Anonym bruker Skrevet 13. november 2015 #1 Skrevet 13. november 2015 Som løper med gåvogn, går kjempefort på knær, åler seg som en soldat. Hun tar 6-7 skritt alene hvis vi slepper henne men setter seg da ned på knærne. Nekter og gå. Hun er litt svai i ryggen når hun går og er antageligvis redd for å falle. Hjelp? Nå begynner hun jo å bli stor... Helsestasjon? Anonymous poster hash: 4ed96...693
Anonym bruker Skrevet 13. november 2015 #2 Skrevet 13. november 2015 Synet? Anonymous poster hash: 54f7b...baa
Anonym bruker Skrevet 13. november 2015 #3 Skrevet 13. november 2015 Du kan bestille time på helsestasjon. Egentlig er det ikke unormalt i fht utvikling, noen er sene og noen er tidlig ute. Men du sier hun er svai, det ville jeg undersøkt. Kanskje er det noe dere skulle hatt litt oppfølging på, eller det er normalt. men greit å sjekke ut sånt. Anonymous poster hash: 3066c...e3e
Anonym bruker Skrevet 13. november 2015 #4 Skrevet 13. november 2015 På helsestasjonen her får man time hos fystioterapeuten om barnet ikke går innen det er 17 mnd. Da blir barnet observert og undersøkt av fysioterapeuten som jobber på helsestasjonen for å se om det er noen spesielle grunner til at barnet ikke går enda. Finner de noe tar man det selvfølgelig videre (f.eks var barnet til en venninne hypermobil) og finner man ingenting får man bare noen tips til hva man kan gjøre sammen med barnet for å styrke balanse o.l. Anonymous poster hash: 4fc9a...ef0
Anonym bruker Skrevet 13. november 2015 #5 Skrevet 13. november 2015 Min gikk ikke før han var 17 mnd, og gikk ikke skikkelig før han var 19 mnd. Ingenting i veien med han, han ville nok bare være helt sikker før han gikk selv. Nå er han tre år, og den eneste (og yngste) på gruppa si i bhg som løper hinderløypa helt alene uten hjelp. Han er fantastisk flink både grovmotorisk og finmotorisk. Snakk med helsestasjonen, men husk at barn er forskjellige 😊 Anonymous poster hash: 0bb73...c29
Anonym bruker Skrevet 13. november 2015 #6 Skrevet 13. november 2015 Takk for svar. Hun har alltid vært sent ute. Greia til at jeg ikke har tatt kontakt med dem er at hun jo har tatt steget mot å gå... Og jeg vet hun kan! Hun har ikke falt heller, går veldig forsiktig. De ba meg ringe om hun ikke gikk før hun var 19-20 mnd. Anonymous poster hash: 4ed96...693
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå