Gå til innhold

Sønnen min spiser 2 frokoster hver dag.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spurte da skolen startet i høst om han ville spise frokost på SFO eller hjemme. Han valgte å spise gjemme med meg og broren. Spiser en solid frokost med 2-3 brødskiver. Så går han på skolen og setter seg på SFO og spiser solid porsjon med havregrøt enda vi har avtalt at han ikke kan spise begge steder. Dette synes han har vært greit, men så fikk jeg greie på ved en tilfeldighet at han likevel spiser på sfo også.

Han er slank og normal. Det jeg kjenner på er at han ikke forteller meg sannheten når vi gjør avtale om noe, at han bryter det og gjør ting motsatt av hva vi har avtalt. Prinsippet her. Og ja, ingen normale 8 åringer trenger 2 solide frokoster med 45 min mellomrom.

Hva skal jeg si til han? Gidder hvertfall ikke stresse om morgenen med å lage frokost før jobb når han likevel spiser frokost på sfo

Anonymous poster hash: 23eeb...3dd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vekt og lengde?

Anonymous poster hash: 31e96...0a2

Skrevet

Da er det vel ikke no større sak en at du slipper lage frokost før dere drar da. Men om du og broren uansett spiser frokost og mister skal smøres er det vel ingen sak om han spiser hjemme?

Anonymous poster hash: 33324...45f

Skrevet

vekt og lengde?

Hæ? Han er høy og slank....saken er at han har fått valget mellom frokost hjemme og på skolen. Han har valgt hjemme....men velger å spise på skolen i tillegg. Ingen trenger to solide frokoster , men saken er at dette føyer seg inn i rekken over ting han lyver til oss om. Dette i seg selv er ikke stort...men prinsippet

Anonymous poster hash: 23eeb...3dd

Skrevet

Jeg hadde droppet frokost hjemme...San synlighet er det så sosialt på sfo om morgenen at det frister for mye med frokost der til å la være.

Skrevet

vekt og lengde? Anonymous poster hash: 31e96...0a2

Hæ? Han er høy og slank....saken er at han har fått valget mellom frokost hjemme og på skolen. Han har valgt hjemme....men velger å spise på skolen i tillegg. Ingen trenger to solide frokoster , men saken er at dette føyer seg inn i rekken over ting han lyver til oss om. Dette i seg selv er ikke stort...men prinsippet Anonymous poster hash: 23eeb...3dd

Hvis han er undervektig bør han få spise, er han overvektig bør han ikke få 2 måltid. Derfor jeg spør. Når du sier han er høy og slank sier det ingenting. Han kan rent objektivt være både undervektig og overvektig.

Skrevet

Fatter ikke at du gidder bruke tid på å henge deg opp i at han spiser frokost på Sfo i tillegg. Han er en slank gutt i vekst. Kanskje han faktisk er så sulten om morran, også skal han la være å spise for ikke å skuffe mamma?

Anonymous poster hash: 1f764...cee

Skrevet

Jeg syns det er fornuftig å være mett og tilfreds når skoledagen starter. Her sliter lærerne med at elvene er sultne lenge før matpausen. Hadde latt han spise begge måltidene, men kanskje begrenset mengden hjemme. At han har løyet er en annen sak. Da vet du at du ikke kan stole på han, og det bær du si til han.

Skrevet

Jeg ville latt han spise på sfo. Dropp frokost hjemme.

Skrevet

Hva skader det om han spiser to frokoster?

Måltider er ofte en sossial samlingsplass, ikke bare en mulighet til tå tilføre kroppen de næringsstoffene den trenger. Gutten liker både å spise sammen med familien sin og med vennene på skolen. Det koster ikke noe ekstra og han er ikke overvektig. Hadde han ikke spist grøten måtte han sansynlig vis hatt større matpakke. Sån sett tjener du på det. Hvorfor nekte ham maten?

Anonymous poster hash: 3cf86...f4e
Skrevet

Skjønner ikke hva problemet er så lenge han er normalvektig? Vil gutten ha mat, la han spise. Er tross alt mat det er snakk om, ikke kaker og potetgull.

Anonymous poster hash: 0783a...418

Skrevet

Gjorde min i en periode også. Han er mye høyere enn gjennomsnittet for alderen sin, og tynn som en strek. Aktiv både i friminuttene ogpå fritida (fotball som gjelder hele tida). Tenkte at dersom han orker, så trenger han kanskje den maten? Så lenge det var solid, sunn mat å jeg ingen grunn til å nekte ham.

Anonymous poster hash: 77f37...e69
Skrevet

Kjære vene. Så lenge han ikke er overvektig spiller det da vel ingen rolle.

Anonymous poster hash: 43209...940

Skrevet

Min 3 klassing veksler mellom å spise frokost hjemme eller på SFO. Dette kan variere veldig. Men å spise 2 frokoster rett etter hverandre gjør han ikke, er vel strengt tatt ikke nødvendig heller selv om man er normalvektig. Nå velger han ofte SFO fordi der sitter de andre "gutta" og spiser og de har det veldig sosialt. Hjemme hos oss er det en 2 åring og en 5 åring som spiser og ikke alltid like rolig...

Skrevet

Kanskje han er inne i en vokseperiode og er veldig sulten for tida? Det er jo sunn mat og hvis han ikke hadde hatt behov for det tror jeg neppe han hadde hatt lyst på havregrøt etter frokost. Jeg ville latt han få lov og regnet med at det bare er en periode han føler for litt ekstra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...