Anonym bruker Skrevet 12. november 2015 #1 Skrevet 12. november 2015 Hva jobber dere med? Er lønnen god? Har en datter som sliter med å finn hvor veien skal gå etter vgs og jurist er på kanskje-listen. Anonymous poster hash: e55d0...479
Anonym bruker Skrevet 12. november 2015 #2 Skrevet 12. november 2015 En jurist er jo som poteten, kan brukes til så mye Jeg ble ferdig utdannet i 2006 og har jobbet fast i staten siden. Jobber hos Namsmannen. Trives veldig godt. Lønna er ikke noe å skryte av. Hadde jeg jobbet i det private hadde jeg sikkert doblet lønna, men staten har mange andre goder da. Fleksitid, gode pensjonsordninger og lite arbeidspress. Det er det viktigste for meg som har familie og små barn (og en mann som jobber mye). Er jo et hav av jobbmuligheter etter endt utdanning. Langt i fra alle jobber som advokat, bare et fåtall faktisk. Tipper nok de fleste jobber innen offentlig forvaltning. Juss er jo veldig greit å kunne i alle sammenhenger da, så en jussutdannelse er slett ikke dumt. Hun må være forberedt på mye jobben med studiet, særlig i starten når de skal lære juridisk metode, det tar litt tid (som regel) før man lærer seg å bruke jussen riktig og å kunne drøfte og argumentere godt juridisk. Anonymous poster hash: f6c82...a50
Anonym bruker Skrevet 12. november 2015 #3 Skrevet 12. november 2015 Har en bror og en svoger som begge er jurister (ikke advokat). Begge har fått jobb i store, private selskaper. Tror ikke de tjener dårlig, og begge fikk seg relativt jobb lett. Anonymous poster hash: 509e9...8d0
Anonym bruker Skrevet 12. november 2015 #4 Skrevet 12. november 2015 Takk for svar. Dytter litt for flere innspill Hi Anonymous poster hash: e55d0...479
Anonym bruker Skrevet 12. november 2015 #5 Skrevet 12. november 2015 Er ikke jurist, men de jeg kjenner som er det jobber i departementer, skatteetaten, helsetilsynet og barnevernet. Anonymous poster hash: 5ecd1...00c
Anonym bruker Skrevet 12. november 2015 #6 Skrevet 12. november 2015 Er jurist, jobber som advokatfullmektig. OK lønn (700 000), med potensiale for å øke endel når jeg etterhvert får advokatbevilling. Anonymous poster hash: db9f6...807
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå