Gå til innhold

Norge er et naivt land....vi er alt for snille..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Både i forhold til rettsvesenet, innvandringspolitikk og nå tiltak etter hendelsene i Paris.

"Vi må ikke la terroristene skremme os..."

Kanskje det er nettopp det vi skal og slutte å leke Kardemommeby? ? Andre land sitter regjeringene i krisemøte. ...Norge gjør ikke det sier Erna...men følger med???

Anonymous poster hash: 3a536...0fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt naturlig å bli skremt.

Det man ikke bør gjøre, er å la terroristene sette agendaen for hvilket samfunn vi vil skape og hvordan vi lever livene våre. Da har de oppnådd det de ønsker.

Anonymous poster hash: 5d0e9...ffe
Skrevet

Syns det er dei andre som er for slemme eg. Ja eg er naiv, men det er med fullt overlegg, trur verda hadde vore betre om det fanst mange fleire naive menneske. Frykt skaper mistenksomhet og blir du mistenkt allereie er vegen kortare til feil side. Det er no mi erfaring.

Skrevet

helt enig hi! Godt flere forstår det

Skrevet

Jeg er delt her. Vitsen med terror er å skape frykt. Hadde vi latt Være å publisere alt som hadde med terror å Gjøre hadde kanskje terroristene blitt lei.

Altså ta hvordan britene f.eks håndterte IRA. Det ble ikke skapt unntakstilstand osv. De dysset alt ned. Så se på USA etter 11. September. Det var selvfølgelig fryktelig angrep, men å svare med å bombe 2 land sønder og sammen er kanskje ikke rette måten å reagere på. Hadde kanskje vi dysset det litt mer ned så hadde ikke terroren vunnet.

Anonymous poster hash: a99a8...a2d

Skrevet

Jeg er delt her. Vitsen med terror er å skape frykt. Hadde vi latt Være å publisere alt som hadde med terror å Gjøre hadde kanskje terroristene blitt lei.

Altså ta hvordan britene f.eks håndterte IRA. Det ble ikke skapt unntakstilstand osv. De dysset alt ned. Så se på USA etter 11. September. Det var selvfølgelig fryktelig angrep, men å svare med å bombe 2 land sønder og sammen er kanskje ikke rette måten å reagere på. Hadde kanskje vi dysset det litt mer ned så hadde ikke terroren vunnet.

Anonymous poster hash: a99a8...a2d

IRA er et dårlig eksempel, det tok åtti år å skape noe som liknet en fred og i mellomtiden levde man med bombeattentater, drap, overgrep og diskriminering av katolikker i alle samfunnsfunksjoner i NI, og segregerte bydeler og nabolag. Den såkalte freden består i at man av disse stort sett kun sitter igjen med segregerte bydeler for katolikker og protestanter, med sperrelinjer som dette http://www3.nd.edu/~candk/images/barredwire.jpg 

https://uwcm-geog.wikispaces.com/file/view/Belfast%20wall.jpg/545153926/682x303/Belfast%20wall.jpg 

http://www.radharcimages.com/gallery/ireland/belfast/JFstk_t065.jpg

- altså ikke et glansbilde, og altså resultatet etter åtti år - om man da ikke skal gå enda et par hundreår tilbake.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...