Gå til innhold

Noen som er flinke med kosthold her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger hjelp. Jeg går gjennom en veldig slitsom tid nå og jeg har lite energi. Jeg spiser dårlig og sover dårlig. Føler det ene forsterker det andre.

Jeg har hund og får meg 30-60 minutter tur hver dag. Treningsarmbåndet mitt sier at jeg går i snitt 10500 skritt for dagen. Jeg er bunnskrapt for overskudd.

Hva anbefaler dere meg å spise så jeg får økt energien og bedret søvnkvaliteten?

Typisk meg på en dag er;

1 skål med yoghurt og havregryn - gjerne 4 timer etter jeg har stått opp.

Middag - alt fra kjøttboller til wok - men er da utsultet og spiser meg altfor mett.

Kvelds - tre skiver med ost, salami osv, ca 1 time før jeg legger meg.

Har et søtsug fra en annen verden og momser godteri om jeg finner rester. Er påpasselig med å ikke kjøpe det utenom helger.

Jeg har som sagt en slitsom tid med familien min og har nå registrert at jeg har lagt på meg noen kilo i tillegg. Ikke har jeg krefter til å kjempe mot vekta i tillegg nå, er det noen som kan gi meg enkle kostholdstips før dette sklir helt ut?

Tusen takk for svar.

Anonymous poster hash: 0c518...6c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spis et måltid til så du holder blodsukkeret under kontroll, spis frokost, lunsj, middag og kvelds hver dag, ikke mer enn 3-4 timer mellom hvert måltid.

Ha sunn snacks tilgjengelig når behovet melder seg, knaskegulrøtter, noen nøtter, en clementin o.l.

Pass på å få i deg nok grønt, putt på både her og der. I yoghurten med müsli kan du også putte noen blåbær f.eks, på skiva med ost tar du også en ring med paprika, på skiva med skinka tar du også en skive tomat på toppen osv.

Drikk nok, men ikke overdriv. Ikke drikk kalorier, hold deg til vann, farris, te o.l uten sukker.

Anonymous poster hash: 0a5a5...1a7
Skrevet

Ville hatt frukt, grønnsaker og nøtter liggende til å ha som mellom måltider når du blir sulten utenom. Prøv å unngå å bli veldig sulten. Ikke ha noe godteri liggende. Du spiser det som er tilgjengelig når du blir sulten

Anonymous poster hash: d8a1d...272

Skrevet

Spis mye oftere. Få i deg noe med en gang du står opp. Kan være noe lett hvis du ikke har matlyst: en frukt, smoothie, knekkebrød, i det minste et stort glass melk eller juice? Du bør spise mer til lunsj, ig kegge inn mellommåltider så du ikke er så sulten til middag. Spis noe hver tredje time. Mellommåltider kan være frukt, grønnsaker, yoghurt, knekkebrød, proteinbar, nøtter, salat, rett i koppen-suppe, osv. Poenget er å holde blodsukkeret jevnere. Da slipper du den søthungeren også.

Skrevet

Tusen takk for svar!

HI

Anonymous poster hash: 0c518...6c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...