Anonym bruker Skrevet 13. november 2015 #1 Skrevet 13. november 2015 Har fått to store barn tidligere. Over 4kg før termin. Har ikke hatt vekstestimering denne gangen, men jordmor sier hun kjenner det blir et like stort barn denne gangen. Nå nærmer termin seg veldig uten tegn på at noe skal skje. Sykehuset jeg skal føde på har overtidskontroll 8 dager etter termin. Jeg har ikke lyst til å vente så lenge. Dersom ungen er like stor som de andre vil han da være ca 5 kg. Og han kan jo gjerne være større enn de også! Skal til jordmor i morgen på vanlig kontroll. Bør jeg forlange tidligere kontroll på sykehuset? Anonymous poster hash: f033f...4a8
Anonym bruker Skrevet 13. november 2015 #2 Skrevet 13. november 2015 På sykehuset jeg tilhører blir man ikke satt i gang før pga stort barn. Min svigerinne måtte gå 11 dager over tiden selv om barnet var estimert 15% over snittet, babyen var 5,45 kg (hun var førstegangs). Når du har fått litt store barn før så går det nok fint å føde sistemann også selv om babyen er litt tyngre:) De sier vel at har man født barn over 4 kg, så kan man føde "alt". Jeg har selv fått en baby som var 4,8 og det gikk helt fint. Lykke til! Anonymous poster hash: f01c0...057
Anonym bruker Skrevet 13. november 2015 #3 Skrevet 13. november 2015 Ville ikke bli satt igang, du risikerer et smertehelvete uten like. Særlig med stort barn. Få en vekstestimering, uansett hva jm sier så kan man ikke kjenne utenpå hvor stor ungen blir.. Anonymous poster hash: a1030...f6a
bjørnen*i*det*blå*huset Skrevet 13. november 2015 #4 Skrevet 13. november 2015 Førstegangs med så stor baby.. Oi... Nei jeg er egentlig ikke så bekymret med tanke på å føde stort barn. Det har gått veldig bra de andre gangene. Men skulle gjerne sett at det ble en på under 5kg... Skal snakke med jordmor i morgen og så håper jeg jo egentlig at det bare setter i gang av seg selv!
Plutselig_gravid Skrevet 13. november 2015 #5 Skrevet 13. november 2015 Jepp, ble satt i gang med sistemann pga størrelse.
husetfullt Skrevet 13. november 2015 #6 Skrevet 13. november 2015 Har fått beskjed med alle mine om at jeg kommer til å bli satt i gang seinest på termindato.. har aldri kommet så langt. Alle er født 7-18 dager før tida. Vekt 3990-4190
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå