Gå til innhold

Jeg hater når samboer drikker...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det sjelden da, men jeg virkelig hater når han drikker!!Han blir så sur og klikka for at jeg låste dodøra!Gikk inn og begynte å rope slik at han vekte begge unga!Smelte døra etter meg!jeg måtte roe ned største..han trodde det var dusjdøren som datt ned igjen(vært plaget med det!)Jeg er bare lei meg...han synes tydeligvis at jeg bare er sur og han er en nikkedukke?!?Vet ikke helt hva jeg tenker..sendte han på gjesterommet pga babyen ligger våken på vårt rom..

Anonymous poster hash: a11dc...1be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med en slik oppførsel så hadde jeg gitt et ultimatum. Enten lar han være å drikke, eller så er det slutt. Jeg hadde aldri akseptert at mannen skulle drikke slik at han skremte både meg og barna.

Når mannen er edru så får du sette hardt mot hardt.

Som mor plikter du å skjerme barna dine, og det gjør du IKKE ved å fortsette dette forholdet hvis mannen fortsetter å drikke. Hjelper ikke at det er sjelden, for barna dine vil slite med at de ikke vet når pappa blir slik neste gang.

Familievernkontoret er en selvfølge asap!

Anonymous poster hash: 14ca8...c92
Skrevet

Takk for svar:-)var kanskje voldsomme tiltak foreløbig, nå er det 2 mnd.siden han ble overberuset sist.Ellers tar han seg et par øl i helgene, men ikke mere.Ja greit jeg har sikkert vært sur og lei i det siste, men jeg er ikke frisk og det sliter veldig på kropp og sinn...

Skrevet

Takk for svar:-)var kanskje voldsomme tiltak foreløbig, nå er det 2 mnd.siden han ble overberuset sist.Ellers tar han seg et par øl i helgene, men ikke mere.Ja greit jeg har sikkert vært sur og lei i det siste, men jeg er ikke frisk og det sliter veldig på kropp og sinn...

Nei, det jeg skrev er ikke en overreaksjon.

Han velger å drikke så mye at han får en skremmende adferd. Han kunne valgt å la være å drikke så mye, men han velger å drikke så mye. Det at han skremmer deg driter han i. Det at han skremmer barna sine, det driter han også i.

Men du bør ikke drite i at han skremmer barna dine! Og derfor må du gi beskjed om at det er absolutt nulltoleranse for alkohol siden han ikke greier å oppføre seg når han er full. Om han er blid og glad og greier å oppføre seg normalt uten å være ubehagelig når han drikker to øl, da kan dere ev. sette to øl som maksgrense.

Det at det er to måneder siden sist bruker du som et argument for at det ikke er så alvorlig. Da er du med på å bagatellisere det han gjør med deg og barna dine! Da er du medavhengig.

Selv om du skulle ha vært sur og lei i det siste så gir det likevel ikke mannen noen unnskyldning for å drikke seg så full at han får en skremmende adferd og skremmer barna sine. Når du har vært og er syk så burde han tatt mer hensyn til deg - og noe sier meg at denne mannen ikke er den som støtter deg særlig ellers i hverdagen heller?

Anbefaler deg til å ta kontakt med en forening for pårørende til personer med alkoholproblemer. Alkoholproblem defineres ikke ut fra mengde eller hyppighet av drikking, men om drikkingen skaper problemer for den som drikker og dennes nærmeste.

Familiekontoret asap. Og ta kontakt med en slik pårørendegruppe.

Og husk - det er DITT ansvar å beskytte barna dine, og det gjør du ikke om du tillater at mannen fortsetter å drikke seg så full at han skremmer deg og barna dine! At det ikke skjer så ofte spiller ingen rolle, for det har nå skjedd to ganger på to måneder, og det er to ganger for mye. DITT ansvar å beskytte barna dine!

En ansvarlig mann vil i morgen be om unnskyldning og selv gi beskjed om at han vil holde seg til maks to øl eller helt unna alkohol. Noe sier meg at det ikke vil skje...

Og om noen måneder så skriver du nok et innlegg her om samme problemet...

Skrevet

Jeg får se hva han sier imorgen.Jeg skjønner han blir lei, det blir vell alle.Han er faktisk veldig flink til å hjelpe til med både barn og hus, og som sagt det er sjelden han har reagert slik som nå....men jeg tar det til etterretning takk😊

Skrevet

Jeg får se hva han sier imorgen.Jeg skjønner han blir lei, det blir vell alle.Han er faktisk veldig flink til å hjelpe til med både barn og hus, og som sagt det er sjelden han har reagert slik som nå....men jeg tar det til etterretning takk😊

Du får se hva han sier i morgen?? Det er sjelden han reagerer slik som nå?? Det er 'bare' to mnd siden sist han bli overstadig beruset?? Han er flink til å hjelpe til??

LESER du hva du selv skriver? Du bagatelliserer en uakseptabel oppførsel og du tillater at barna dine blir skremt av sin egen far.

Du bedriver alvorlig omsorgssvikt! Skam deg.

