Anonym bruker Skrevet 14. november 2015 #1 Skrevet 14. november 2015 I tullelek kalte jeg snart 5 åringen for pappa.. Ja, sa han. Når jeg blir voksen blir jeg pappa. Jeg bekreftet at han hadde rett i det. Ja, da trenger jeg ikke høre på noen lenger. Jeg kan sove når jeg vil og spille data hele dagen. Og så kan du jobbe mamma. Og dette er så uendelig trist. For det er akkurat det barna ser. Deres psykisk syke far som kun bryr seg om seg selv og sine interesser. Jeg skjønner at fars tilværelse ser mer forlokkende ut enn min. Jeg jobber, gjør alt husarbeid, tar meg av fritidsaktiviteter, lekser, vedlikehold, reparasjoner, kjøring, handling... Osv. Jeg er så redd for at dette gjør at barna mine ender opp som NAVere. Anonymous poster hash: ea094...e35
Anonym bruker Skrevet 14. november 2015 #2 Skrevet 14. november 2015 Vel, at du er redd for det betyr at du ønsker å gi dem et annet utgangspunkt og det i seg selv er et godt utgangspunkt. Så er det opp til deg hva du lærer dem. Bor du med barnefaren? Da er det din oppgave og ansvar å hjelpe ham så han blir frisk. Anonymous poster hash: face3...4c6
Anonym bruker Skrevet 14. november 2015 #3 Skrevet 14. november 2015 Mine barn har ikke psykisk syk far, men de har fått med seg at pappa ligger på sofaen og glaner på tv. Mamma gjør husarbeid. Har snakket mye med barna at det ikke er alle som har det som oss. Krever også at barna tar sin del i huset, så de lærer at de ikke kan forvente at det er bare en person som skal gjøre alt. Du har alle muligheter til å påvirke dine barn i positiv retning. På tross av at det ikke bare ef gode rollemodeller i bildet. Anonymous poster hash: 03878...ac3
Anonym bruker Skrevet 14. november 2015 #4 Skrevet 14. november 2015 Vel, at du er redd for det betyr at du ønsker å gi dem et annet utgangspunkt og det i seg selv er et godt utgangspunkt. Så er det opp til deg hva du lærer dem. Bor du med barnefaren? Da er det din oppgave og ansvar å hjelpe ham så han blir frisk. Anonymous poster hash: face3...4c6 Ja, vi bor sammen. Han kan aldri bli frisk. Er psykisk sykdom i kombinasjon med annen diagnose. Jeg har dratt ham til leger og psykologer i 4 år. Jeg måtte høre det fra 3 av dem før jeg gav opp. Han kommer ikke til å bli bedre. Jeg jobber hardt med å sette et godt eksempel, og håper at de skjønner det og ser det etter hvert som de blir eldre. Anonymous poster hash: ea094...e35
Anonym bruker Skrevet 14. november 2015 #5 Skrevet 14. november 2015 Vel, at du er redd for det betyr at du ønsker å gi dem et annet utgangspunkt og det i seg selv er et godt utgangspunkt. Så er det opp til deg hva du lærer dem. Bor du med barnefaren? Da er det din oppgave og ansvar å hjelpe ham så han blir frisk. Anonymous poster hash: face3...4c6 Ja, vi bor sammen. Han kan aldri bli frisk. Er psykisk sykdom i kombinasjon med annen diagnose. Jeg har dratt ham til leger og psykologer i 4 år. Jeg måtte høre det fra 3 av dem før jeg gav opp. Han kommer ikke til å bli bedre. Jeg jobber hardt med å sette et godt eksempel, og håper at de skjønner det og ser det etter hvert som de blir eldre. Anonymous poster hash: ea094...e35 Det gjør de nok. Du må bare stole på deg selv og dine evner. Du virker som en god mor og et godt forbilde. Du greier nok å lære dem de riktige verdiene Anonymous poster hash: 03878...ac3
Anonym bruker Skrevet 14. november 2015 #6 Skrevet 14. november 2015 Hvorfor bor du med han? Anonymous poster hash: ebfcc...ef8
Anonym bruker Skrevet 14. november 2015 #7 Skrevet 14. november 2015 Hvorfor bor du med han? Anonymous poster hash: ebfcc...ef8 Fordi vi giftet oss lenge før han ble så dårlig. Og vi har satt to barn til verden, sammen. Anonymous poster hash: ea094...e35
