Gå til innhold

Grønnkål i taco istedenfor isbergsalat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror dere det blir godt?

Anonymous poster hash: e8126...a6f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må man bruke isbergsalat til taco da???

Anonymous poster hash: ed4c3...f68

Skrevet

Grønnkål må varmebehandles for å bli god.

Anonymous poster hash: b0b4f...9e5
Skrevet

Nei, det blir nok ikke godt.

Jeg bruker crispi salat.

Anonymous poster hash: 4195d...385

Skrevet

Må man bruke isbergsalat til taco da???

Anonymous poster hash: ed4c3...f68

Nei? Men jeg tenkte å prøve noe med mer vitaminer og mineraler i enn "vanlig" salat da.

Skrevet

Kinakål kan brukes om du vil ha det mer "kålete", spisskål også hvis den er finsnittet, men grønnkål er for besk.

Anonymous poster hash: b0b4f...9e5
Skrevet

Jeg bruker crispisalat hvis jeg bruker salat. Men synes det gir lite, så ofte så gidder jeg ikke ha salat til.

Skrevet

Eg brukar hjertesalat, innbiller meg at den er hakket sunnare enn isbergsalaten.  Til pizza og pasta brukar me mykje ruccula, som av dei sunnaste salatane.  Grønkål i taco trur eg blir for bittert.

Skrevet

Jeg tror nok også at det blir litt beskt. Vi pleier å bruke hjertesalat, men det går jo kanskje an å bruke spinatblader? De er det jo masse næringsstoffer i + at de fint kan brukes som salat:)

Anonymous poster hash: 8002c...fa9

Skrevet

Jeg tror det kan bli godt jeg, såfremt du varmebehandler den først. Bare kok opp vann og hell over, så forsvinner mye av den bitre smaken. Hvis dere er glad i lime, bønnestuing, guacamole osv i tacoen tror jeg iallefall det kan bli godt :) I norsk tradisjonell kjedelig taco kanskje ikke..

Anonymous poster hash: 5051f...34d
Skrevet

Jeg elsker grønnkål, men tror ikke det blir godt i taco. Grønnkål kan ikke erstatte salat på samme måte som feks spinat kan. Grønnkål kokes til feks stuing eller juices rå.

Skrevet

Isbergsalat er jo den kjipeste salaten... Men grønnkål passer ikke som salat, det er bittert og "grovt". Vi bruker mye sånn ferdig babyleaf blanding (med bl.a spinat, det er jo sunt) eller kinakål.

Skrevet

Babyspinat har omtrent identisk næringsinnhold med grønnkål. Det kan du fint bruke. 😊

Anonymous poster hash: 9f92c...3b2

Skrevet

Jeg bruker spirer som det grønne/salat i taco. Sunt og godt. Har alltid et glass til spiring på kjøkkenbenken. Bruker det til mye forskjellig.

Anonymous poster hash: e0cdc...3ce

Skrevet

Tvilsomt at det blir godt. Grønnkål bør forvelles. Tror jeg heller ville gått for spinat eller ruccola som de andre her foreslår 😊

Skrevet

Jeg er veldig glad i rå grønnkål jeg:) tror vi prøver i morgen.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...