Anonymous poster hash: 7c44f...194

Skrevet

Skam deg?Jeg skjønner at mange flykter fra forumet her pm det er slike svsr de får...Jeg bagatelliserer ikke, det er ulikt han å ha en slik reaksjon.Jeg kommer aldri i verden til å utsette våre barn for farer eller at de skal være redde sin egen pappa...gutten er 6 år og har aldri sett/hørt pappa slik før

Skrevet

Du er faktisk med på å utsette barna for fare .. Selvom han ikke er fysisk fare, kan det være rimelig skade psykisk for barna . Så full 2 ganger på to mnd? Det er to for mye . Barn forstår fort foreldre som blir annerledes ved alkohol , og her bli pappa også aggresiv . Og vekker barna så de blir Skremt. Dette er omsorgssvikt , når du lar det skje gang på gang. Klart han ber om unnskyldning Idag. Samboer festa også endel når barnet vårt var liten , men han hadde da vett til å komme tuslende stille og rolig op natta å legge seg å sove på sofaen . Nå er barnet 7 år, og pappaen 35 år og de få gangene ( type en gang i skuddåret ) han er ute så komme han gjerne hjem 00-01 . Som regel bare tatt en øl Ell to, for han vet så godt at vi har barn hjemme som kan risikere å se pappa sjangle inn om de våkne akkurat når han kommer. Så skal vi virkelig slå ut håret har vi barnevakt . Nei denne mannen har ett problem gitt , og du bagatellisere det

Anonymous poster hash: dd56b...79b

Skrevet

Du må snakke med han fort! Jeg så min far overstadig beruset en gang tror jeg var 9 eller 10 år, han ble sint på mamma for en bagatell jeg våknet og det som møttes meg klarer jeg ikke og glemme og den følelsen jeg fikk da får jeg den dag i dag nå bare av og skrive dette.

Skrevet

Jeg skjønnet at du tenker anonym over her har en overreaksjon, for hun kjører over deg med en bulldoser i stedet for å skrive på en ordentlig måte... Og du har ikke bedrevet grov omsorgssvikt, det er å dra det veldig langt.

Men... Det er ikke sunt for noen av dere å havne i situasjoner som dette og det burde mannen din skjønt etter første fyll hvor han ble på denne måten. Jeg tror du ser det selv, hvis ikke hadde du ikke laget denne tråden. Barn skal ikke trenge å våkne redde for sin egen pappa.

Dere må absolutt ta en prat og han må lære seg å ta konsekvensene av sine valg, han må slutte å drikke så mye at han ikke kan oppføre seg. Skulle han bli for full så bør han holde seg borte fra hjemmet frem til han er edru nok til å oppføre seg som en voksen. Han må ta konsekvensene av sine handlinger som en voksen mann, og ikke minst som pappa.

Du må også ta dine konsekvenser og sette grenser. Du er mamma og skal beskytte barna dine på samme måte som han skal det som pappa. Hvis dette skjer flere ganger så må du ta et valg. Hverken du eller barna har godt av å leve med en mann som ikke klarer å kontrollere inntak av alkohol. Lå det noe bak som trigget denne oppførselen hans? Skjer det mange ganger? Selv om det er med to mnd mellom gangene så unnskylder ikke det oppførselen, han må ta seg sammen. Du må sette hardt mot hardt, han vil aldri endre seg hvis ikke han føler at han mister noe pga hva han gjør.

Du synes sikkert vi overdriver alle sammen for det er vanskelig for deg å se at dette er grunn nok for brudd, men vil du at barna skal ende opp redde for sin pappa? Det kan gi senskader for dem, de kan bli usikre og redde. Vi som foreldre er pliktet til å skåne våre barn, vi skal passe på at de føler seg trygge og vi må sette dem før oss selv.

Jeg håper dere får en god samtale og at han klarer å se at han må ta seg sammen... Han må lære seg å drikke mer kontrollert.

Anonymous poster hash: 06c26...d95

Skrevet

Du hater når samboer drikker. Du virkelig hater det, for han blir så sur. Men det er ikke sååå farlig da. Igår var første gang det ble akkurat sånn. Du barre hater det intenst likevel, selv om det ikke er noen big deal.

Anonymous poster hash: 95cee...8db

Skrevet

Du hater når samboer drikker. Du virkelig hater det, for han blir så sur. Men det er ikke sååå farlig da. Igår var første gang det ble akkurat sånn. Du barre hater det intenst likevel, selv om det ikke er noen big deal.

Og poenget mitt var at du må bestemme deg.

Skrevet

Skam deg?Jeg skjønner at mange flykter fra forumet her pm det er slike svsr de får...Jeg bagatelliserer ikke, det er ulikt han å ha en slik reaksjon.Jeg kommer aldri i verden til å utsette våre barn for farer eller at de skal være redde sin egen pappa...gutten er 6 år og har aldri sett/hørt pappa slik førAnonymous poster hash: a11dc...1be

Jeg hadde heller ikke det da jeg var 6 år, men etterhvert så jeg dem sånn hver helg.... Var tydeligvis greit når ungene ble større....

