Anonym bruker Skrevet 12. november 2015 #1 Skrevet 12. november 2015 Hører dere når de over dere går over gulvet? Er det vanlig? Anonymous poster hash: 4950f...7bc
Anonym bruker Skrevet 12. november 2015 #2 Skrevet 12. november 2015 ganske vanlig vil jeg tro. Har naboene parkettgulv høres det enda bedre. Anonymous poster hash: fe9a5...bb6
Anonym bruker Skrevet 12. november 2015 #3 Skrevet 12. november 2015 Et ord = Jævlig. Gjør det aldri igjen. Anonymous poster hash: a327f...f91
Anonym bruker Skrevet 12. november 2015 #4 Skrevet 12. november 2015 Vi hører ikke de over oss i det hele tatt! Blokken vi bor i er 2-3 år gammel og er helt lydtett mellom leilighetene. Anonymous poster hash: 81f34...6f6
TPK Skrevet 12. november 2015 #5 Skrevet 12. november 2015 Ja, det er jo nesten umulig å bygge sånn at man ikke hører NOE når de over går.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2015 #6 Skrevet 12. november 2015 Hører aldri noe som helst bor i et samleie med leiligheter over, under og på hver side. Anonymous poster hash: 20922...495
Anonym bruker Skrevet 12. november 2015 #7 Skrevet 12. november 2015 Siste par plassene jeg har bodd har jeg hørt svært lite av de som bor over. Hører at de går av og til, men sjeldent. Men jeg har bodd et par-tre andre plasser tidligere hvor det har vært ekstremt lytt. Har vist seg at husene aldri var bygd med tanke på å leie ut, men pga. økonomi så hadde de gjort litt om for å skape adskilte leiligheter nede. Problemet da var at det ikke var lydisolert i det hele tatt mellom etasjene. Faktisk så dårlig at det ikke er lovlig å leie ut når det er slik. Når man hører de som bor over sukke eller snufse forsiktig, da er det lytt... Det første jeg spør om er om det er lytt, og spør hvordan isolasjonen mellom etasjene/leilighetene er. Lært av erfaring Anonymous poster hash: 3e298...cfe
Anonym bruker Skrevet 12. november 2015 #8 Skrevet 12. november 2015 Jeg hører det kjempegodt, det høres av og til ut som om det er elefanter der oppe. Jeg hører når katten løper over gulvet. Jeg bor i sokkelleilighet i privathus med huseiere over, det efr ekstra isolasjon mellom etasjene Anonymous poster hash: 1d0b8...f7e
Anonym bruker Skrevet 12. november 2015 #9 Skrevet 12. november 2015 Vi leier ut nå, og jeg har testet så vet at de hører når vi går over gulvet. Vi har pusset opp hele huset og lagt ekstra lydisolering i gulvet vårt og i taket i veggene, men likevel høres det. Håper det går greit for leieboer. HI Anonymous poster hash: 4950f...7bc
Anonym bruker Skrevet 12. november 2015 #10 Skrevet 12. november 2015 I taket i leiligheten skulle det stå. Anonymous poster hash: 4950f...7bc
Anonym bruker Skrevet 12. november 2015 #11 Skrevet 12. november 2015 Vi leier ut nå, og jeg har testet så vet at de hører når vi går over gulvet. Vi har pusset opp hele huset og lagt ekstra lydisolering i gulvet vårt og i taket i veggene, men likevel høres det. Håper det går greit for leieboer. HI Anonymous poster hash: 4950f...7bc Bare vær obs på at de hører nok mye mer enn dere tror. Jeg hører når det ringer på døren oppe, når mobiltelefoner som vibrer ringer, når de krangler, når tv'en står litt høyt osv. I følge de så skal jeg ikke kunne høre noe ned. Anonymous poster hash: 1d0b8...f7e
Anonym bruker Skrevet 12. november 2015 #12 Skrevet 12. november 2015 Vi er en rolig familie, men ja vi får være litt obs synes dere det er slitsomt å høre alt? HI Anonymous poster hash: 4950f...7bc
Anonym bruker Skrevet 12. november 2015 #13 Skrevet 12. november 2015 Vi er en rolig familie, men ja vi får være litt obs synes dere det er slitsomt å høre alt? HI Anonymous poster hash: 4950f...7bc Jeg liker ikke så godt å bo alene, er litt husredd, så for meg er det en trygghet å høre at det er noen oppe. Jeg bryr meg sjelden om lydene, jeg registrerer de men bryr meg lite, bortsett fra når det herjes veldig eller det spilles veldig høy musikk. Men folk som er på besøk hos meg, reagerer mye mer på lydene Anonymous poster hash: 1d0b8...f7e
