Anonym bruker Skrevet 12. november 2015 #1 Skrevet 12. november 2015 Eller kanskje det ikke kan kalles en fordom? En rasist, utkledd som "innvandrerskeptisk" : -Banner mye, spesielt i skriftlig språk. -Skriver på dialekt -Har lav inntekt og maser i vei om hvor hardt de jobber, men hvor lite de tjener ("asylsøkeran får my mer enn mæ som jobber rævva ta mæ") -Klarer ikke å diskutere og svare saklig, men svarer i stedet med "å, herregud så dum og naiv du er". Og _alle_ disse egenskapene finner man hos dem. Neste gang jeg ser et facebook-innlegg med "no e e skitlei alle dessa innvandraran", så tror jeg at jeg kaster opp! Anonymous poster hash: c30c3...b5c
Anonym bruker Skrevet 12. november 2015 #2 Skrevet 12. november 2015 Ikke glem at de ofte har gått "livets harde skole". Føler ofte at de mest innvandrerkritiske/flyktningskritiske menneskene er uføretrygda eller på aap! Anonymous poster hash: 9c834...627
Anonym bruker Skrevet 12. november 2015 #3 Skrevet 12. november 2015 Tja. Jeg ser ned på alle som sier slikt i sosiale medier uansett hva saken er. De som i hissig og med dårlig skriftspråk har et lite nyansert syn på saken de krangler med seg selv om. Folk som hisser seg opp på grunnlag av fraksjoner av virkeligheten er bare stakkarslige. Jeg klarer ikke bli irriter, de er jo helt alene hjemme i hodet. Anonymous poster hash: 0eaa4...9a4
Anonym bruker Skrevet 12. november 2015 #4 Skrevet 12. november 2015 Ikke glem at de ofte har gått "livets harde skole". Føler ofte at de mest innvandrerkritiske/flyktningskritiske menneskene er uføretrygda eller på aap!Anonymous poster hash: 9c834...627 Jge har faktisk mer fordommer mot de som alltid skal legge til "ikke glem at de har gått livets harde skole", enn de som faktisk bruker den setningen om seg selv Anonymous poster hash: a52ce...326
Anonym bruker Skrevet 12. november 2015 #5 Skrevet 12. november 2015 Eller kanskje det ikke kan kalles en fordom? En rasist, utkledd som "innvandrerskeptisk" :-Banner mye, spesielt i skriftlig språk.-Skriver på dialekt-Har lav inntekt og maser i vei om hvor hardt de jobber, men hvor lite de tjener ("asylsøkeran får my mer enn mæ som jobber rævva ta mæ")-Klarer ikke å diskutere og svare saklig, men svarer i stedet med "å, herregud så dum og naiv du er". Og _alle_ disse egenskapene finner man hos dem.Neste gang jeg ser et facebook-innlegg med "no e e skitlei alle dessa innvandraran", så tror jeg at jeg kaster opp! Anonymous poster hash: c30c3...b5c Eller kanskje det ikke kan kalles en fordom? En rasist, utkledd som "innvandrerskeptisk" :-Banner mye, spesielt i skriftlig språk.-Skriver på dialekt-Har lav inntekt og maser i vei om hvor hardt de jobber, men hvor lite de tjener ("asylsøkeran får my mer enn mæ som jobber rævva ta mæ")-Klarer ikke å diskutere og svare saklig, men svarer i stedet med "å, herregud så dum og naiv du er". Og _alle_ disse egenskapene finner man hos dem.Neste gang jeg ser et facebook-innlegg med "no e e skitlei alle dessa innvandraran", så tror jeg at jeg kaster opp! Anonymous poster hash: c30c3...b5c Jeg for høyt blodtrykk bare jeg SER nordlenninger skrive dialekt Anonymous poster hash: a52ce...326
Anonym bruker Skrevet 12. november 2015 #6 Skrevet 12. november 2015 Ikke glem at de ofte har gått "livets harde skole". Føler ofte at de mest innvandrerkritiske/flyktningskritiske menneskene er uføretrygda eller på aap!Anonymous poster hash: 9c834...627 Jge har faktisk mer fordommer mot de som alltid skal legge til "ikke glem at de har gått livets harde skole", enn de som faktisk bruker den setningen om seg selv Anonymous poster hash: a52ce...326 Følte du deg truffet? Anonymous poster hash: 9c834...627
Anonym bruker Skrevet 12. november 2015 #7 Skrevet 12. november 2015 "Det e skattepengan mine som betala for det dærrane pakket". Bør man ikke selv forstå hvor dumt det framstår? HI Anonymous poster hash: c30c3...b5c
Anonym bruker Skrevet 12. november 2015 #8 Skrevet 12. november 2015 Haha dette kjenner jeg igjen! Jeg tenker masse om slike personer.. De fremstår som komplette idioter. Anonymous poster hash: bbd20...240
Anonym bruker Skrevet 12. november 2015 #9 Skrevet 12. november 2015 Her bekrefter dere fordommene deres på samme måte som de nevnte "tullinger" gjør. "Tullingen" i deres eksempel har sine fordommer mot innvandrere akkurat som dere har deres fordommer mot "tullingen". Når det er sagt så er jeg fullstendig enig i at debatter spesielt på nettforum, flyter over av bastante og lite nyanserte synsere. Det gjelder imidlertid ikke bare innvandringsmotstandere, men også innvandringsforkjempere. I det hele tatt så blir det ofte mye usakligheter når temaer som setter følelser i sving diskuteres. Min personlige favoritt er politiske diskusjoner der ytterpunktene braker sammen. Da kan man ta frem popcornet og nyte underholdningen. Feks: Staten vet best og skal fordele alle goder likt ut til folket- ikke faen, jeg skal ha det jeg tjener selv. Slikt blir det underholdning av😂 Anonymous poster hash: 52aee...009
Anonym bruker Skrevet 12. november 2015 #10 Skrevet 12. november 2015 Kjenner jeg blir litt ekstra glad i facebookvennene mine nå, for har ennå tilgode å se slike statuser. Her inne, og i kommentarfelter i nettaviser, er det derimot fort gjort å miste troen på mennesker. Anonymous poster hash: b29df...e97
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå