Anonym bruker Skrevet 13. november 2015 #1 Skrevet 13. november 2015 Eller hjelpe meg å "hjelpe" legen? Dette skjedde med meg i vår/sommer. Det endte heldigvis bra til slutt. (se link) http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/144218263-stor-hard-kul-p%C3%A5-halsen/ Men jeg er dessverre ikke blitt helt frisk. Jeg fikk beskjed av overlegen på utskrivingssamtalen at det kunne ta mange måneder før jeg ble meg selv igjen. Det er helt greit. Jeg klarer helt fint å jobbe, men jeg lever ikke. Jeg bare eksisterer. Konstant trøtt og sliten. Det er som sagt helt normalt etter kroppens påkjenninger tidligere. Men jeg begynner å bli sliten av å ta meg sammen. Jeg jobber i barnehage og jeg har fire barn. Hadde "fri" fra mann, barn og jobb i fire dager. Jeg sov i fire dager. Jeg begynner å bli nedfor. Dette er ikke meg. Jeg er en energibombe som er over snittet aktiv. Jeg savner meg selv, og det tror jeg barna og mannen gjør også. Poenget. Jeg går til kontroll en gang i mnd for å følge med på blodprøvene. Det gjelder leverprøvene (alle fremdeles forhøyet). Ligger på rundt 100-300 hver gang og Amylase som ligger på 200 - 500. Veldig varierende mao. Jeg er mye kvalm og kan kaste opp etter mat og har vondt i magen og livmoren. Mye oppblåst. Fastlegen sier at det er nok fordi jeg presser meg selv og at nok går over når jeg er helt frisk. At jeg bør ta det med ro. Jobbe redusert. Problemet er at jo mindre jeg gjør, jo mer sliten blir jeg. Jeg har vært inne å tatt ny ul og mr av milt og lever. Noe forstørret, men ikke alarmerende. Bukspyttkjertel ser helt normal ut. Jeg har ikke lenger forhøyet crp, ligger alltid under 40. Infeksjon er derfor ut av kroppen. De finner altså ikke noe galt med meg, men de må jo selvfølgelig bare fortsette å følge med på verdiene siden de er unormale. Jeg lurer derfor litt på om de kanskje ser på feil plass? Burde jeg be om at de sjekker stoffskifte? allergier som cøliaki? Gynekologisk? Reumatisme? Noe annet? Eller har høye amylase og leververdien ingen sammenheng med noe av dette. Huff, ble langt dette her, men jeg er rimelig desperat. Anonymous poster hash: 21c59...0e7
Anonym bruker Skrevet 13. november 2015 #2 Skrevet 13. november 2015 Når du gjør mindre vil du være mindre stresset og produsere mindre stresshormoner og dermed føle deg mer døsig og tåle mindre aktivitet. Dette skjer meg i alle fall. Jeg sover dårlig pga barna mm. Når jeg så sover en hel natt er jeg helt i ørska hele dagen. For 1,5 år siden var jeg våken hver time natta gjennom. Jobbet som en gal likevel og det gikk på et vis. Nå sover jeg generelt mye bedre, men en uke med dårligere søvn gjør meg glemsk, svimmel og febersyk. Hør på legen din. Men stengt tatt, jeg vet ikke.. Anonymous poster hash: 191b1...0e6
Anonym bruker Skrevet 13. november 2015 #3 Skrevet 13. november 2015 Jeg vet ikke hva det kan være, men siden du har de leververdiene du har, be legen om å sjekke kobber og ceruloplasmin neste gang du skal dit. Det er vanlig blodprøve, kobber sendes til Fürst, ceruloplasmin-prøven må sendes til en av de største sykehusene. Anonymous poster hash: 4dc5b...bb0
Anonym bruker Skrevet 14. november 2015 #4 Skrevet 14. november 2015 Takk :-) Skal se nærmere på det! Anonymous poster hash: 21c59...0e7
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #5 Skrevet 15. november 2015 Prøv å Google litt. Samtidig ikke dumt å spørre her om ideer til hva som kan være galt. Har ei venninne som nettopp har blitt forgiftet av medisin gitt av overlege på poliklinikk. Kunne ha dødd! De er ikke ufeilbarlige de legene.. Vær litt detektiv selv og krev blodprøver av stoffskifte ol. Bedre å ha gjort det enn å stole blindt på legen. Anonymous poster hash: c8c9d...aef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå