Anonym bruker Skrevet 13. november 2015 #1 Skrevet 13. november 2015 Han har bodd annenhver uke hos meg og far siden bruddet for snart to år siden. Hos far er det lite rutiner, mye stress i hverdagen og lite oppfølging. Gutten vår har selv tatt kontakt med helsesøster på skolen og fortalt at han vil bo mest hos meg. Jeg har vært i møte med helsesøster som sier at barnet er veldig klar på hva han vil og hvorfor men er redd for at far skal bli sint eller lei seg. Helsesøster har ventet med å kalle inn far til gutten syns det er greit. Nå skal hun snakke med han neste uke mens gutten er hos meg fordi han og jeg er redd for hans reaksjon. Dårlig impulskontroll, lang historie med psykisk mishandling av meg. Tenker han trenger noen dager å roe ned gemyttene før barnet kommer. . Kan han nekte å gå med på dette når barnet selv ønsker det og helsesøster mener det er den beste løsningen for å gi gutten et stabilt liv? Jeg har vært hos barnevernet etter bruddet og meldt min bekymring ang 50/50 sånn at de skal ha det i papirene dersom denne løsningen ikke fungerte. Dette for å være i forkant så det ikke kan virke som om jeg kontakter dem nå for å sverte han for å få barnet mest hos meg. Håper far tar det bedre enn forventet/fryktet men jeg kjenner han for godt til å tro det løser seg enkelt. Jeg er ikke ute etter penger (som han nok vil tro...) Men han bør jo ikke slippe unna bidrag heller. Jeg vet at barn fra fylte 12 år skal høres i slike saker men hva med en på 9 år? Han er så klar på hva han ønsker men frykter hva far vil si. Anonymous poster hash: c45eb...d84
Anonym bruker Skrevet 13. november 2015 #2 Skrevet 13. november 2015 http://www.jusstorget.no/article.asp?Key=2&FagKey=33&ArtKey=196 6.2 Rett til medbestemmelseEtter barneloven § 31, har barn rett til å være med på avgjørelser som angår dem, alt etter sin alder og modenhet. Fra de er 7 år så skal de få si sin mening før det tas avgjørelse om personlig forhold, blant annet i sak om hos hvem av foreldrene de skal bo fast hos. Fra de er 12 år skal det legges stor vekt på hva barnet mener. Jeg ville støttet meg på barnevernet, helsesøster og familievernkontoret. Lykke til. Anonymous poster hash: 2d714...23f
Anonym bruker Skrevet 13. november 2015 #3 Skrevet 13. november 2015 Jeg kan ikke så mye om dette, men er det ikke slik at barn skal høres fra 7 års alder og bestemme selv fra 12 år? Håper det ordner seg for dere!! Anonymous poster hash: f93e4...a34
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå