Gå til innhold

Blir dere ekstra bekymret for terror i Norge nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor midt i tykkeste Oslo med mann og 3 barn. Jeg tenker ikke særlig over terrorangrep, men kjenner at jeg fikk en liten stuck i meg akkurat nå. Jeg vil ikke si jeg er bekymret, men jeg tenker jo mitt.

Anonymous poster hash: acc3b...b3f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er vel litt som deg. Gjør mine tanker når slikt skjer, men blir egentlig ikke mer bekymret.

Har et rimelig realistisk forhold til det. Jeg ser ingen grunn til å bruke energi på noe som kanskje ikke vil skje eller berøre meg før det eventuelt skjer.

Om vi begynner å bli redde, begynner å endre vår væremåte og handlinger, da har de vunnet selv uten å utføre terror.

Så jeg tenker det beste man som privatperson kan gjøre er å fortsette livet som vanlig.

Anonymous poster hash: d15c5...850
Skrevet

Jeg er ikke bekymret for meg selv, ei heller familien min. Jeg er bekymret for at verden nå står overfor en tid med mye hat og vold, fra begges side!

Det som nå skjer i Paris berører meg sterkt, dette er snakk om uskyldige mennesker. Alt pga gale mennesker med våpen😢

Skrevet

Nei.

Anonymous poster hash: 93a86...0a3

Skrevet

Nja... Ikke ekstra bekymret. Jeg har allerede en forventning om at det kommer til å skje her også til slutt, slik som tilstanden er.

Bare håper at min familie, og de jeg er glad i ikke står i skuddlinjen når det skjer. 

Anonymous poster hash: f6abf...e85
Skrevet

Nja... Ikke ekstra bekymret. Jeg har allerede en forventning om at det kommer til å skje her også til slutt, slik som tilstanden er.

Bare håper at min familie, og de jeg er glad i ikke står i skuddlinjen når det skjer.

Det har allerede skjedd her.

Skrevet

Mye hat og gale mebbesker i denne verden. Så det skjer vel flere ganger!

Anonymous poster hash: 06798...b6e

Skrevet

Herregud! Man kan dø i en bilulykke i morgen. Man kan få kreft og dø innen 3 måneder av det. Sjansen er større for å dø av dette enn av terror. Men terror er reelt, og alle vet hva is står for. Hvorfor skal man ikke være bekymret for is?

Anonymous poster hash: 6d46b...780

Skrevet

Det er sant. Men det jeg mente var at jeg forventer et angrep "utenfra". 

Skrevet

Nei, det blir jeg ikke. Bor også i Oslo. Tenker at sjansen for å bli påkjørt, få et snøras i hodet eller bli offer for blind vold er vel så stor som å dø i et terrorangrep. Det er selvfølgelig en sjans for at det kommer flere terrorangrep her, men man kan jo ikke gå rundt og være redd for det hele tiden.

Skrevet

Jepp.

Jeg leste nyheten om Paris på senga i går, som det siste før jeg sovnet. Drømte selvfølgelig at det samme skjedde her. Med meg og de tre barna mine midt oppi det.... 😔

Anonymous poster hash: 09f79...b68

Skrevet

Jeg bor midt i tykkeste Oslo med mann og 3 barn. Jeg tenker ikke særlig over terrorangrep, men kjenner at jeg fikk en liten stuck i meg akkurat nå. Jeg vil ikke si jeg er bekymret, men jeg tenker jo mitt.

Anonymous poster hash: acc3b...b3f

Ikke mer redd enn jeg var i går. Desverre er ikke ISIS noe nytt, heller ikke angrep i Europa, "jeg suis charlie"

Og du fikk en "stuck" i deg? Altså, du satt fast inni deg selv?

Skrevet

Ja det har jeg tenkt på siden de fra syria kom i massevis hit, og i tillegg at norge er så naive som de er,så kommer det og skje her før eller siden også, bare vent,mange av de såkalte flytningene har tilknyttet til IS

Skrevet

Jeg kommer sikkert til å tenke over muligheten for at det skjer i en dag eller to, men deretter kommer jeg ikke til å være nevneverdig bekymret for det nei. Det er mye annet jeg er langt mer redd for.

Anonymous poster hash: a65cd...6d9

Skrevet

Ikke veldig bekymret for min hverdag her jeg bor men jeg kjenner jeg er skeptisk til å reise inn til Oslo. Og jeg kjenner at Oslo S ikke frister. Eller store folkemengder i Oslo.