Anonym bruker Skrevet 12. november 2015 #14 Skrevet 12. november 2015 Vi leier ut nå, og jeg har testet så vet at de hører når vi går over gulvet. Vi har pusset opp hele huset og lagt ekstra lydisolering i gulvet vårt og i taket i veggene, men likevel høres det. Håper det går greit for leieboer. HI Anonymous poster hash: 4950f...7bc Vi leier også ut, men til de over. Pusset opp vår etasje og monterte dobbel gips med lydbøyler i taket, men lydtett er det jo ikke... Har vært veldig heldige, for de som bor oppe er veldig rolige, men vi hører gange når de har besøk. Snakking og lyder fra TV/musikk hører vi godt som aldri. Da skal de spille HØYT og vi være musestille. Lykke til med utleie! Anonymous poster hash: e12c7...efb
trekkoppfugl Skrevet 12. november 2015 #15 Skrevet 12. november 2015 Vanligvis lite, da vi har en enslig, rolig dame over. Men det høres ut som om huset skal ramle sammen når hun støvsuger 😅
Direkte Skrevet 12. november 2015 #16 Skrevet 12. november 2015 Jeg bor i en sokkelleilighet, som er ganske bra lydisolert. Det eneste jeg hører er det som overføres via vibrasjoner (feks mobiler på bord, gåing over gulvet, veldig høy bass, leking med biler/klosser som havner hardt mot parkettgulv). Slikt er veldig vanskelig å isolere mot.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2015 #17 Skrevet 12. november 2015 Blokker som er bygd etter 2003-2004 har en annen lydisolering der skal man ikke høre vanlige skritt. Om jeg noen gang skal i blokk igjen skal jeg ikke kjøpe en leilighet som er eldre enn det. HATER å høre alt naboen driver med. Anonymous poster hash: 9d0ec...b10
Anonym bruker Skrevet 12. november 2015 #18 Skrevet 12. november 2015 Vi bor i en leilighet i 1.etg. Å vi har noen naboer som bor over oss. Det er faktisk helt utrolig hvor mye man hører, hver eneste skritt. Om de mister noe så høres det så godt at babyen min ofte skvetter!! Vi har bodd her bare i 4-5 mnd, og har bestemt oss for å finne en annen leilighet å leie. Ikke bare pga det, men det er en av grunnen. Det sykeste er at de har badet rett over soverommet vårt, når de er på do å tisser så hører vi alt. Og når tlf ringer og viber!! Slitsomt spør du meg Anonymous poster hash: c97e2...a8b
Anonym bruker Skrevet 12. november 2015 #19 Skrevet 12. november 2015 Vi bodde under noen før, der hørte vi alt fra samtaler til at de trakk ned på do. Men det eneste som plaget oss var at de begynte å ommøblere hele leiligheten (hørtes i alle fall sånn ut ) hver søndag morgen klokken 7. Ellers i uken brydde vi oss ikke, men i helgene hadde det vært godt å få sove bittelitt lenger. Anonymous poster hash: c2a2c...2e7
Mamma_til_2 Skrevet 12. november 2015 #20 Skrevet 12. november 2015 Vi bor i blokk har en familie med 2 små gutter over oss, hører kun når de mister noe hardt i gulvet eller ikke noe., eller jo hører av og til at de voksne har sex, det er for at de og vi har vinduet åpent og de har rom rett over vårt, lukker vi vinduet høres ingenting.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2015 #21 Skrevet 12. november 2015 Hører det goft, ja. Firemannsbolig fra 60-tallet. Har bodd i diverse blokker/bygårder tidligere, men aldri hørt trinnlyder så godt som her. Anonymous poster hash: 10326...1a5
Anonym bruker Skrevet 12. november 2015 #22 Skrevet 12. november 2015 Vi bor i en leilighet i 1.etg. Å vi har noen naboer som bor over oss. Det er faktisk helt utrolig hvor mye man hører, hver eneste skritt. Om de mister noe så høres det så godt at babyen min ofte skvetter!! Vi har bodd her bare i 4-5 mnd, og har bestemt oss for å finne en annen leilighet å leie. Ikke bare pga det, men det er en av grunnen. Det sykeste er at de har badet rett over soverommet vårt, når de er på do å tisser så hører vi alt. Og når tlf ringer og viber!! Slitsomt spør du meg Anonymous poster hash: c97e2...a8b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå