Anonym bruker Skrevet 13. november 2015 #1 Skrevet 13. november 2015 Jeg har hatt kronisk betennelse i hodebunnen i tre år nå. I løpet av den tiden har jeg i samråd med hudlege forsøkt alt mulig av medisiner og produkter. Alt i fra korte kurer på 3-4 uker til lange kurer på over 6 mnd, fra tabletter til skum, gel, shampo, ulike kortisonpreparater osv. Jeg har også blitt allergitestet med den såkalte "shampotesten" (er ikke allergisk mot noe) osv. I løpet av tiden har hodebunnen min vekslet mellom å være full av små sår, med rødflammende og kløende hud og hårtap, til nesten helt fin. Noen behandlinger har vært til hjelp en periode, men aldri over tid, og ingen har helt klart å ta knekken på problemet. Nå er hudlegen opprådd og har ikke flere ting å prøve ut utenom lysterapi, men det har jeg ikke mulighet til å gjennomføre nå. Derfor lurer jeg på om noen av dere har noen råd som er mer alternative? Altså utenom skolemedisinen. Anonymous poster hash: 106c4...831
Anonym bruker Skrevet 13. november 2015 #2 Skrevet 13. november 2015 Jeg ville tatt en matintoleransetest (Lab1 har en god en). Vurder også å få sendt en fullblodprøve til utlandet for å sjekke alle mineralene, det kan gi en del andre svar enn en vanlig serumblodprøve du tar hos legen gjør. Ville ikke endret kostholdet før testen var tatt, men etter det ville jeg gått over på et lavkarbokosthold - altså et kosthold som ikke trigger betennelse. Har hørt om flere som har lignende problem om de spiser hvete, og hvete tørker også ut huden hos de som er disponerte. Jeg har lignende selv, og jeg er avhengig av å få i meg nok omega3 (i perioder må jeg gå på høydoser), og bruker aldri soyaolje, solsikkeolje. Sukker er også med på å forverre. Jeg har faktisk hatt litt bedring av spesialsjampoen til Vichy for tørr hodebunn. Det var hudlege som anbefalte den. Den gjør meg ikke bra, men jeg klør mindre, er blitt mindre rød og har ikke disse veldig irriterte flekkene lenger. Anonymous poster hash: c046e...ae3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå