Gå til innhold

Influensavaksine


Nr4snart

Anbefalte innlegg

Har tatt vaksinen i dag. Hva har dere andre damer gjort? Har ikke tatt i noen av de andre svangerskapene, men satser på at det er en lur idé.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har tatt. Men så er jeg i risikogruppe fra før av med medfødt hjertefeil. Så dobbel risiko...da kjører jeg på med influensavaksine. Men må innrømme at jeg måtte konferere med min svigerinne som jobber som jordmor og som også er gravid. Hun har tatt vaksinen...så da så jeg ingen grunn til selv å la være. Og leste en plass at å få influensaen som gravid kan føre til dødfødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt den :) tok den så fort den ble tilgjengelig på legesenteret her, ble anbefalt av både jordmor og lege å ta den.. Stoler på at vaksinen er brukt over så lang tid og i ulike land at de ville fanget opp om det var noen fare for barnet i magen, så har ikke vært bekymret for det. Og siden babyen kommer i verste influensasesongen føler jeg meg litt beroliget av å vite at han er beskyttet en periode etter fødsel også :-) 

 

Dere andre, betalte dere vanlig pris for den eller fikk dere redusert pga vi regnes som risikogruppe? Jeg betalte fullpris, men hun som satt den på meg var usikker på om jeg skulle betale eller ikke, så det kan ha vært min egen feil (fordi hun spurte om jeg visste, og jeg sa at jeg trodde jeg skulle betale  :eeeh:  ). .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt den :) tok den så fort den ble tilgjengelig på legesenteret her, ble anbefalt av både jordmor og lege å ta den.. Stoler på at vaksinen er brukt over så lang tid og i ulike land at de ville fanget opp om det var noen fare for barnet i magen, så har ikke vært bekymret for det. Og siden babyen kommer i verste influensasesongen føler jeg meg litt beroliget av å vite at han er beskyttet en periode etter fødsel også :-)

 

Dere andre, betalte dere vanlig pris for den eller fikk dere redusert pga vi regnes som risikogruppe? Jeg betalte fullpris, men hun som satt den på meg var usikker på om jeg skulle betale eller ikke, så det kan ha vært min egen feil (fordi hun spurte om jeg visste, og jeg sa at jeg trodde jeg skulle betale :eeeh: ). .

Jeg innbiller meg at du skal betale for selve vaksinen (på samme måte som du også må betale for andre medisiner når man er gravid) men at de skal sette den for deg gratis. Bare synsing ;-)

 

Anonymous poster hash: c11e5...585

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...