Gå til innhold

Dere som har barn med 4 års forskjell.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det? Leker de sammen? Blir det for stor aldersforskjell?

Anonymous poster hash: 07bc8...057

Videoannonse
Annonse
Skrevet

4,5 år mellom nr to og nr tre. Nå er de 10 og 5,5. Leker litt sammen, og har det fint i hverandres selskap.

Anonymous poster hash: 2a942...e04

Skrevet

Mine leker veldig godt sammen. De er 9år (gutt) og 5år (jente). Hun ser veldig opp til han, og han er ofte grei og tar henne med - men jeg opplever at han syns det er stas (stort sett da!) De har hatt et veldig godt forhold hele veien. Tøyser og tuller mye, hopper på trampolina sammen, bygger med ulike ting, lager og sender papirfly og mye annet.

De har så klart også ulike interesser og gjør også mye hver for seg. De får Være i fred fra hverandre hvis den ene har besøk☺ Men alt i alt så har det bare vært positivt for oss at det er 4 år mellom dem. Mange som skryter av eldste når de ser dem sammen, og han er nok veldig omsorgsfull. Minste har jo vært litt plagsom lillesøster i blant, men de er veldig gode sammen og har som sagt veldig mye gøy.

Anonymous poster hash: ceb7f...9c8

Skrevet

De leker sammen, eldste hjelper minste. Krangler, er uenig, småsøsken kan være dumme, men; de koser, ler og har det gøy også.

Enste som får mobbe lillebror er storesøster, prøver noen seg, ja da beskytter hu han 👍

Får alt her føler jeg, perfekt 😊😊

De er nå 7 og 3

Anonymous poster hash: 27f61...3a3

Skrevet

Godt å høre. Jenta vi er veeeldig klar for å bli storesøster nå. Hun ser jo de i barnehagen få småsøsken. Jeg har nettop funnet ut jeg er gravid, så vil ikke fortelle det helt enda. Gleder meg. Takk for svar...

Anonymous poster hash: 07bc8...057

Skrevet

Gutt på 12 og jente på 8, de har egentlig aldri lekt sammen

Men de har jo glede av hverandre likevel, de er veldig glad i hverandre. Eldste er veldig beskyttende, hjelper gjerne med lekser o.l. Nå som de er så store kan de se en film sammen, spille et spill e.l.

Anonymous poster hash: 65fef...3dd

Skrevet

2 gutter på 12 og 16, de lekte mye sammen når de var mindre,men nå leker minsten mer med småsøskene sine på 6, de har alltid vert gode venner

Anonymous poster hash: 974ca...59c
Skrevet

5 år mellom mine - storesøster er flink med lillesøster. Lillesøster forguder storesøster..lillesøster vil ha alt storesøster har! 1,5 år og 6 år.

Anonymous poster hash: ee3fd...a2d

Skrevet

5 år mellom mine også. De er stort sett gode venner og leker fint sammen. Minste er 4år.

Anonymous poster hash: ea107...3d3
Skrevet

Mellomste og minste er 4,5 år og 9 år. De leker ofte veldig fint sammen, men krangler også en del ;)

Skrevet

Det er 4.5 åt mellom mine, 4 og 8.5år de leker kjempefint sammen.

Skrevet

Minste er 5 og hun i midten er 9, det er helt greit. Krangler endel, eldste er fæl til å rette på og vet akkurat hvordan hun skal få lillesøster hissig . Minste er en kruttønne...

Men de er ikke stygge med hverandre, er veldig glad i hverandre.

Har ei på snart 16 og hun er fantastisk med begge to. Nå.... Har vært litt gnisninger med hun og midterste tidligere .

Nå kommer ei til i disse dager , blir spennende å se åssen det går😂

Men alt i alt er det grei aldersforskjell og de koser seg sammen😊

Skrevet

Jeg har ikke barn selv, men det er seks år foskjell på meg og søstera mi, og selv om vi i mange situasjoner ikke lekte sammen og hun var "hun lille irriterende" som ville leke med meg når jeg var 12-13 og hadde venner på besøk, hadde vi et veldig nært forhold i hele oppveksten, der vi snakka om alt, lekte sammen og fant på ting. Etter at hun ble 18 har vi reist på mange ferier sammen. Har faktisk fått mer distansert forhold etter at vi ble mer voksne og har helt ulike interesser. Hun er 28 og jeg 34 nå, og nå bor hun på andre siden av jorda, så da snakkes vi sjelden naturlig nok.

Men for oss var det aldri noen ulempe å ha seks års forskjell, selv om jeg har lest at om det er det er man å regne som to enebarn. Tror hun sørget for at jeg fikk være barn litt lenger, og leke. 

Anonymous poster hash: c8d4f...2df
Skrevet

4,5 år mellom mine. Det har vært stas fra dag en. De elsker hverandre og leker (stort sett) utrolig fint sammen.

Anonymous poster hash: aa794...5c3

Skrevet

De to eldste vår er gutter på 10 og 14. Har stort sett vært venner hele tiden og nå er de kjempegode venner. Trives veldig godt i lag.

Anonymous poster hash: 1b515...ffe

Skrevet

4,5 år mellom mine 2 eldste og de leker masse sammen

Anonymous poster hash: e7a01...d77
Skrevet

Det er nesten 4 år mellom mine to eldste jenter. De er 17 og 21 nå, og eldste har flyttet ut og studerer i utlandet.

De har alltid lekt masse sammen, selv om det var mest når det bare var de to sammen. Den eldste var ofte litt irritert over lillesøsteren når hun selv var med sine venner, forståelig nok, og i tenårene var dte en del krangling om klær og sminke og tid på badet. Men de har alltid hatt det utrolig gøy sammen også, spesielt på ferier og turer.

Nå er de kjempegode venner, og den eldste forteller meg at når hun skal hjem i helger eller ferier sitter hun alltid og humrer og ler for seg selv mens hun tenker på alt tullet hun og søsteren skal finne på når de ser hverandre. Hun gleder seg til å se de mindre søsknenen også, selvsagt, men det er hun på 17 hun har det mest moro sammen med. De pleier også å sove i samme seng når den eldste er hjemme, selv om hennes gamle rom fortsatt er ledig.

Anonymous poster hash: a9f7d...b54

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...