Gå til innhold

Keisersnitt for andre gang - erfaringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal om ikke lenge ta mitt andre keisernitt.

Første gangen var jeg veldig pigg etterpå, oppe og gikk etter få timer, ingen etterrier - kun litt luftsmerter i skuldrene dagen etter.

Nå er jeg spent på om kroppen min takler operasjonen like greit som sist... vet dettte er svært individuelt, men hører gjerne andres erfaringer fra KS nummer 2.

- var smertene første og andre gang sammenlignbare? Begge mine er planlagte snitt.

- var etterriene verre andre gang enn første?

- var du i form til å ta i mot besøk av storesøsken samme dag som operasjonen? Jeg har en 7-åring fra før som jeg naturlig nok vil inkludere så mye som mulig. Er jeg i overkant optimistisk hvis jeg sier han kan komme og hilse på meg og babyen samme ettermiddag / kveld?

Også lurer jeg på om noen vet om det er vanlig at de snitter i arret fra sist gang, eller om de må skjære i helt frisk hud uten arrvev?

Anonymous poster hash: 8b738...f38
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt 2 ks og skal ha mitt 3. i april 2016

Jeg kan ikke sammenlikne de fordi det første var et katastrofesnitt hvor jeg var syk i lang tid og satt i rullestol 8 dager etterpå.

Men; mitt planlagte snitt derimot var en drøm :) Var oppe å gikk etter 3-4 timer og dro hjem dagen etter.

Var ikke syk en eneste dag og var i toppform hele tiden. Hadde besøk av hele familien samme dag som ks inkl. min familie og pappans familie samt den stolte storebroren :)

Jeg ser ikke for meg at jeg skal takle ks nr. 3 noe dårligere enn nr. 2 :) Nå er det riktignok lenge siden mitt ks. Hele 7 år blir det mellom nr. 2 og 3.

De snitter ikke på samme sted, dette er fordi de ikke ønsker å "svekke" livmoren på samme sted, da blir den svakere for hvert ks du tar.

Masse lykke til :)

Anonymous poster hash: e15fd...b18
Skrevet

Etterriene var mye verre. Ellers var det nokså likt. Mulig det stemmer at de ikke snitter i det gamle arret, men jeg har fremdeles bare en arrstrek.

Anonymous poster hash: e44f9...e94
Skrevet

Jeg har en arrstrek, og jeg har hatt 3 ks.

Anonymous poster hash: 003bb...2f0

Skrevet

Jeg har 3 ks og de har snittet på samme sted hver gang. De sa de ikke ville ha flere snitt fordi det kan også få et større område til å svekkes. Livmora mi var helt perfekt også denne gangen (og jeg har egentlig dårlig grokjøtt), så ikke noe problem å snitte samme sted flere ganger. :)

Formen... Var ikke oppe og hoppet første dagen, men ikke noe problem å få besøk av storesøsken på rommet. De hadde full forståelse for at jeg lå i senga og var litt "fjern" :)

Lykke til med det kommende ks'et :)

Anonymous poster hash: 3e478...c2a

Skrevet

Nå har jeg bare hatt et ksnitt. Detvar et katastrofesnitt med full narkose. Det skjedde kl 07 om morningen og i 16 tiden kom mine foreldre med storesøster på 4,5 år på besøk. Gikk greit det. Jeg hadde veldig vondt og var litt lost ;)

Var oppe og gikk dagen etter

Anonymous poster hash: 68a12...067

Skrevet

Har hatt 2 planlagte ks og begge var veldig grei. Hadde ikke etterrier, i hvert fall ikke at jeg vet (man får jo en del smertestillende, muligens at jeg ikke bemerket dem da). Storesøsken kom likevel ikke på besøk samme dag, jeg kom ikke opp på barsel før tidlig ettermiddag og hadde sånn sett nok med meg selv.

Største forskjell mellom nr 1 og 2 var nok bivirkningen av morfinen. Kløe fra helvete! Jeg klorte meg til blods og fikk omtrent ikke sove. Ikke vondt men gurimalla så slitsomt.

Anonymous poster hash: 925d3...a31

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...