Gå til innhold

Hyl hva skjer der bak etter fødselen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke sydd der bak denne gangen og det har gått greit å gå på do etter fødselen.

Idag stod det plutselig bom fast og når jeg kjente baki der, så stod det på spreng og jeg måtte lirke bæsj ut 😳😵 klarte ikke trykke den mer ut da d føltes som om alt skulle eksplodere. Men d var så rart der bak. Som om enden stod rett ut i full spreng..

Noen som skjønner??

Tar nesten maks dose med dupholac hver dag nå.

Anonymous poster hash: 767c5...e0d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hard bæsj? Ikke drukket nok vann?

Anonymous poster hash: f7b85...86f

Skrevet

hele området får kjørt seg etter svskap og fødsel. Neste gang prøv å trykk på mellomkjøttet for å hjelpe, så slipper du å pirke. Det går seg nok til etterhvert :) grattis med baby!

Anonymous poster hash: ab9fb...f39
Skrevet

Ikke helt det du spør etter men passet så bra... Etter min første fødsel(vaginal) ble jeg plaget med blaa det du beskriver, enorme plager og enorme smerter i 7 år. Ble gravid på nytt å kranglet meg til ks, mye pga dette. Har ikke vært plaget i det hele tatt denne gangen.

Så der er et av komplikasjonene som kan komme ved det å føde vaginalt.

Drikk masse vann og spis svisker, hver dag itillegg til det du allerede tar. Å støtte rundt åpningen med papir når du trykker kan også hjelpe.

Lykke til, føler med deg.

Anonymous poster hash: 26ac4...853

Skrevet

Hvor lenge er det siden fødsel? Det er vanlig å bli dehydrert av amming og svetting i begynnelsen. Drikk MYE og spis svisker. Ellers bør du be om GU på 6-ukers kontrollen.

Anonymous poster hash: 6fb6d...2b8

Skrevet

Sikker på at du ikke har hemorider ved endetarmsåpningen?

Anonymous poster hash: 02fcd...ba1

Skrevet

En uke siden fødsel. Har gått på do hver dag siden men er nok for dårlig til å drikke! Hvor mye bør man drikke når man ammer???

Prøver å ha vann rundt meg hele tiden. Men føler dagen flyr fra meg. Få 5åring i Bhg, amme, amme, sove innimellom, prøve å huske å spise, amme sove hente i Bhg, lage middag.. Jeg er sliten 😁

Skrevet

Jeg hadde det også sånn etter fødsel; det føltes ut som at jeg presset ut en murstein.. Jeg fikk høre at dette var vanlig etter vaginal fødsel. Det gikk seg til iløpet av et par uker, med mye svisker og lactulose.

Anonymous poster hash: af3ed...859

Skrevet

Jeg hadde det også sånn etter fødsel; det føltes ut som at jeg presset ut en murstein.. Jeg fikk høre at dette var vanlig etter vaginal fødsel. Det gikk seg til iløpet av et par uker, med mye svisker og lactulose.

Og det tok forresten noen dager fra fødsel før det ble sånn. De første dagene var magen fin.

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Har begynt på dupholac, men noen som vet hvor mye pr dag jeg skal ta? Tok maksdosen idag.

Skrevet

Ikke alle som vet dette men, Duphalac kan ha motsatt effekt om man ikke drikker mye! Du må altså drikke mer om du skal ta duphalac. De fleste klarer seg med 10-15 ml morgen og kveld, men det er individuelt. De fleste klarer seg med 10 ml morgen.

Men har du prøvd kiwi eller mango? DET fungerer det :)

Skrevet

Seriøst..pirke pg trykke der bak? Fy søren. Noen er bare kvalme

Anonymous poster hash: 8e646...2f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...