Det er naivt å tro at en av våre store byer ikke er et potensielt terrormål. Når man ser hva ABB fikk til ALENE. Og sikkerheten i Norge er vel ikke kjempe god.

Det skumleste er disse som er villige til å sprenge seg selv i lufta. Hvordan skal man få avverget disse selvmord gærningene.

Jeg er så glad vi har flyttet langt vekk fra Oslo.

Anonymous poster hash: 6bd77...aba

Skrevet

Ja så klart. vi er et lite land og et slikt angrep vil ramme hardt.

Skrevet

Nei. Terrorens hensikt er å skape frykt. Frykt avler hat og hat skaper mer ekstremisme i flere retninger.

Sier som Gandhi: Be the change you wish to see in the world.

Jo flere som lever etter høyere idealer desto fredeligere vil verden bli. Jo flere som gir etter for frykt og hat desto mer lidelse vil det bli. Velg selv.

Skrevet

Nei. Terrorens hensikt er å skape frykt. Frykt avler hat og hat skaper mer ekstremisme i flere retninger.

Jo flere som lever etter høyere idealer desto fredeligere vil verden bli. Jo flere som gir etter for frykt og hat desto mer lidelse vil det bli. Velg selv.

Å hjelpes, lenge leve naiviteten! 😨

Anonymous poster hash: 2ec7d...075

Skrevet

Nei. Bor langt unna Oslo, så det bekymrer meg ikke.

Anonymous poster hash: bc0ef...6e4

Skrevet

Jo flere som lever etter høyere idealer desto fredeligere vil verden bli. Jo flere som gir etter for frykt og hat desto mer lidelse vil det bli. Velg selv.

Problemet her er jo at man ikke kan velge for andre??!!

Anonymous poster hash: 6d46b...780

Skrevet

Etter å ha lest på Dagbladet ja. Der står det at noen som har søkt asyl i Norge var terrorister. Nå er vi ikke garantert at det ikke har kommet terrorister inn i landet vårt. Dessuten hører man om mange norske IS tilhengere, disse utgjør vel en viss trussel mot landet? Men det preger ikke min hverdag.

Anonymous poster hash: 06798...b6e

Skrevet

Terror er jo ikke noe nytt, desverre. Det har skjedd i Usa, London, Madrid for å nevne noe.

Det har også skjedd i Norge.

Jeg vil ikke leve i frykt da oppnår terroristene det de vil. Krigshandlinger og terror har alltid eksistert. Medie dekning og skremselspropaganda er derimot blitt større og større med årene.

Det eneste er at alle mine tanker går til de berørte.

Anonymous poster hash: c8470...700

Skrevet

Egentlig ikke.

Jeg har nok problemer i livet mitt allerede og må prioritere hva jeg skal bruke energien min på. Jeg bruker ikke negativ energi på å bekymre meg for ting som kanskje kan komme til å skje en dag i fremtiden.... Det påvirker ikke hverdagen min, og jeg tenker ikke over det på vei til barnehagen liksom.

Men det er klart jeg engasjerer meg jo likevel, jeg er bekymret for utviklingen. Terror er blitt den moderne form for krigføring, og plutselig er "krigen" veldig nært. Senest i går satt 8-åringen min ved middagsbordet og sa at hun hadde lyst til å reise til Paris å se på Eifeltårnet (de hadde lært om Frankrike på skolen) og jeg svarte at det må vi selvfølgelig få til en dag, også kommer dette på nyhetene samme kveld. Det er skremmende...

Anonymous poster hash: aae58...011
Skrevet

Å hjelpes, lenge leve naiviteten!

Anonymous poster hash: 2ec7d...075

Imponerende argumentasjonstaktikk - å kalle meningsmotstandere naive! Det er jo riktig da. Man kan velge motsatt - øye for øye og tann for tann. Eller man kan forvente det verste av alle. Jeg tror det øker sannsynligheten for at man møter det verste... 

Skrevet

Var jo ikke mange dager siden at det ble forhindret terror i norge, på en ambassade på Frogner, i Oslo. Og etter terrorangrepene i Paris  i går tror jeg  vi har enda høyrere beredskap i Norge, og Europa, , så nå tenker jeg at det er minst sjanse for at noen klarer å utføre terror her. 

Anonymous poster hash: 51104...c84

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...