Gå til innhold

Xn spør om kjærlighetsråd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva hadde du tenkt om x`n din som du har felles barn med, tok opp samlivsproblemer med deg? Vi har en fin og grei tone og samarbeider greit. Han fant seg rimelig kjapt ny kjæreste og samboer etter at vi flyttet, og de venter nå barn sammen som ikke var planlagt. Han gir stadig uttrykk for at forholdet ikke er bra, at barnet kommer i en "uheldig tid" og at han er veldig i tvil på om han i det hele tatt vil ha dem boende der (hun var på tur ut døra når de fant ut hun var gravid og langt på vei) 

Hun liker ikke meg i det hele tatt og har problemer med at jeg og barnefar i det hele tatt har kontakt sammen. Hun sitter også litt fast i at han har barn fra før, mens opplevelsen for henne er "ny". Hun har i følge ham sagt rett ut hva hun syns om kontakten, og han leste blant annet opp noen meldinger til meg tidligere hvor hun sa at kontakten vi hadde ikke var greit. Han gir meg klemmer mens hun ser på i settinger hvor jeg aldri kunne tenkt tanken på å gjøre det foran min kjæreste, om jeg hadde hatt det, noe jeg også syns er veldig rart når hun reagerer på helt vanlig kontakt som omhandler barna våre og har gitt klar beskjed til ham om det. Det er i svært, svært sjeldne tilfeller jeg "føler" for å gi ham en klem, fordi jeg syns det er ukomfortabelt etter at det ble slutt.

Noen som har noen tanker rundt det? Jeg vet ikke helt hva jeg skal si eller gjøre, jeg er ganske omsorgsfull og forståelsesfull, og jeg sier det jeg mener uavhengig av hvem som spør. Alikevel litt pussig at han kommer til ekskjerringa for å lufte trykket? Eller? Valget om å flytte fra hverandre var min avgjørelse, noe han aldri sa seg uenig i. 

Anonymous poster hash: 908d3...c0f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han må bare bli voksen...

Anonymous poster hash: d9645...875

Skrevet

Jeg hadde heller ikke akseptert hvis min mann diskuterte våre forholdsproblemer med eksen sin, det gjør man bare ikke. Ikke med kompiser heller. Hvis hun vet at han hele tiden klager til deg på henne og prøver å få deg til å løse problemer dem imellom, er det ikke rart hun ikke liker deg. Det er ikke din skyld, men hele situasjonen er bare rar. Hvis jeg var deg ville jeg ha sagt til eksen at han må slutte å klage og heller ta opp problemene med den det gjelder, nemlig samboeren hans. Du er ingen klagemur eller psykolog.

Skrevet

Jeg hadde heller ikke akseptert hvis min mann diskuterte våre forholdsproblemer med eksen sin, det gjør man bare ikke. Ikke med kompiser heller. Hvis hun vet at han hele tiden klager til deg på henne og prøver å få deg til å løse problemer dem imellom, er det ikke rart hun ikke liker deg. Det er ikke din skyld, men hele situasjonen er bare rar. Hvis jeg var deg ville jeg ha sagt til eksen at han må slutte å klage og heller ta opp problemene med den det gjelder, nemlig samboeren hans. Du er ingen klagemur eller psykolog.

Og det med klem blir for personlig. Ikke gi klem til din eks foran nykjæresten hans. Det er hennes "domene" nå.

Skrevet

Tror det beste tipset du kan gi ham er at han og samboer og mor til hans kommende barn oppsøker familievernkontoret så fort som mulig - før barnet kommer!

Her er det jo mye som er feil i det forholdet. Han respekterer ikke hennes grenser når han klemmer deg i tide og utide foran henne (hva vil han oppnå med det?). Det virker nesten som han gjør det demonstrativt?

Han svikter også tilliten hennes når han bretter ut deres forhold med deg som er hans eks. Og likeså når han leser opp hennes meldinger til deg, meldinger hun har sendt til ham ang. hans kontakt med deg.

Mulig han heller ikke gir henne følelsesmessig nærhet nå som gravid siden hun ble gravid når de egentlig var på vei fra hverandre. Men er det slik så må han innse at han har vært med på å skape dette barnet, og da får han ta ansvar for det også.

At hun ikke takler at han har en fortid og barn fra før, det er det verste hun gjør av det du skriver. Og det er såpass ille at det fort kan bli en dealbreaker.

Gi klar beskjed om at han får bli voksen og ta ansvar. De har skapt et barn sammen, da får de sørge for å prøve å redde forholdet før barnet kommer. Han bør ta initiativ til timer på fvk, og kanskje de som par også kan søke og få et slikt kurs via helsestasjonen for nybakte foreldre.

Si at du ikke ønsker å bli involvert i hans nye forhold, at han får søke fagpersoner og ta ansvar selv.

Og en ting til slutt... jeg får en følelse av at han kanskje er interessert i deg fremdeles.... eller at han bruker deg for å gi samboeren sin inntrykk av at du og han hadde det mye bedre og at dere fremdeles har et godt forhold. Ikke bra!

Anonymous poster hash: b4f2d...340
Skrevet

Nei, hun vet garantert ikke om hva vi har pratet om med mindre han har fortalt det og det tviler jeg på. Hun har rett å slett ikke likt meg fra dag en, og det er igrunn fair nok. Men hun hadde slettes ikke likt meg mer om hun visste om alt jeg veit om, og jeg har også sagt til eksen at jeg ikke tror det gjør saken noe bedre å diskutere dette med meg av hensyn til henne noe ikke han heller gjorde. Men han kommer altså alikevel til meg og er åpenbart frustrert og lei seg, og det er en merkelig situasjon å skal prøve å hjelpe i...

Og det med klem blir for personlig. Ikke gi klem til din eks foran nykjæresten hans. Det er hennes "domene" nå.

Jeg føler også det er veldig personlig, og jeg føler at han bryter intimsonen min når han gjør det. Den ene gangen skjønte jeg virkelig ikke hvorfor jeg fikk en klem, og hans nye samboer var i samme rommet å fikk det garantert med seg. En veldig, veldig klein situasjon! 

TS

Skrevet

Nei, hun vet garantert ikke om hva vi har pratet om med mindre han har fortalt det og det tviler jeg på. Hun har rett å slett ikke likt meg fra dag en, og det er igrunn fair nok. Men hun hadde slettes ikke likt meg mer om hun visste om alt jeg veit om, og jeg har også sagt til eksen at jeg ikke tror det gjør saken noe bedre å diskutere dette med meg av hensyn til henne noe ikke han heller gjorde. Men han kommer altså alikevel til meg og er åpenbart frustrert og lei seg, og det er en merkelig situasjon å skal prøve å hjelpe i...

Jeg føler også det er veldig personlig, og jeg føler at han bryter intimsonen min når han gjør det. Den ene gangen skjønte jeg virkelig ikke hvorfor jeg fikk en klem, og hans nye samboer var i samme rommet å fikk det garantert med seg. En veldig, veldig klein situasjon! 

TS

Han prøver å manipulere dere begge virker det som. Han gir klem til deg foran henne for å vise henne at han kanskje har følelser for deg enda og gjøre henne usikker, samtidig som han prøver å gi deg inntrykk av at han ikke er helt ferdig med deg. For en dust. Neste gang han prøver å gi deg klem så trekk deg unna og si at det er upassende. Neste gang han ringer for å klage, si at du må gå og legg på. Begynner han å brette ut om sitt samliv til deg i hente/bringesituasjoner, si at du har dårlig tid, må rekke ditten og datten og ikke har tid til å høre på ham. Prøv å bryte det skadelige mønsteret. Til slutt vil han gi opp og prøve å løse problemene sine selv.

Skrevet

Tror det beste tipset du kan gi ham er at han og samboer og mor til hans kommende barn oppsøker familievernkontoret så fort som mulig - før barnet kommer!

Her er det jo mye som er feil i det forholdet. Han respekterer ikke hennes grenser når han klemmer deg i tide og utide foran henne (hva vil han oppnå med det?). Det virker nesten som han gjør det demonstrativt?

Han svikter også tilliten hennes når han bretter ut deres forhold med deg som er hans eks. Og likeså når han leser opp hennes meldinger til deg, meldinger hun har sendt til ham ang. hans kontakt med deg.

Mulig han heller ikke gir henne følelsesmessig nærhet nå som gravid siden hun ble gravid når de egentlig var på vei fra hverandre. Men er det slik så må han innse at han har vært med på å skape dette barnet, og da får han ta ansvar for det også.

At hun ikke takler at han har en fortid og barn fra før, det er det verste hun gjør av det du skriver. Og det er såpass ille at det fort kan bli en dealbreaker.

Gi klar beskjed om at han får bli voksen og ta ansvar. De har skapt et barn sammen, da får de sørge for å prøve å redde forholdet før barnet kommer. Han bør ta initiativ til timer på fvk, og kanskje de som par også kan søke og få et slikt kurs via helsestasjonen for nybakte foreldre.

Si at du ikke ønsker å bli involvert i hans nye forhold, at han får søke fagpersoner og ta ansvar selv.

Og en ting til slutt... jeg får en følelse av at han kanskje er interessert i deg fremdeles.... eller at han bruker deg for å gi samboeren sin inntrykk av at du og han hadde det mye bedre og at dere fremdeles har et godt forhold. Ikke bra!

Tusen takk for langt svar! :) 

Jeg anbefalte ham/dem en tur til familievernkontoret, og han var åpenbart ukomfortabel som tok dette opp med meg og har flere ganger sagt at han syns det er så merkelig selv at han kommer til meg, og han vet at det er feil på ganske mange plan - Både i forhold til meg, vårt forhold, og ikke minst hans forhold med nåværende samboer.