Anonymous poster hash: 8ff0a...aa9

Skrevet

sutre innlegg :/ herlighet la mannen kose seg innimellom

Anonymous poster hash: e52be...a98
Skrevet

Kose seg?!? Det må jo gå an å kose seg uten å drikke seg dritings?! Hvis du ikke er enig i det, har du et svært usunt forhold til alkohol!!

Når man skal hjem til barna etter en fest, drikker man med måte. Punktum!

Skrevet

Kose seg?!? Det må jo gå an å kose seg uten å drikke seg dritings?! Hvis du ikke er enig i det, har du et svært usunt forhold til alkohol!!

Når man skal hjem til barna etter en fest, drikker man med måte. Punktum!

Nei, man trenger ikke det... Jeg drikker aldri med barnet hjemme, men faren var drita flere ganger uten at  det gjorde barnet noe, snakk om og overdrive

Skrevet

Nei, man trenger ikke det... Jeg drikker aldri med barnet hjemme, men faren var drita flere ganger uten at  det gjorde barnet noe, snakk om og overdrive

Du er svært naiv hvis du mener at "det gjorde ikke barnet noe" hvis barnet så eller hørte far drita full!

Om barnet aldri så eller hørte faren drita full så er det anderledes, da hadde du kanskje en mann som tross dritfylla hadde vett nok til å ta hensyn til at det var barn i hjemmet. Det hensynet tar ikke His mann - og da kan det ikke sammenlignes.

Uansett så vil barn raskt merke at en foreldres bakfyll og dårlige humør og korte lunte har sammenheng med helg/drikke/ferie.

Hi skriver at hun hater når mannen drikker. Når... dvs. det skjer gjentatte ganger at han blir så ufyselig i fylla. Hi selv hater det, hater det virkelig, og hun skriver at hun blir lei seg. Hun må trøste barna som våkner. Og likevel så bagatelliserer hun det når vi sier hun må stille tydelige krav til mannen. Mannens drikking sliter på henne, men når barna våkner av pappas roping og smelling av dører.... da er det plutselig ikke så farlig likevel, for det skjer da ikke såååå ofte.

Det ER omsorgssvikt å la barn fortsette å vokse opp med slikt! Det er jo en enkel løsning på det - His mann kan slutte å drikke så mye at han ikke har kontroll. Greier han ikke å begrense seg så får han la være å drikke i det hele tatt. Greier ikke mannen å ta ansvar for seg selv og barna, da er det Hi som må ta ansvaret for å beskytte barna!

Skrevet

Nei, man trenger ikke det... Jeg drikker aldri med barnet hjemme, men faren var drita flere ganger uten at det gjorde barnet noe, snakk om og overdrive

Du er svært naiv hvis du mener at "det gjorde ikke barnet noe" hvis barnet så eller hørte far drita full!

Om barnet aldri så eller hørte faren drita full så er det anderledes, da hadde du kanskje en mann som tross dritfylla hadde vett nok til å ta hensyn til at det var barn i hjemmet. Det hensynet tar ikke His mann - og da kan det ikke sammenlignes.

Uansett så vil barn raskt merke at en foreldres bakfyll og dårlige humør og korte lunte har sammenheng med helg/drikke/ferie.

Hi skriver at hun hater når mannen drikker. Når... dvs. det skjer gjentatte ganger at han blir så ufyselig i fylla. Hi selv hater det, hater det virkelig, og hun skriver at hun blir lei seg. Hun må trøste barna som våkner. Og likevel så bagatelliserer hun det når vi sier hun må stille tydelige krav til mannen. Mannens drikking sliter på henne, men når barna våkner av pappas roping og smelling av dører.... da er det plutselig ikke så farlig likevel, for det skjer da ikke såååå ofte.

Det ER omsorgssvikt å la barn fortsette å vokse opp med slikt! Det er jo en enkel løsning på det - His mann kan slutte å drikke så mye at han ikke har kontroll. Greier han ikke å begrense seg så får han la være å drikke i det hele tatt. Greier ikke mannen å ta ansvar for seg selv og barna, da er det Hi som må ta ansvaret for å beskytte barna!

Veldig enig i dette!! 👏

Om vi begge skal ut og vet vi kommer til å drikke mer enn 2-3 øl, skaffer vi barnevakt! Hjemme har vi en grense på 1 øl til maten f.eks, og ingen av oss kommer hjem fra bytur møkkfulle! Da sover den som er ute hos noen andre for å slippe at ungene våkner og møter en full mamma eller pappa! Nå er det veldig sjelden en eller begge er ute da ( max 2 ganger i året,) likevel tar vi alltid hensyn til barna de gangene det skjer! Fikk svigerfar på besøk en gang, han er alkoholiker og var på god vei til å drikke seg full når han kom. Da kasta jeg ham ut igjen og ba ham aldri vise seg her igjen før han komme opp hit helt edru!

Anonymous poster hash: d442c...76f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...