han, men han trenger hjelp, det kommer til å bli enda mer synd på han om han ikke får det! Anonymous poster hash: 8f4e5...217
Luksusdyret Skrevet 15. november 2015 #19 Skrevet 15. november 2015 Du STOPPET ham fra å ringe politiet?!?! Hva faen? Anonymous poster hash: e5617...80c En mørbanket kvinne er ikke alltid rasjonell... Ikke noe å bannes over Mennesker gjør mye rart for å beskytte seg selv. Her tenker jeg at roen hennes er en form for selvforsvar. Mange har vanskelig for å innse at slikt kan skje og går inn i en slags forsvarsposisjon hvor de bagatelliserer det som har skjedd og faren ved det. På den måten trenger man ikke forholde seg til det på et dypere plan... Dere må tenke dere om før dere hakker løs på en person som allerede har det vanskelig. Det kan være mange årsaker til hennes reaksjon. Til HI: Håper dere får hjelp, og tar imot den, både du og mannen din. Klem! Anonymous poster hash: 3514b...99e Vi er bekymret for barna hennes. Hva denne psykopaten uten selvkontroll kan gjøre med dem. Regner med at de sov i går natt da hun ble banket opp, ikke sikkert han hadde skånet dem. Hun har TRØSTET ham i en hel dag sier hun! Hun trøster sin overgriper istedet for å sette hardt mot hardt og kreve at han tar imot hjelp og flytter ut mens han mottar hjelpen. Hun forsvarer ikke ungene sine mot en psykotisk far. Man kan ikke sette seg ned og si at man har det vanskelig når man har små forsvarsløse barn å ta vare på.
Gjest Muji81 Skrevet 15. november 2015 #20 Skrevet 15. november 2015 Psykose? Herregud, du må jo få han innlagt. Jeg har nesten vansker med å tro på at noen psykolog ikke ville fått han innlagt. Når noen skader andre i psykotisk tilstand er det påkrevd.
Luksusdyret Skrevet 15. november 2015 #21 Skrevet 15. november 2015 Psykose? Herregud, du må jo få han innlagt. Jeg har nesten vansker med å tro på at noen psykolog ikke ville fått han innlagt. Når noen skader andre i psykotisk tilstand er det påkrevd. Det som slår meg er at HI sier selv det er psykose. Hvordan vet hun det hvis dette ikke har skjedd før? Jeg hadde aldri diagnostisert noen med psykose hvis de var voldelige med mindre det var belegg for det. Hvis det skjedde før, og mannen bevisst velger å drikke alkohol som kan utløse det, så gjør han jo det med vilje.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #22 Skrevet 15. november 2015 Du STOPPET ham fra å ringe politiet?!?! Hva faen? Anonymous poster hash: e5617...80c En mørbanket kvinne er ikke alltid rasjonell... Ikke noe å bannes over Mennesker gjør mye rart for å beskytte seg selv. Her tenker jeg at roen hennes er en form for selvforsvar. Mange har vanskelig for å innse at slikt kan skje og går inn i en slags forsvarsposisjon hvor de bagatelliserer det som har skjedd og faren ved det. På den måten trenger man ikke forholde seg til det på et dypere plan... Dere må tenke dere om før dere hakker løs på en person som allerede har det vanskelig. Det kan være mange årsaker til hennes reaksjon. Til HI: Håper dere får hjelp, og tar imot den, både du og mannen din. Klem! Anonymous poster hash: 3514b...99e Vi er bekymret for barna hennes. Hva denne psykopaten uten selvkontroll kan gjøre med dem. Regner med at de sov i går natt da hun ble banket opp, ikke sikkert han hadde skånet dem. Hun har TRØSTET ham i en hel dag sier hun! Hun trøster sin overgriper istedet for å sette hardt mot hardt og kreve at han tar imot hjelp og flytter ut mens han mottar hjelpen. Hun forsvarer ikke ungene sine mot en psykotisk far. Man kan ikke sette seg ned og si at man har det vanskelig når man har små forsvarsløse barn å ta vare på. For det første: hvilke barn? Vi vet ikke en gang om de har barn eller om de bor hos dem. Ut fra historien høres det ikke ut som det var noen barn i huset heller... For det andre: Det at hun ikke handler rasjonelt betyr ikke at det er greit å være spydige og dømmende. Det går an å forklare realitetene til noen og ytre sin bekymring uten å kalle dem dumme. En kvinne som blir banket opp er alltid offeret! Selv den mest oppegående kvinne kan reagere helt annerledes enn hun selv ville trodd. Det er derfor det er så mange som blir i voldelige forhold. Ikke fordi de er dumme. Anonymous poster hash: 3514b...99e
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #23 Skrevet 15. november 2015 Psykose? Herregud, du må jo få han innlagt. Jeg har nesten vansker med å tro på at noen psykolog ikke ville fått han innlagt. Når noen skader andre i psykotisk tilstand er det påkrevd. Det som slår meg er at HI sier selv det er psykose. Hvordan vet hun det hvis dette ikke har skjedd før? Jeg hadde aldri diagnostisert noen med psykose hvis de var voldelige med mindre det var belegg for det. Hvis det skjedde før, og mannen bevisst velger å drikke alkohol som kan utløse det, så gjør han jo det med vilje. Sitat fra Hi: "Han går i behandling for pts og angst. Har skjedd før at han hat havnet i psykose. To ganger. Men har aldri blitt voldelig før." Anonymous poster hash: 3514b...99e
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #24 Skrevet 15. november 2015 Kom deg langt vekk fra mannen. Flytt ut og ta for Guds skyld barna med deg. Regner med du har barn siden du er på disse sidene. Anmeld mannen og kom deg til legevakten. Anonymous poster hash: b18ec...a8d
Luksusdyret Skrevet 15. november 2015 #25 Skrevet 15. november 2015 Psykose? Herregud, du må jo få han innlagt. Jeg har nesten vansker med å tro på at noen psykolog ikke ville fått han innlagt. Når noen skader andre i psykotisk tilstand er det påkrevd. Det som slår meg er at HI sier selv det er psykose. Hvordan vet hun det hvis dette ikke har skjedd før? Jeg hadde aldri diagnostisert noen med psykose hvis de var voldelige med mindre det var belegg for det. Hvis det skjedde før, og mannen bevisst velger å drikke alkohol som kan utløse det, så gjør han jo det med vilje. Sitat fra Hi: "Han går i behandling for pts og angst. Har skjedd før at han hat havnet i psykose. To ganger. Men har aldri blitt voldelig før." Anonymous poster hash: 3514b...99e Så han havner i psykose når han drikker. Likevel velger han å drikke igjen. Og nå vil hun ikke anmelde ham eller få ham innlagt. Det vil føre at han velger å drikke igjen og kanskje dreper HI neste gang eller skader barna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå