Anonym bruker Skrevet 13. november 2015 #1 Skrevet 13. november 2015 Når jeg forteller henne at vi vil vente litt med vaksinene? Anonymous poster hash: e5385...edf
Anonym bruker Skrevet 13. november 2015 #2 Skrevet 13. november 2015 Ikke sur kanskje, men litt oppgitt må du regne med at hun blir. Anonymous poster hash: 0940f...975
Anonym bruker Skrevet 13. november 2015 #3 Skrevet 13. november 2015 Nei, men du må regne med at hun ber deg begrunne valget ditt og at hun vil fortelle deg hvorfor det er viktig å følge vaksinasjonsprogrammet. Jeg har med mine barn valgt å aldri sette flere vaksiner på en gang, de setter jo egentlig en vaksine i hvert lår. Jeg ønsker ikke det for jeg mener at det blir mye å forholde seg for et ungt immunforsvar og om ungen skulle reagere på en av vaksinene vet man da ikke hvilken av de som skapte reaksjon. Jeg har derfor bare latt de få en vaksine om gangen og heller kommet tilbake 2-3 uker senere for å sette den andre. Helsesøster syntes nok jeg var litt hønemor, men hun bare smilte og sa det var ok. Anonymous poster hash: a3c6f...cea
Anonym bruker Skrevet 13. november 2015 #4 Skrevet 13. november 2015 Haha. Lurer på hva slags menneske du er? Skal ikke messe om hva jeg synes er rett eller galt het, men jeg oppriktig lurer på hva slags vesen som befinner seg bak sen skjermen din. Vaksinasjonsprogrammet i Norge er frivillig, dvs. at hvis helsesøster er profesjonell vil hun ikke ytre noen av sine følelser eller tanker rundt ditt valg. Hun kan selvsagt gi deg informasjon, og det et kanskje akkurat ret du trenger? Jeg tenker at enten er du et psykisk svakt menneske som skapet prinsipper i noe du egentlig ikke er så sikker på (hadde du vært sikker hadde du garantert ikke vært redd for hva en ev. helsesøster måtte mene) Det andre er at du bare tøyler for du veit at slike tråder som dette ender opp som vepsebol. Så hvem er du? Anonymous poster hash: d7444...578
Anonym bruker Skrevet 13. november 2015 #5 Skrevet 13. november 2015 Du må regne med at babyen din kan bli syk. Hva helsesøster føler er vel uten konsekvenser for deg. Anonymous poster hash: 2e2c0...c23
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 13. november 2015 #6 Skrevet 13. november 2015 Haha. Lurer på hva slags menneske du er? Skal ikke messe om hva jeg synes er rett eller galt het, men jeg oppriktig lurer på hva slags vesen som befinner seg bak sen skjermen din. Vaksinasjonsprogrammet i Norge er frivillig, dvs. at hvis helsesøster er profesjonell vil hun ikke ytre noen av sine følelser eller tanker rundt ditt valg. Hun kan selvsagt gi deg informasjon, og det et kanskje akkurat ret du trenger? Jeg tenker at enten er du et psykisk svakt menneske som skapet prinsipper i noe du egentlig ikke er så sikker på (hadde du vært sikker hadde du garantert ikke vært redd for hva en ev. helsesøster måtte mene) Det andre er at du bare tøyler for du veit at slike tråder som dette ender opp som vepsebol. Så hvem er du? Anonymous poster hash: d7444...578 Sier meg enig i denne. Hadde du virkelig vært overbevist om at det var lurt hadde ikke helsesøster reaksjon vært et tema, da hadde du kunnet argumentere for ditt syn. At du har lest om noen, hørt om noen eller at bare magefølelsen din sier det er et svært dårlig argument for å risikere ditt barns helse, om enn bare for en liten stund.
❤lille stjerne❤ Skrevet 13. november 2015 #7 Skrevet 13. november 2015 Håper hun ber deg holde ungene dine unna mine barn og unna meg når jeg er gravid of spesielt håper jeg at du holder de unna min datters bestevenn med medfødt hjertefeil og tantabarnet mitt med leukemi.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2015 #8 Skrevet 13. november 2015 Jeg har et spørsmål her.. Hele stømmen av flykninger som kommer til europa/norge nå, er de vaksinerte? Uannsett, tror ikke jeg hadde turd å la vær å vaksinere. Anonymous poster hash: 1da71...9e0
Anonym bruker Skrevet 13. november 2015 #9 Skrevet 13. november 2015 Jeg har et spørsmål her.. Hele stømmen av flykninger som kommer til europa/norge nå, er de vaksinerte? Uannsett, tror ikke jeg hadde turd å la vær å vaksinere.Anonymous poster hash: 1da71...9e0 Sannsynligvis ikke, desto viktigere at vi gjør det. Anonymous poster hash: 17870...67d
Anonym bruker Skrevet 13. november 2015 #10 Skrevet 13. november 2015 Håper hun ber deg holde ungene dine unna mine barn og unna meg når jeg er gravid of spesielt håper jeg at du holder de unna min datters bestevenn med medfødt hjertefeil og tantabarnet mitt med leukemi. Hehe, for noe tull og vas du lire av deg her. Har du i det hele tenkt på hvor mange som er uvaksinerte? Hva med alle voksne som ikke gidder å revaksinere seg? Og selv om hun er uvaksinert så er ikke det det samme som at hun er smittefarlig. Hvem trur du har størst sjanse for å være smittebærer, en baby som ligger i vogna hele dagen eller et voksent menneske som drar på jobb, butikken osv. Anonymous poster hash: e5385...edf
Villbringebringebær Skrevet 13. november 2015 #11 Skrevet 13. november 2015 Når jeg forteller henne at vi vil vente litt med vaksinene? Anonymous poster hash: e5385...edf Hun blir nok oppgitt. Og hun håper vel du bor i gokk så dine barn ikke blir smittet med noe av andre og heller ikke smitter andre om det skulle skje. Nå er det en ekstraordinær situasjonen i landet med mye flyktninger, de fleste har ikle vaksinasjonsprogram og er derfor uten vaksiner. Mange er syke etter lang reise og er ekstra utsatte foe sykdommer og derfor har lett for å smitte andre.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2015 #12 Skrevet 13. november 2015 Haha. Lurer på hva slags menneske du er? Skal ikke messe om hva jeg synes er rett eller galt het, men jeg oppriktig lurer på hva slags vesen som befinner seg bak sen skjermen din. Vaksinasjonsprogrammet i Norge er frivillig, dvs. at hvis helsesøster er profesjonell vil hun ikke ytre noen av sine følelser eller tanker rundt ditt valg. Hun kan selvsagt gi deg informasjon, og det et kanskje akkurat ret du trenger? Jeg tenker at enten er du et psykisk svakt menneske som skapet prinsipper i noe du egentlig ikke er så sikker på (hadde du vært sikker hadde du garantert ikke vært redd for hva en ev. helsesøster måtte mene) Det andre er at du bare tøyler for du veit at slike tråder som dette ender opp som vepsebol. Så hvem er du? Anonymous poster hash: d7444...578 Ok, så avslørte du meg Egentlig ville jeg bare se om folk her inne reagerer når en vil vente litt med noen barnevaksiner. For jeg ser at ingen gidder å løfte så mye som et øyebryn om noen voksne skipper booster vaksinene sine. Og jeg fikk bekreftet min misstanke. Morsomt at du avslørte meg så lett da. God helg Anonymous poster hash: e5385...edf
ostepop123 Skrevet 13. november 2015 #13 Skrevet 13. november 2015 Vet ikke om du vet det, HI, men for MMR-vaksinen, som kanskje er den som er mest omdiskutert - og også den som er mest relevant akkurat nå, så er man immun resten av livet etter to doser. Begge gis i barnevaksinasjonsprogrammmet.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2015 #14 Skrevet 13. november 2015 Vet ikke om du vet det, HI, men for MMR-vaksinen, som kanskje er den som er mest omdiskutert - og også den som er mest relevant akkurat nå, så er man immun resten av livet etter to doser. Begge gis i barnevaksinasjonsprogrammmet. Jo, det er jeg klar over. Jeg som er født sent på 70 tallet har kun fått en dose MMR. Som baby fikk jeg ren mesling vaksine. Så jeg regner med jeg har imunitet mot meslinger, men har nok fallende imunitet mot røde hunder og kusma. Vi som er i denne gruppa burde blitt tilbudt en dose MMR, men det blir vi ikke. Men hvorfor du mener det er MMR vaksinen som er mest relevant nå, det kunne jeg tenkt meg du utdypet litt. Jeg har ikke funnet noe spesifikk om det. Anonymous poster hash: e5385...edf
ostepop123 Skrevet 13. november 2015 #15 Skrevet 13. november 2015 Ja, og da faller poenget med boostervaksiner bort. De fleste blir imidlertid immune etter én vaksinedose. Det jeg mente med at den er mest relevant akkurat nå, er at det er den flest har hoppet over - av årsaker som for lengst er tilbakevist som ubegrunnede. Vi ser jo som konsekvens at det for første gang på mange år er meslingepidemier, for eksempel i USA.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2015 #16 Skrevet 13. november 2015 Ja, og da faller poenget med boostervaksiner bort. De fleste blir imidlertid immune etter én vaksinedose. Det jeg mente med at den er mest relevant akkurat nå, er at det er den flest har hoppet over - av årsaker som for lengst er tilbakevist som ubegrunnede. Vi ser jo som konsekvens at det for første gang på mange år er meslingepidemier, for eksempel i USA. Ikke enig med konklusjonen din. Når en vet at MMR gir livslang imunitet, så vil jo immuniteten i befolkningen, være større mot disse sykdommene en de andre sykdommene vi vaksinerer mot., selv om vi noen år har 2-3% mindre vaksinasjonsdekning av babyer. Ser du ikke den? Anonymous poster hash: e5385...edf
ostepop123 Skrevet 13. november 2015 #17 Skrevet 13. november 2015 Såeh, det er ingen grunn til å vaksinere barna siden de voksne er immune, er det det du mener? Gratulerer...