Han er ikke den flinkeste med konflikter og jeg har prøvd å forklare ham at dette er ting han må ta opp med samboer og at dette må de finne ut av uansett hva jeg sier og mener. Jeg kjenner bare hans side av saken og det er sikkert 5 sider til. 

Ofte virker det bare som han vil lufte det. Få det ut av systemet og ut av verden.

Jeg skjønner virkelig ikke dette med klemmene, og det er flere i min familie som har reagert på det å spurt om det. De har også selvsagt kommentert at samboeren hans også er i det samme rommet å får dette med seg, og lurer på hva hun tenker. Jeg hadde ikke likt det om jeg var i hennes sko. Forholdet jeg og han hadde sammen var ikke noe særlig å skryte av og vi hadde en rekke problemer vi nok aldri kunne ha løst på en skikkelig måte, så jeg vet ikke om han er så interessert at det gjør noe. Men tenker jo at noe må ligge til grunn, og syns jo det er rimelig bedritent gjort at han gjør det uansett, samtidig er han ikke en person som oppfordrer til konflikter og krangler i det hele tatt, og han er ikke den som går bevisst inn for å være vond. 

Det må være den eneste tingen jeg kan si om ham etter 8 år.

Skrevet

Tusen takk for langt svar! :) 

Jeg anbefalte ham/dem en tur til familievernkontoret, og han var åpenbart ukomfortabel som tok dette opp med meg og har flere ganger sagt at han syns det er så merkelig selv at han kommer til meg, og han vet at det er feil på ganske mange plan - Både i forhold til meg, vårt forhold, og ikke minst hans forhold med nåværende samboer.

Han er ikke den flinkeste med konflikter og jeg har prøvd å forklare ham at dette er ting han må ta opp med samboer og at dette må de finne ut av uansett hva jeg sier og mener. Jeg kjenner bare hans side av saken og det er sikkert 5 sider til. 

Ofte virker det bare som han vil lufte det. Få det ut av systemet og ut av verden.

Jeg skjønner virkelig ikke dette med klemmene, og det er flere i min familie som har reagert på det å spurt om det. De har også selvsagt kommentert at samboeren hans også er i det samme rommet å får dette med seg, og lurer på hva hun tenker. Jeg hadde ikke likt det om jeg var i hennes sko. Forholdet jeg og han hadde sammen var ikke noe særlig å skryte av og vi hadde en rekke problemer vi nok aldri kunne ha løst på en skikkelig måte, så jeg vet ikke om han er så interessert at det gjør noe. Men tenker jo at noe må ligge til grunn, og syns jo det er rimelig bedritent gjort at han gjør det uansett, samtidig er han ikke en person som oppfordrer til konflikter og krangler i det hele tatt, og han er ikke den som går bevisst inn for å være vond. 

Det må være den eneste tingen jeg kan si om ham etter 8 år.

Vær veldig tydelig med ham neste gang han begynner...

"Vet du, dette må du nesten rydde opp i selv, jeg er ikke den rette å snakke med om dette. Ring familievernkontoret og ta tak i problemene, dere greier tydeligvis ikke å løse dem selv. Ta ansvar for den familien du selv har vært med på å skape nå."

Kutt konsekvent, som anonym over sa når han begynner å snakke om forholdsproblemene med deg. Si at han må snakke med fagfolk i stedenfor. Om han er konfliktsky så si det til ham - "Du vet du er konfliktsky, men hva er alternativet? Om du og dere ikke tar tak i dette før barnet blir født så kommer du snart til å sitte med to ekser og heller ikke ha særlig kontakt med minstebarnet ditt (søskenet til våre barn!). Er det det du ønsker? Oppsøk hjelp i morgen!"

Skrevet

Høres ut som min mann med sin x, men jeg prøvde ha kontakt og en god tone med henne. Til han begynte klemme henne forran meg, det kom frem at hun diskuterte sitt nye samliv med min mann, og sitter da og tenker hvis hun gjør dette gang på gang og han påstår han avviser det. Hvorfor gjør hun det da gang på gang og hvis det er så ok at hun gjør det, hvorfor skulle ikke han gjøre det?

Han har også en gang fortalt om at han hadde hatt en samtale med henne da mannen var til stede, og manne blandet seg for mye inn og overkjøre henne. Da han hadde karatet mannen hennes ut! Så sa han at han hadde gjort det samme med meg om jeg gjorde som han!!

Hvordan tror dere mitt forhold blir til hans x og deres forhold??

Jeg får klump i magen hver gang han snakker med henne, hver gang han henter barnet uten meg. Jeg har følere ganger ønsket at jeg aldri involverte meg med han, og det BARE pga disse tingene!!!

Anonymous poster hash: fe04b...52b

Skrevet

Kastet skal det stå!!

Anonym over her 😅

Skrevet

Da han hadde karatet mannen hennes ut!Anonymous poster hash: fe04b...52b

xD

Anonymous poster hash: bc6a0...5f2

Skrevet

.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...