Gå til innhold

Kan dere reise innom barnas besteforeldre ett par timer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller må dere bli hele dagen? Jeg kan aldri komme til min mor f.eks mindre enn 5t uten at det blir sure miner. Jeg kan aldri ta en svipptur innom hvis jeg er i nærheten for da blir hun sur om vi reiser etter ett par timer. Kommer hun på besøk blir hun gjerne i 8t.

Andre som har det slik? Hvordan "løser" dere det?

Anonymous poster hash: 1887e...bb9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine foreldre bor innen gangavstend. Der kan vi godt komme innom i 5 minutter. Mine svigerforeldre derimot bor langt unna. Skal vi dit eller skal de besøke oss er det en selvfølge at besøket varer bortimot en uke, som regel mer.

Anonymous poster hash: 17a27...220
Skrevet

Øh, hvor langt fra hverandre bor dere? Moren min bor 15 min kjøring unna oss, og om det er planlagt besøk så er det inneforstått at vi blir et par timer, og hun hadde nok blitt litt skuffet ellers. Det kan gjerne bli 3-4 timer også, men ikke mer.

Men om vi stikker innom når vi tilfeldigvis kjører fordi så kan vi fint dra igjen etter 5-10 minutter uten problemer. 5-8 timer hver gang høres slitsomt ut, med mindre dere treffes veldig sjeldent?

Anonymous poster hash: ba7ae...37b
Skrevet

Nei, ikke svigermor. Hun er gal.

Mine egne foreldre kan vi fint ta en svipptur innom....

Anonymous poster hash: 0c257...5b8

Skrevet

Bor dere langt unna da?

Vi bor bare 10 minutter unna, og er stadig innom besteforeldre på begge sider i mellom 1-4 timer.

Du får forberede henne før dere kommer. "Hei, vi er i nærheten, passer det at vi stikker innom et par timer?" eller "Hei, passer det at vi kommer på besøk i morgen fra kl 16-18?"

Så vet hun at dere ikke har planer om å bli lenger. Om hun begynner å surmule, så få du bare si at dere kan kutte ut disse kortbesøkene og heller la det bli lengre tid mellom hver gang. For det er ikke alltid dere har tid til å bli så lenge.

Anonymous poster hash: 237bf...ef7
Skrevet

Vi bor 25min unna hverandre med bil.

Treffes sjelden ja. For uansett hvor ofte vi sees skal besøkene vare såpass lenge. Da vi så hverandre tre ganger i uken måtte vi fortsatt bli hele dagen for at hun ikke skulle klage. Så nå er det hele dagen hver 14dag ca. Har ikke tid til mer og ønsker ikke mer heller forsåvidt.

Hi

Anonymous poster hash: 1887e...bb9

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Mamma er stadig hos meg, og jeg er innom hos henne. Vi kan gå innom hvis vi er ute å går tur, eller jeg bare kjeder meg litt. Ingen pliktbesøk og ingen som forventer at jeg skal være der i 5 timer. Jeg har da andre ting å drive med

Skrevet

Ja, vi blir vanligvis 2-4 timer når vi er der, men kan også bli lenger. De er ofte kortere hos oss, fordi ungene skal legge seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...