Anonym bruker Skrevet 13. november 2015 #18 Skrevet 13. november 2015 Såeh, det er ingen grunn til å vaksinere barna siden de voksne er immune, er det det du mener? Gratulerer... Du missforstod. Jeg mener at det ikke er MMR vaksinen som er den mest relevante, og det er derfor viktig at voksne følger "vaksinasjonsprogrammet". Vi har for eksempel mye flere tilfeller av kikhoste en meslinger, røde hunder og kusma, til sammen. Det som irriterer meg er at "alle" ser så lett på boostervaksinene til de voksne, men fyker opp i sinne når noen venter litt med barnevaksinene. Ikke misforstå meg igjen nå. Ja, jeg mener begge deler er viktig. Anonymous poster hash: e5385...edf
ostepop123 Skrevet 13. november 2015 #19 Skrevet 13. november 2015 Okei - jeg er bare irritert på alle som mener manglende boostervaksiner til voksne er et argument MOT vaksinasjon i det hele tatt. Som om noens dumhet rettferdiggjør andres. (Og ja, jeg er fullvaksinert selv.) Vedrørende kikhoste er det et annet problem, og det er at den vaksinen rett og slett ikke virker like godt som for eksempel meslingvaksinen. Kun 85% blir immune etter tre doser. Dét, kombinert med det faktum at man må revaksineres, kan sikkert forklare prevalensen av kikhoste.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2015 #20 Skrevet 13. november 2015 Du må regne med at hun tenker at du er et naut som utsetter barnet ditt for fare. Antakelig sier hun ikke det føste høyt. Anonymous poster hash: bd9e9...ae4
Anonym bruker Skrevet 13. november 2015 #21 Skrevet 13. november 2015 Du må regne med at hun tenker at du er et naut som utsetter barnet ditt for fare. Antakelig sier hun ikke det føste høyt. Anonymous poster hash: bd9e9...ae4 Kanskje på tide å lese litt før du svarer Anonymous poster hash: e5385...edf
Anonym bruker Skrevet 13. november 2015 #22 Skrevet 13. november 2015 Når jeg forteller henne at vi vil vente litt med vaksinene? Anonymous poster hash: e5385...edf I Bergen får barna vaksine før oppstart i førsteklasse. Neste er i 7. klasse. Dette er kun av økonomiske årsaker da intervallet fra vaksinen man tok sist til den før oppstart i førsteklasse er mye mindre enn fra første klasse til 7. klasse. De ønsker å ta den i skoleoppstart undersøkelsen for å spare penger. Jeg har dermed valgt å utsette vaksinen til slutten av 2. klasse for mine barn. Da er det "riktigere" intervall mellom dosene. Helsesøster her var helt enig med meg og virket som om dette egentlig var det hun foretrakk. Hun kunne også bekrefte at de er godt beskyttet frem til dosen i andre klasse så det er ingen hast (tror de fleste andre kommuner har vaksinasjonen i begynnelsen av 2. klasse og at alle har hatt helt til for noen år siden). Anonymous poster hash: e5365...a8d
Anonym bruker Skrevet 14. november 2015 #23 Skrevet 14. november 2015 Når jeg forteller henne at vi vil vente litt med vaksinene? Anonymous poster hash: e5385...edf I Bergen får barna vaksine før oppstart i førsteklasse. Neste er i 7. klasse. Dette er kun av økonomiske årsaker da intervallet fra vaksinen man tok sist til den før oppstart i førsteklasse er mye mindre enn fra første klasse til 7. klasse. De ønsker å ta den i skoleoppstart undersøkelsen for å spare penger. Jeg har dermed valgt å utsette vaksinen til slutten av 2. klasse for mine barn. Da er det "riktigere" intervall mellom dosene. Helsesøster her var helt enig med meg og virket som om dette egentlig var det hun foretrakk. Hun kunne også bekrefte at de er godt beskyttet frem til dosen i andre klasse så det er ingen hast (tror de fleste andre kommuner har vaksinasjonen i begynnelsen av 2. klasse og at alle har hatt helt til for noen år siden). Anonymous poster hash: e5365...a8d Hvilke vaksiner får de før oppstart i første klasse og når får de? Anonymous poster hash: 267d3...6cd
Anonym bruker Skrevet 14. november 2015 #24 Skrevet 14. november 2015 Jeg har et spørsmål her.. Hele stømmen av flykninger som kommer til europa/norge nå, er de vaksinerte? Uannsett, tror ikke jeg hadde turd å la vær å vaksinere. Anonymous poster hash: 1da71...9e0 Sannsynligvis ikke. Det er jo derfor alle umiddelbart må på helsesjekk med bl.a. røntgen for å se etter tuberkulose. Det er jo ikke slik at helsemyndighetene ikke har komt på at de kan ha med seg smittestoffer vi ikke vil ha. Da er det verre med alle som importerer gatehunder fra østeuropa illegalt. Det er ikke utenkelig at disse idiotiske menneskene er skyld i at vi om få år ikke kan plukke sopp og bær lenger, da de bringer revepest inn i landet. Det er dette du bør bekymre deg for . Ikke flyktninger som får helseundersøkelse. Anonymous poster hash: d197d...91c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå