Gå til innhold

Kontoen er HELT skrapa...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei...

Hadde aldri trodd jeg skulle spørr om dette her, men er desperat.

Denne måneden er vi 7000 kr i minus.

Absolutt alt av regninger er betalt, og vi sitter igjen med 0 kr på konto til mat.

Wræl.

Er det noen som har sittet i denne knipa, og har noen tips? Et det noen plass vi kan henvende oss til? (Familie er ikke aktuell).

Det er flaut nok å måtte spørre om dette her, men ikke halvparten så flau som situasjonen er, og hvordan vi skal få fikset det.

Ny lønn i midten av desember.

Om dere lurer på hvorfor, så har vi for tiden kun en inntekt, som denne måneden ble forminsket kraftig...

Håper noen kan hjelpe med tips... :)

Anonymous poster hash: 3d589...269

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nav er vel det eneste jeg kommer på... Kan dere høre med banken om avdragsfrihet på lånet? Hvis ikke dere ligger mye etter hos kreditorene deres er de fleste villige til å gi dere utsettelse på regningene.

Hvis dere vet at dere har penger å betale med neste mnd kan dere kjøpe mat på kreditt.

Skrevet

Ville ha spurt arbeidsgiver om forskudd på lønn. Eller brukt mastercard. Har dere et godt forhold til banken kan det hende de innvilger en kreditt.

Om ikke noe av dette går er det nødhjelp fra NAV, men det hadde sittet langt inne hos meg.

Skrevet

Hvi dere vet at dette er kortvarig så er kredittkort et greit alternativ.

Ellers går det an å be om forskudd på lønn, lån i banken og å selge verdifulle ting.

Hvis dere ikke ser en snarlig bedring i økonomien er det viktigste å jobbe mer, flytte til billigere bolig og selge bil, hytte og andre ting som koster mye penger.

Anonymous poster hash: fd49e...60c
Skrevet

Har dere skandiabanken så kan dere søke i nettbanken om kontokreditt. Du får da svar med engang i nettbanken og pengene på konto med engang. Kanskje det er flere banker som har noe sånt? Hvis ikke så må dere gå i banken å høre om å få låne et par tusen, låne av venner eller familie. Dette bør dere prøve før dere eventuelt går til nav

Anonymous poster hash: 61d7b...560

Skrevet

Om dere bor sentralt er det lett å selge ting på finn.

Det er utrolig hvor mye verdier vi har i saker og ting som bare står på loft/kjeller :)

Anonymous poster hash: f4243...c5b

Skrevet

Bymisjon eller fretex deler vel ut noe mat ol enkelte steder, eller hjrøpegrupper på Facebook man kan spørre anonymt .

Anonymous poster hash: 805f8...0d5

Skrevet

Vet du, om du ikke har penger til mat, så dropper du å betale ett par regninger. De kan vente til første purring. Mat bør være første prioritet med barn i hus.

Anonymous poster hash: 9d8fa...404

Skrevet

Henvend deg til NAV og forhør deg om nødpenger, samt kontakt økonomisk rådgiver hos NAV. Kan være at du trenger litt veiledning ift økonomi.

Anonymous poster hash: 471c3...bea

Skrevet

Har du null på konto som skal dekke (!) mat til desember må dere gå på nav. Det hjelper ikke på kort sikt å ta avdragsfrihet eller si opp abonnement o.l.

Skrevet

Takk for svar.

Anonymous poster hash: 3d589...269

Skrevet

Selg ting på Facebook eller Finn! Selg type ting som man vet går fort. TV, mobiler, kommoder osv trenger selfølgelig ikke selge TV'n som står i stua 😛 Men om du har noe på loft eller boder osv.

Får kjapt penger og du slipper å låne penger eller dra på sosialen liksom.

Lykke til😉

Anonymous poster hash: 22fd3...92b

Skrevet

Det er da viktigst med mat på bordet! Hvorfor tenkte du ikke på det før du betalte alle regninger?

Anonymous poster hash: b5b89...34c
Skrevet

Ja, det var litt rart å betale alle regninger... skjønte du ikke at noe måtte holdes tilbake til mat? Regninger kan alltids vente til første purring. Men gjort er gjort.

Anonymous poster hash: 65830...d0b

Skrevet

Få tak i ekstrajobb?

Si ja til jobb uansett uten å være kresen. Mange butikker trenger folk både i butikk og på lager som ekstrahjelp nå før jul.

Jobb overtid den av dere som har jobb.

Anonymous poster hash: d87d2...65d

Skrevet

Rydd og selg. Bare i klær har jeg fått inn sikkert minst 4000 kr på kort tid. Kjøp og salg,klesgrupper på fb. Selg andre ting også.

Skrevet

Søk hurtiglån åå folkia.no, der kan dere låne fra 1000 kr og oppover og dere må betale tilbake enten neste mnd eller om 3 mnd. Legitimer deg med bank id og du får pengene på mandag. Men du mp være kredittverdig for og låne.

Skrevet

- Som mange sier så selg ting unna på finn/facebook! 

- Har dere et coop kort?

- Be om forskuddsbetaling av lønna

- Snakk med NAV

- Få tak i kredittkort 

- Gå i Butikken å se om de gir bort "dårlig" frukt/grønt

- Snakk med presten? Kanskje h*n kan fortelle hvilke tiltak som finnes i ditt nærmiljø + at de har taushetsplikt

Håper at det ordner seg! 

Anonymous poster hash: 34338...bc4
Skrevet

Jesus! Regninger kan faktisk vente med og akseptere en purring eller to. Mat er pri 1!!!

Duster.

Anonymous poster hash: 920b3...ec7

Skrevet

Pante flasket

Selge ting som ikke brukes (finnes mye man aldri bruker, som andre ser stor nytte i)

nav

Skrap skap og fryser (bak brød om du har mel, havregrøt med vann og syltetøy)

Utrolig hva man får til hvis man må, selv om det kan føles håpløst akkurat nå :)

Anonymous poster hash: b3195...029

Skrevet

Har du noen regninger som ikke et forfalt, som du kan be om utsettelse på?

Har dere Trumf eller coop kort? Oppdaget nylig at jeg hadde flere hundre kroner, som jeg ikke har tenkt over.

Spotify, Viaplay, Netflix som kan stoppes en mnd?

Ellers har jeg ikke særlig med forslag, utenom de over som inkluderer nav, selge ting som ikke er i bruk, evt lage noe som kan selges? Strikkevotter, lester osv. Mange som er interessert i det på denne tida :)

Skrevet

Rydd hjemme og selg noen ting på Facebook.

Pant flasker.

Bruk MasterCard.

Men til en annen gang hadde jeg spart opp en buffer til akkurat slike måneder eller utsatt en regning sånn at det var litt igjen til mat.

Anonymous poster hash: 18e4a...857

Skrevet

Det er utrolig mye man kan få solgt på facebookgrupper. Har du en vognpsoe du ikke bruker, ski som er for små, vintertøy/Ull du kan selge? Skrap sammen alt som er aktuelt, og presenter det fint på bilder og legg ut på facebook.

Utstyr du evt sparer til neste barn, selg noe av det. Det kan fint kjøpes brukt igjen til samme prisen om du trenger det.

Man får gode penger for vogner, bilstoler osv.

Jeg hadde heller aldri funnet på å betale alle regninger, da hadde jeg ventet på første purring eller ringt og utsatt regningen litt.

Men det beste er jo å faktisk selge noe eller jobbe inn litt penger slik at du ikke havner bakpå neste mnd og.

Anonymous poster hash: e5c32...a7d
Skrevet

Hvorfor betaler du ALT av tegninger og sitter igjen uten å ha råd til mat? Det er bare tankeløst. Det er bare å ringe og utsette eller dele opp. Det gjør andre normale når man er i den situasjonen.

Anonymous poster hash: 839cf...7a1

Skrevet

Hvorfor betaler du ALT av tegninger og sitter igjen uten å ha råd til mat? Det er bare tankeløst. Det er bare å ringe og utsette eller dele opp. Det gjør andre normale når man er i den situasjonen.

Anonymous poster hash: 839cf...7a1

Hun har nok skjønt tegninga nå. 🙊

Anonymous poster hash: bbc9f...7a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...