Anonym bruker Skrevet 12. november 2015 #1 Skrevet 12. november 2015 Var sykemeldt i 10 mnd i fjor og i år. Har lest at en må jobbe 26 uker for å tjene opp full rett til sykemelding igjen. Nå er jeg gravid og lurer på om jeg kan benytte meg av noen uker med sykemelding (siste rest av graviditet) eller om alle de 26 ukene må jobbes inn? Anonymous poster hash: b1eee...e83
Anonym bruker Skrevet 12. november 2015 #2 Skrevet 12. november 2015 Så du planlegger å bli sykemeldt? Anonymous poster hash: ed14b...5a9
Anonym bruker Skrevet 12. november 2015 #3 Skrevet 12. november 2015 Var sykemeldt i 10 mnd i fjor og i år. Har lest at en må jobbe 26 uker for å tjene opp full rett til sykemelding igjen. Nå er jeg gravid og lurer på om jeg kan benytte meg av noen uker med sykemelding (siste rest av graviditet) eller om alle de 26 ukene må jobbes inn? Anonymous poster hash: b1eee...e83 Ja, det må de. Du skriver det jo selv :" Har lest at en må jobbe 26 uker for å tjene opp full rett til sykemelding igjen." Anonymous poster hash: 55cf0...c7b
Anonym bruker Skrevet 12. november 2015 #4 Skrevet 12. november 2015 Du har da 2 måneder igjen med rett på sykemelding. Deretter må du jobbe 26 uker for å ha nye rettigheter. Jobber du f.eks 24 uker før du blir sykemeldt på nytt, vil du ikke tjene opp ny rettigheter. Blir du syk da er det evt aap du kan få. Jeg ville gjort hederlig innsats for å komme meg igjennom 26 uker uten sykemelding. Anonymous poster hash: 533ab...ccb
Anonym bruker Skrevet 12. november 2015 #5 Skrevet 12. november 2015 Foreldrepenger likestilles med arbeid i forbindelse med beregningen om du har nye sykepengerettigheter. Her gjelder da også at du skal ha hatt 26 uker med permisjon før ny sykemelding kan benyttes Anonymous poster hash: 621c6...8d8
Anonym bruker Skrevet 12. november 2015 #7 Skrevet 12. november 2015 Kommer du til å bli syk? Anonymous poster hash: 7ac1b...61f
Anonym bruker Skrevet 12. november 2015 #8 Skrevet 12. november 2015 Når man har vært sykemeldt i 1 år må man opparbeide seg rett til sykepenger på nytt, siden du "bare" har vært sykemeldt i 10 mnd har du enda 2 mnd igjen du kan være sykemeldt før du mister retten til sykepenger. Anonymous poster hash: 32c9b...2e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå