Gå til innhold

Julegaver i familie mine og dine barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min har to barn fra før, mens jeg har et.

I år skal vi feire jul sammen med barna og det gleder vi oss til.

Men så blir det veldig skjevt fordelt med julegaver fra besteforeldre. Og jeg lurte litt på hvordan vi voksne kan gjøre det mindre synlig. Besteforeldrene må få gjøre det som er riktig for seg. Begge sett kjøper til alle barna, men det ene settet med besteforeldre kjøper mye og dyre gaver....

Anonymous poster hash: ed6ab...f6e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tro meg, jo mindre dere lar dere affisere av dette, jo mindre vil barna tenke over det. De fleste unger er mest opptatt av hva de selv får.

Er det 30 tanter på morssiden til særkullsbarna dine, så kan du ikke gjøre noe annet enn å se på at de får 30gaver mer. Slik er det bare. To familier, to måter.

Dere kan kun sørge for at det ikke blir skjevfordeling fra dere til alle barna i deres sammensatte familie.

Anonymous poster hash: 1bd83...680

Skrevet

Barn tåler som regel litt forskjeller. Jeg var den som alltid fikk minst av søskenbarna når vi feiret sammen med noen av dem, og jeg tenkte ikke videre over det, var fokusert på å glede meg over det jeg selv fikk.

Altså, jeg la jo tydeligvis merke til at det var sånn, siden jeg vet det i dag, men det falt meg ikke inn at det kunne vært annerledes. Og siden jeg ikke på noen måte var bortskjemt, så var jeg storfornøyd med egne gaver uansett. Og hvert år syntes jeg at jeg hadde fått mer og bedre gaver enn noen gang før. ;)

Jeg tror forresten heller ikke det er bra å bli skjermet for all "urettferdighet" i oppveksten. Da kan man få seg et sjokk når man blir voksen.

Anonymous poster hash: 502a3...6cf
Skrevet

Om det er din er din side som gjør forskjell så snakk med dem. Evt be dem om å forskjellsbehandle slik at de legger mer i til ditt barn. Jeg er nemlig av de som ikke syns det er ulovlig for stebesteforeldre / stetanter å gi mer til barnebarn de er i familie med. Og da spesielt når stebarna har egen familie. I tilfeller med barn som ikkr har kontakt med egen side blir det noe helt annet

Anonymous poster hash: 8ef1f...629

Skrevet

Hvor gamle er barna?

Anonymous poster hash: a19df...d2b

Skrevet

Jentene våre er like gamle og gutten er noen år eldre

Anonymous poster hash: ed6ab...f6e

Skrevet

Dette problemet vil nok jeg få etter hvert og. Barna mine har nesten ikke familie, og får lite til jul. Mens hans barn har masse familie, og får veldig mye gaver. Samtidig gir da han og moren billig gave, siden barnet får så mye dyrt og fint av de andre. Mens her så må jo jeg gi dyr gave til barna, siden de nesten ikke får av andre. Og sånn forskjell kan vi heller ikke gjøre. Så det blir ikke lett. Tenker at noe må de forstå, og noe må vi kompensere for, så forskjellene ikke blir alt for store. 

Anonymous poster hash: 921ab...f8b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...