Gå til innhold

Blør barna deres neseblod?


Anbefalte innlegg

Skrevet

er det normalt at barn blør neseblod ofte? Uten å slå seg liksom..

 

Anonymous poster hash: 8d11b...d0c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min yngste på snart 3 blør ofte neseblod når hun er sliten. Som oftest skjer det på natten. Faren hennes var og er likedan :)

Skrevet

4-åringen har blødd neseblod om natten noen ganger, helt ut av det blå. Begynte for noen mnd siden. Sist han var forkjølet begynte han også å blø et par ganger da han snøt seg.



Anonymous poster hash: 17f67...a4a
Skrevet

Min på snart 10 har gjort det i mange år.

 

Anonymous poster hash: 2ab09...9d5

Skrevet

Jeg blødde veldig mye neseblod som liten. Feks ved temperaturforandringer, et lite slag mot nesen eller stress.. Kunne også blø uten grunn.. Måtte til slutt brenne vekk noe oppi nesen for å få det til å slutte.

 

Anonymous poster hash: 0bd41...24d

Skrevet

Min på 9 blør neseblodet flere ganger i uken. Har brent oppi nesen men hjalp ikke.

 

Anonymous poster hash: 58895...c38

Skrevet

Mine to på 4 og 7 har aldri gjort det.

 

Gjorde det aldri som barn selv heller. Men husker jeg hadde flere venninner som stadig gjorde det.

 



Anonymous poster hash: 6a9f1...a02
Skrevet

er det normalt at barn blør neseblod ofte? Uten å slå seg liksom..

 

Anonymous poster hash: 8d11b...d0c

Min 5-åring gjorde det. Vi kuttet kraftig ned på saltinntaket og problemet ble borte.

 

 

Anonymous poster hash: 4a1d4...705

Skrevet

Min 3,5 gjør det ofte. Det skjer som regel i forbindelse med at han er forkjølet. Jeg gjorde det også som barn.

Skrevet

Jeg var nesebløder som barn. Mamma fant meg ofte helt tilklint av blod på morgenen.

Jeg ble vurdert til å svi blodårer i nesa men legen ville vente til jeg var over 14-15 år da jeg burde vokse det av meg. Noe jeg gjorde.

Det viste seg jeg hadde "stille allergi" (husker ikke helt hva de kalte det) så slimhinnene i nesa var veldig skjøre og tynne pga det. Jeg ble veldig mye bedre av allergimedisin.

 

Anonymous poster hash: 1ad7f...5e9

Skrevet

Mine på 4 og 6 år har aldri gjort det. Men min mann kan fort begynne å blø neseblod.

 

Anonymous poster hash: ffd1a...00e

Skrevet

Min fjortenåring har gjort det med jevne mellomrom. Særlig i forbindelse med forkjølelse. Den minste har aldri gjort det.

 

Anonymous poster hash: 15fa0...e0c

Skrevet

Min på 9 blør neseblodet flere ganger i uken. Har brent oppi nesen men hjalp ikke.

 

Anonymous poster hash: 58895...c38

Jeg måtte brenne flere ganger før det ble bra.. 😁

 

Anonymous poster hash: 0bd41...24d

Skrevet

Mine har berre gjort det ein gong, men eg blødde ofta naseblod på natta då eg vaks opp. Har ikkje gjort det etter eg vart vaksen.

Skrevet

Det er ganske vanlig. Men greit å få tatt en legesjekk for å utelukke at det ikke er noe annet enn skjøre slimhinner.

 

Anonymous poster hash: d96f6...408

Skrevet

Svært sjelden. Var en liten periode der hun pillet seg i nesa så hun begynte å blø.

"medisinen" for å unngå neseblod er følgende: ikke pille nese, nok søvn, masse frisk luft!



Anonymous poster hash: 97a3e...9cd
Skrevet

Det ene barnet mitt har en tendens til å begynne å blø spontant. De andre to har aldri blødd neseblod, ei heller jeg og barnefar. 



Anonymous poster hash: 31905...a2f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...