Anonym bruker Skrevet 13. november 2015 #1 Skrevet 13. november 2015 Jeg har tarifflønn, men den er så dårlig at jeg vil prøve å forhandle litt. Har fått beskjed fra sjefen at det er uaktuelt, men vil prøve allikevel. Hvordan gå frem for å klare å øke lønnen litt? Om det er mulig da Anonymous poster hash: 9cc5c...b62
Anonym bruker Skrevet 13. november 2015 #2 Skrevet 13. november 2015 Er du ansatt i stat eller kommune? Der er eneste forhandlingsmulighet gjennom samlet forhandling via fagforening. Det er ingen individuell tilpasning av lønn. Du får det som er bestemt for din stilling og anisennitet. Anonymous poster hash: 964ba...195
Anonym bruker Skrevet 13. november 2015 #3 Skrevet 13. november 2015 Dersom du har fått beskjed om at det er uaktuelt, så er det nok uaktuelt. Hilsen sjef. Anonymous poster hash: a97d6...b2a
Anonym bruker Skrevet 13. november 2015 #4 Skrevet 13. november 2015 De fleste virksomheter har rutiner for lønnsjustering og/eller forhandlinger. Det gjøres ikke "når som helst" og kun fordi du føler at du tjener for lite. Anonymous poster hash: 62d57...076
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 13. november 2015 #5 Skrevet 13. november 2015 Om det er mulig er det ihvertfall viktig å legge vekt på fakta. Hvorfor fortjener du høyere lønn? Hvilke konkrete resultater har du oppnådd? Har du flere oppgaver en stillingsinstruksen din egentlig tilsier? At de andre tjener mer er helt uvesentlig, og bør ikke nevnes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå