Gå til innhold

Jeg er UFØR, men har lyst til å begynne

Anbefalte innlegg

Skrevet

På sykepleien. Deltid.

Noen som kan regler for dette?

Anonymous poster hash: 40275...796
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor vil du studerer når du ikke er i stand til å jobbe?

Anonymous poster hash: ad0a5...4a6
Skrevet

Men hvis du er ufør, så vil vel det si at du ikke er i stand til å jobbe. Og om du mener at du kanskje ville greid å jobbe som sykepleier når du er ufør i dag vil jeg bare si at nei, det vil du ikke greie. Sykepleie er et tøft fysisk yrke med mye gange, løfting, ubekvemme arbeidsstillinger og ubekvemme arbeidstider.

Anonymous poster hash: 6f4cf...b10

Skrevet

Fordi jeg nå får en ny type behandling som har gjort meg friskere og en bedre hverdag. Vil gjøre nytte for meg igjen.

Skrevet

Det høres helt supert ut! Jeg heier på deg! Forstår godt du vil begynne å jobbe igjen om du er blitt friskere. Det er vel alle tjent med. :-)

Skrevet

Ikke sant. Her inne hyles det om uføre som snylter og når en ufør vil begynne jobbe igjen, ja da er det for søre gæli også! Kjeder vettet av meg hjemme også og bil bruke hodet mitt igjen :)

Skrevet

Flott at du er friskere, men sykepleier er et krevende yrke. Både fysisk og psykisk, med turnusjobbing.

Tror jeg ville ha satset på noe annet etter å ha vært ufør.

Lykke til

Anonymous poster hash: 1b23b...e1f

Skrevet

Hvis du er blitt så mye bedre av den nye behandlingen at du kan gå bort fra din uførhet er det jo ingenting som er bedre enn det!! Snakk med de på nav hvordan det kan løses i praksis. Lykke til :)

Anonymous poster hash: 6f4cf...b10

Skrevet

Ja, tenkte jeg skulle høre med NAV. Spurte allerede i sommer om de kunne hjelpe meg ang praksisplass feks, men nei det gikk ikke så lenge jeg var 100 & ufør.

Vet godt hva sykepleieryrket innebærer siden jeg ikke er så ukjent med helserelaterte yrker fra før. Har planer om videreutdanning om jeg orker :) Kan hende jeg gaper over for meget nå, men koster ikke noe å søke.

Skrevet

Fordi jeg nå får en ny type behandling som har gjort meg friskere og en bedre hverdag. Vil gjøre nytte for meg igjen.

Det er jo flott at du er blitt friskere. Få en time til saksbehandler på Nav, da vil du få mer korrekt informasjon enn du får her.

Jeg ville likevel tenkt meg nøye om når det gjelder sykepleien. Det er et tøft yrke, både fysisk og psykisk, og du får i tillegg belastningen med turnusjobbing. Å få stillinger som kun er på dagtid er ikke noe man kan regne med som nyutdannet, da må man som regel ta det man får inntil man får erfaring. Om du ikke er helt frisk så er jeg redd det kan bli et veldig tøft løp for deg, spesielt om du bruker år på utdanningen og så finner ut at du ikke fungerer i praksis. Husk også at du må gjennom praksis i studiet, selv om du går deltid.

Synes forøvrig at det er flott at du er blitt så bra at du nå tenker å komme deg tilbake. Snakk med flere som jobber som sykepleier, hva du kan forvente deg. Snakk med Nav. Og tenk nøye gjennom om sykepleien egentlig er det rette for deg.

Lykke til :)

Anonymous poster hash: ad0a5...4a6

Skrevet

Ja, tenkte jeg skulle høre med NAV. Spurte allerede i sommer om de kunne hjelpe meg ang praksisplass feks, men nei det gikk ikke så lenge jeg var 100 & ufør.

Vet godt hva sykepleieryrket innebærer siden jeg ikke er så ukjent med helserelaterte yrker fra før. Har planer om videreutdanning om jeg orker :) Kan hende jeg gaper over for meget nå, men koster ikke noe å søke.

Sikkert veldig lurt å få en praksisplass før du begynner på en treårig utdanning. Selv om du føler deg frisk nå når du er hjemmeværende er det noe helt annet å være ute i jobb. Men håper selvfølgelig du klarer det.

Anonymous poster hash: 1b23b...e1f

Skrevet

På sykepleien. Deltid.

Noen som kan regler for dette?

Jeg synes du bør prøve en praksisplass først, for å se om du faktisk i hele tatt kan fungere i jobb.

Anonymous poster hash: 0a4bf...6b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...