Gå til innhold

Jeg ønsker meg ikke barnebarn,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etterkommere. Vi har 3 barn, og jeg ønsker ikke at de skal få barn😔 ønsker ikke at de skal leve med frykt og redsel. For den terroren, den krigen, verden lever i nå, er nok uendelig...

Det kommer ikke til å finnes en dato og årstall som sier at da startet den og da stoppet den

Anonymous poster hash: 78ef5...b70

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde jeg visst og tenkt meg om skulle jeg ikke hatt barn i det hele tatt.

Skrevet

Etterkommere. Vi har 3 barn, og jeg ønsker ikke at de skal få barn ønsker ikke at de skal leve med frykt og redsel. For den terroren, den krigen, verden lever i nå, er nok uendelig...

Det kommer ikke til å finnes en dato og årstall som sier at da startet den og da stoppet denAnonymous poster hash: 78ef5...b70

Nei, nei. Kanskje de drittsekkene er utslettet om ti år da, vet du

Ikke barna dine altså ;) men terroristene

Anonymous poster hash: 46695...56e

Skrevet

Ja, det hadde vært noe... Men temmelig urealistisk. Mine eldste er 18 og 20 år nå, "heldigvis" ikke kjærester (såvidt jeg vet)...

Skrevet

For en merkelig tanke....

Du mener altså at beste måten å bekjempe terrror og krig på er å slutte formere oss? Ja om alle slutter å få barn vil det jo bli stille på kloden etterhvert, men jeg er ikke enig i at det er beste måten å gjøre det på.

Anonymous poster hash: 89e1d...b9a
Skrevet

Etterkommere. Vi har 3 barn, og jeg ønsker ikke at de skal få barn😔 ønsker ikke at de skal leve med frykt og redsel. For den terroren, den krigen, verden lever i nå, er nok uendelig...

Det kommer ikke til å finnes en dato og årstall som sier at da startet den og da stoppet den

Da jeg var "liten" var faren min litt stuck i den kalde krigen og jeg husker atomkrig som noe helt reelt å være redd for. Jeg husker også at det i London og Paris var stadig frykt for bomber spesielt på undergrunnsbanen. Da min fem år eldre søster var utvekslingselev der husker jeg at dette var noe jeg var redd for. Så hadde vi Gulfkrigen med påfølgende frykt for terror og evnt spredning av krig. Det har vært sånn hele tiden. Med jevne mellomrom blir det varmere konflikter og vi forstår at det også kan hende oss. Det er fryktelig, men krig og terror har alltid vært en del av menneskets historie og på mange måter lever vi tryggere nå enn for 100 år siden.

Anonymous poster hash: 5a978...6de

Skrevet

Sært. Da burde du vel heller tatt ansvar og latt være å få unger?

Skrevet

Enig. Det er ikke akkurat slik at terror er en ny oppfinnelse, heller.

Anonymous poster hash: 0252b...eda

Skrevet

Etterkommere. Vi har 3 barn, og jeg ønsker ikke at de skal få barn ønsker ikke at de skal leve med frykt og redsel. For den terroren, den krigen, verden lever i nå, er nok uendelig...

Da skulle vel strengt tatt ikke besteforeldrene dine fått foreldrene dine, eller foreldrene dine fått deg heller.... Hadde vært kjipt om de tenkte som deg, da hadde du ikke levd.

Skrevet

Leste du første svaret? Det var jeg som skrev tilleggsinformasjon.

Sært? Ja, mulig det! Men dette er også veldig skremmende. Vi kan ikke beskyttes fra frykt, det er klart, men dette terrorveldet er større, mer omfattende og mer uoverkommelig.

Skrevet

Har tenkt slike tankar eg og innimellom, at kanskje burde vi ikkje sette barn til verda når ein ikkje kan vite kva framtid dei har i vente. 

Er mange fram gjennom tidene som har tenkt at verda held på å gå til grunne.  Det har vore mykje meir krig og død i Europa enn det vi ser i dag, men folk har fortsett med å leve liva sine, og fått seg familie. Då eg vaks opp var det atomkrigtrusselen som hang over oss.  Regime kjem og går her i verda, og vi får gjere det beste ut av liva våre.  Eg ynskjer meg heilt klart barnebarn :)

Skrevet

Etterkommere. Vi har 3 bar[...] og redsel. For den terroren, den krigen, verden lever i nå, er nok uendelig...

Det kommer ikke til å finnes en [...]den

Da skulle vel strengt tatt ikke besteforeldrene [...]levd.

Hadde jeg visst noe da...?

Skrevet

Det er trist at du ikke forstår hvor trygg verden vi faktisk bor i.

Skrevet

Jeg forsår ikke tankegangen. Som noen andre også sa her, verden har aldri vært tryggere enn nå. Les deg opp på det vær så snill, så vil du se at det stemmer. Generell historie er et greit sted å begynne.

Skrevet

Det er vel nå egentlig slik at verden aldri har vært tryggere...

Anonymous poster hash: 3add4...a32

Skrevet

For en merkelig tanke.

La IS yngle som kaniner, og vi slutte å få barn.

Da vinner de hvertfall.

Ville heller satt fokuset på å gi barna og kommende barnebarn riktige verdier..

Anonymous poster hash: ede47...feb
Skrevet

Hadde jeg visst og tenkt meg om skulle jeg ikke hatt barn i det hele tatt.

Dere har ikke tenkt at jo færre vestlige mennesker som får barn, desto mer overvekt av muslimer blir det? Per d. d. er det tryggeste tid. Det har vært verdenskrigen, kalde krigen med Sovjet og masse annet rart, IRA-konflikten i England, baskene i Frankrike og Spania og så videre. Det har aldri vært 100 % trygt overalt og det kan man heller ikke forvente.

Anonymous poster hash: 74cd7...53f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...