Gå til innhold

Tror dere at en kvinne som

Anbefalte innlegg

Skrevet

Utøver fysisk og psykisk vold mot mannen kan være en god mor?

Ikke systematisk og regelmessig vold men som blir rasende når mannen feks ikke er enig.

Dette gjelder et vennepar. De er hyggelige begge to og mannen er en kompis av min mann. Han er veldig snill og godhjerta, en slik godgutt du bare vil vel.

Nå flytter han fra kone og barn fordi hun er voldelig og han orker ikke mer. Slagene skader han ikke fysisk men han er psykisk helt på felgen nå. Hva som skjer med barna vet de ikke nå men det kommer til å bli en sak ut av det.

Vil en slik kvinne automatisk få hovedomsorg bare fordi hun er mamma'n?

Jeg har bare hørt dette fra min mann og han sier at kompisen har sagt hun aldri har rørt barna men at de har vært vitne til noen episoder.

Anonymous poster hash: a69ad...462

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å være vitne til vold er psykisk vold derfor bør mor ikke ha hovedomsorgen. Hun kommer garantert til å behandle den neste partneren sin slik om hun ikke selv tar tak og søker hjelp. Stiller meg i tillegg tvilende til at hun er så altight overfor barna når hun er slik mot mannen. Hun burde vært behandlet før hun kan ha barna alene.

Anonymous poster hash: 59ef8...3c2

Skrevet

Å være vitne til vold er psykisk vold derfor bør mor ikke ha hovedomsorgen. Hun kommer garantert til å behandle den neste partneren sin slik om hun ikke selv tar tak og søker hjelp. Stiller meg i tillegg tvilende til at hun er så altight overfor barna når hun er slik mot mannen. Hun burde vært behandlet før hun kan ha barna alene.

Anonymous poster hash: 59ef8...3c2

Tenker det samme.

Jeg har jo bare annenhånds informasjon men det var en episode som kunne gått galt om ikke mannen hadde fulgt med. Hun kastet et tung gjenstand etter han. Hadde den truffet han i hodet kunne han fått alvorlige skader.

Problemet hans nå er at han kan ikke bli og han kan ikke ta barna da han garantert blir tiltalt for kidnapping. Han vil ikke anmelde, har ingen bevis (annet enn et digert hull i gipsveggen der den siste gjenstanden hun kastet smalt inn)

En skikkelig lei situasjon og jeg tenker veldig på disse barna.

Håper bare saken blir prioritert i rettssystemet.

Skrevet

Han kan oppsøke krisesenter med barna, på akkurat samme måte som kvinner gjør det i lik situasjon. Han vil vinne mer på å gjøre det slik enn om han velger å etterlate barna hos en voldelig mamma...

Søker han hjelp med barna vil han ikke bli tatt for kidnapping, men han vil få hjelp til både seg og barna. Det vil være positivt med tanke på omsorgsfordelingen at han velger å skjerme barna mot skadelige omgivelser. Politiet vil bli koblet inn, men ikke mot han, de blir koblet inn mot kona.

Anonymous poster hash: 777e4...df2

Skrevet

Ja, hun kan fortsatt være en god mor for sine barn. (selvom hun selvsagt burde ha skånt de for de episodene med mannen sin)

Jeg har selv klikket i vinkel på min mann, men aldri lagt hånd på barna fordet om.

INGEN kan provosere meg så mye som mannen min. Det svartner til tider.

Anonymous poster hash: e08d2...a57
Skrevet

Ja, hun kan fortsatt være en god mor for sine barn. (selvom hun selvsagt burde ha skånt de for de episodene med mannen sin)

Jeg har selv klikket i vinkel på min mann, men aldri lagt hånd på barna fordet om.

Huff. Synes det er trist å høre om foreldre som ikke klarer kontrollere sinnet sitt.

Skrevet

Utsetter man barna sine for slikt er man ikke en god mor.

Anonymous poster hash: 0d3e2...767

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...