soleia Skrevet 14. november 2015 #8 Skrevet 14. november 2015 Vel, at du er redd for det betyr at du ønsker å gi dem et annet utgangspunkt og det i seg selv er et godt utgangspunkt. Så er det opp til deg hva du lærer dem. Bor du med barnefaren? Da er det din oppgave og ansvar å hjelpe ham så han blir frisk. Anonymous poster hash: face3...4c6 Hi kan ikkje ta ansvar for å gjere mannen frisk, i tillegg til å ha heile ansvaret for familien. Nokon kan ikkje bli friske, berre leve best mogleg slik dei er, og andre må ta ansvar sjølv for å ville bli friske. Å legge ansvaret for psykisk sjukdom over på pårørande kan knekke ryggen til ei som treng ein sterk rygg. Hennar hovudfokus må vere borna. Men ein kan støtte og oppfordre partnaren til å søkje hjelp, slik Hi har gjort. (og som kanskje var det du meinte, men som eg oppfatta som alt for krevande)
Anonym bruker Skrevet 14. november 2015 #9 Skrevet 14. november 2015 Hvorfor bor du med han? Anonymous poster hash: ebfcc...ef8 Fordi vi giftet oss lenge før han ble så dårlig. Og vi har satt to barn til verden, sammen. Anonymous poster hash: ea094...e35 Og? Når dere har det slikt? Det beste for ditt barn er ikke å bo med han. Du sier selv at han er ett dårlig forbilde Anonymous poster hash: ebfcc...ef8
Anonym bruker Skrevet 14. november 2015 #10 Skrevet 14. november 2015 Hvorfor bor du med han? Anonymous poster hash: ebfcc...ef8 Fordi vi giftet oss lenge før han ble så dårlig. Og vi har satt to barn til verden, sammen. Anonymous poster hash: ea094...e35 Og? Når dere har det slikt? Det beste for ditt barn er ikke å bo med han. Du sier selv at han er ett dårlig forbilde Anonymous poster hash: ebfcc...ef8 Hadde du sagt det samme hvis det hadde vært kreft som var sykdommen hans? Anonymous poster hash: 9fc4f...8ee
Isola&Lille+julegave Skrevet 15. november 2015 #11 Skrevet 15. november 2015 Kan han ikke støvsuge pga psykisk sykdom? Eller tørke støv? Eller er han så psykisk syk at han ikke klarer å rydde og lage middag?
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #12 Skrevet 15. november 2015 Det går til en grense der man må velge mellom å støtte partneren, uansett sykdom eller diagnose, eller å overleve som menneske selv. Og ikke minst sørge for at barna får en god barndom. At noen er syke gir dem ikke fritak for den virkelige verden, oppførselen deres får konsekvenser for andre, og er disse konsekvensene for vanskelige å leve med, bør man ta ansvar for egen og barnas helse. Man skal ikke utslette seg selv for et annet menneske. Og det sjette mennesket ville ikke ønsket det heller, hadde det vært i stand til å tenke rasjonelt. Anonymous poster hash: 99e91...bcc
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #13 Skrevet 15. november 2015 Det andre mennesket, ikke det sjette Anonymous poster hash: 99e91...bcc
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #14 Skrevet 15. november 2015 Han kan vel i det minste gjøre husarbeidet??......Hvis ikke er han jo værre enn et barn....(når de blir store nok kan de jo det)...... Anonymous poster hash: 98deb...8c3
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #15 Skrevet 15. november 2015 Håper du forteller barna dine at pappaen deres er syk og at det er derfor han ikke deltar sånn som "han burde". Iogmed at han ikke kommer til å bli frisk noengang, så er dette noe barna bør vite så de ikke tror at dette er normalen i en husstand. Anonymous poster hash: 60180...006
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #16 Skrevet 15. november 2015 Så når man er psykisk syk kan man spille data men ikke rydde? Dummeste jeg har hørt. Forøvrig er det IKKE hennes ansvar å gjøre han frisk! Han er selv ansvarlig å gripe tak i dette. Går det utover forholdet og ungene ville jeg revurdert å være sammen med han for barnas skyld. Barn skal ikke måtte vokse opp i slike hjem. Anonymous poster hash: 07809...e63
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #17 Skrevet 15. november 2015 Psykisk sykdom betyr ikke å ligge på sofaen og spille data. Det er da en blir psykisk syk! Få en slutt på det med en gang, ellers sparker du han ut av huset. Stakkars barn!!!!! Anonymous poster hash: 0025e...49a
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #18 Skrevet 15. november 2015 Hvorfor kan han ikke gjøre husarbeid og lage middag? Han virker syk men også LAT. Anonymous poster hash: 5f20f...d30
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå