Gå til innhold

Mobbing og Charles Darwin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt som ble mobbet på skolen. Om en ser på ytre faktorer så har vi greit med penger, gutten hadde både klær og utstyr, var med på alt av turer, flink på skolen var han også, og flink i sport, men sånn midt på treet i fotball. Vi skiftet skole, mobbingen sluttet. Han har fått gode venner på skole og fritid.

Nå er det kommet meg for øret at noen mener han var et naturlig offer, da han var en svekling. At han mangler det som trengst for å hevde seg, og å bli respektert. At det ikke vil gå han godt, da det er "survival of the fittest" som gjelder i samfunnet.

Det gikk opp et lys for meg, slik tenker faktisk folk. Slik tenker nok mange.

Anonymous poster hash: ec09e...03b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sosialdarwinisme har ingenting med darwin å gjøre. Ingenting

Anonymous poster hash: cc1c1...945

Skrevet

Darwin misforstått. Men noen unger blir lettere offer, særlig om de er ettergivende. Men det handler ikke om survival of the fittest, husk at fittest betyr best egnet, ikke sprekest/sterkest. Dumme bøller er ikke egnet. 

Skrevet

Men er det slik folk tenker?

Anonymous poster hash: ec09e...03b

Skrevet

jeg vet ikke, men min sønn har opplevd noe mobbing. Han har det som din gutt, men er en av de flinke i fotball og har heldigvis en utrolig psyke. Så han vet jeg kommer til å klare seg til tross for det han har vært gjennom. Når det er sagt, hadde det ikke bedret seg hadde jeg nok byttet skole på han.

Men jeg tror faktisk at det kan være ganske tilfeldig. Og jeg tenker ikke slik, med mindre det er åpenbare grunner..

Anonymous poster hash: b3688...23f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...