Anonym bruker Skrevet 13. november 2015 #1 Skrevet 13. november 2015 Trives du med det "stempelet"? Anonymous poster hash: 71050...db5
Anonym bruker Skrevet 13. november 2015 #2 Skrevet 13. november 2015 Far from it. Men om jeg hadde vært det så hadde jeg nok hatt et greit forhold til å bli stemplet nerd. Da jeg var yngre ville jeg nok slitt litt med et slikt stempel. Ikke så mye for stempelet sin skyld, men mer fordi jeg var ekstremt beskjeden og hatet alt som kunne minne om oppmerksomhet. Jeg er på spøk blitt kalt fagnerd innen mitt felt, men det har hovedsaklig vært når jeg har stått midt i studiene mine og vært litt nerdete og ensporet Er normalt ikke det. Jeg synes forøvrig begrepet nerd har endret seg de siste årene. Før forbant jeg det kun med en blek, usosial person som hadde ingen interesser ut over data. Nå føler jeg begrepet kan brukes mye videre enn tidligere, at det ikke er begrenset til bare databruk. I tillegg så synes jeg det er mer aksept for at mange av "nerdene" er fantastisk dyktige i det de gjør. Har heller ikke inntrykk av at moderne nerder nødvendigvis er usosiale. Hva med deg, Hi? Anonymous poster hash: f26f3...d37
Anonym bruker Skrevet 13. november 2015 #3 Skrevet 13. november 2015 Jeg vil ikke stemple meg selv som nerd, men har blitt kalt det siden jeg begynte på barneskolen. Har levd helt fint med det stempelet, selv om jeg ikke ser på meg selv som den klassiske nerden som er superinteressert og kan alt om noen få ting. Jeg føler heller at jeg bare er annerledes. Liker å gjøre ting skikkelig (som skolearbeid, jobb og hobby), og brukte mye tid på det gjennom oppveksten. Var en pappajente da jeg var ynge og likte å jobbe med han i garasjen og være med han på ting (pappa er veldig nerd, og veldig kunnskapsrik og flink til "alt") helt til jeg flyttet hjemmefra. Farfar også, som var mer nerd enn pappa. Interesserer meg lett for ting, og vil lese og søke opp informasjon om alt for mye. Dette har jo gjort meg kunnskapsrik, smart og flink til mye, så akkurat det er jeg fornøyd med. Har alltid hatt venner og var blant de populære på skolen, men hadde jeg ikke vært der hadde jeg mest sannsynligvis forsvunnet enda mer inn i de sære og interessante tingene. Nerd er bra det. Heller det enn en som ikke bryr seg om samfunnet, hvordan ting fungerer her i verden. ha interesser som er nerdete =) Anonymous poster hash: 76054...5e4
Anonym bruker Skrevet 13. november 2015 #4 Skrevet 13. november 2015 Far from it. Men om jeg hadde vært det så hadde jeg nok hatt et greit forhold til å bli stemplet nerd. Da jeg var yngre ville jeg nok slitt litt med et slikt stempel. Ikke så mye for stempelet sin skyld, men mer fordi jeg var ekstremt beskjeden og hatet alt som kunne minne om oppmerksomhet. Jeg er på spøk blitt kalt fagnerd innen mitt felt, men det har hovedsaklig vært når jeg har stått midt i studiene mine og vært litt nerdete og ensporet Er normalt ikke det. Jeg synes forøvrig begrepet nerd har endret seg de siste årene. Før forbant jeg det kun med en blek, usosial person som hadde ingen interesser ut over data. Nå føler jeg begrepet kan brukes mye videre enn tidligere, at det ikke er begrenset til bare databruk. I tillegg så synes jeg det er mer aksept for at mange av "nerdene" er fantastisk dyktige i det de gjør. Har heller ikke inntrykk av at moderne nerder nødvendigvis er usosiale. Hva med deg, Hi? Anonymous poster hash: f26f3...d37 Jeg er litt nerd. Hadde egentlig ikke tenkt på meg selv som en nerd før jeg ble gjort oppmerksom på det av en person som kjenner meg veldig godt. Jeg er nok ikke en person du ville tenkt at er en nerd ved første øyekast. Men det stemmer nok. Og syns egentlig at det er litt morsomt. HI Anonymous poster hash: 71050...db5
Anonym bruker Skrevet 14. november 2015 #5 Skrevet 14. november 2015 Hva karakteriser en nerd da? Anonymous poster hash: 574a2...8f7
Anonym bruker Skrevet 14. november 2015 #6 Skrevet 14. november 2015 Jeg har alltid blitt kalt en nerd. Tenker ikke så mye over det. Jeg var et skolelys, så kallenavnet var nok ikke helt ufortjent. Men jeg var nok samtidig en av de som brukte aller minst tid på skolepensumet. Men kombinasjonen av svært god hukommelse og stor nysgjerrighet om det aller meste gjør at jeg er god i quiz og samtidig selvfølgelig litt fagnerd i det jeg har studert i 6 år. På barneskolen ble jeg forøvrig kalt for leksikon. Jeg tok det kun som et kompliment jeg. Anonymous poster hash: 4add6...7f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå