Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #1 Skrevet 11. november 2015 Jeg er livredd for å bli gravid. Virkelig livredd. Tror jeg har en urasjonell angst for det, rett og slett. Jeg går nå på Cerazette og har ikke mensen, så jeg innbilder meg hele tiden at jeg er gravid selvom jeg og mannen bruker kondom i tillegg. Jeg tenker at om jeg blir gravid så aner jeg ikke hva jeg gjør. Tror ikke jeg kan klare å ta abort, men å ha et barn er fullstendig uaktuelt. Jeg vet ennå ikke om jeg noen gang vil ha lyst på et barn. Jeg har noen ganger tenkt at om jeg blir gravid så hopper jeg ut fra en bro... Så ille er det. Spesielt om jeg har glemt en pille en dag. Er dette noe jeg bør ta opp med en behandler, eller er det normalt å være så redd? Anonymous poster hash: 5a249...066
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #2 Skrevet 11. november 2015 Dette bør du ta opp med behandler du går til, for en så stor angst er det ikke normalt å ha. Ta det opp, ikke la en slik frykt få styre livet ditt. Håper også at du og mannen er enig om det å får/ikke få barn, hvis ikke så snakk ut med mannen. Anonymous poster hash: f6299...84d
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #3 Skrevet 11. november 2015 Dette bør du ta opp med behandler du går til, for en så stor angst er det ikke normalt å ha. Ta det opp, ikke la en slik frykt få styre livet ditt. Håper også at du og mannen er enig om det å får/ikke få barn, hvis ikke så snakk ut med mannen. Anonymous poster hash: f6299...84d Ja, vi er enig. Men dette ødelegger jo sexlivet vårt, jeg er livredd hele tiden. Anonymous poster hash: 5a249...066
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #4 Skrevet 11. november 2015 Dette bør du ta opp med behandler du går til, for en så stor angst er det ikke normalt å ha. Ta det opp, ikke la en slik frykt få styre livet ditt. Håper også at du og mannen er enig om det å får/ikke få barn, hvis ikke så snakk ut med mannen. Anonymous poster hash: f6299...84d Ja, vi er enig. Men dette ødelegger jo sexlivet vårt, jeg er livredd hele tiden. Anonymous poster hash: 5a249...066 Og nettopp derfor må du snakke med behandleren din om dette, for du har en angst som du lar ødelegge livet ditt. Du kan få hjelp til dette, men da må du være åpen og ærlig med den terapeuten du går til. Anonymous poster hash: f6299...84d
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #5 Skrevet 11. november 2015 Hva gjør du her på forumet i tilfelle? Ikke gravid, prøver eller mor.. Anonymous poster hash: fe71a...16d
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #6 Skrevet 11. november 2015 Tror ikke det er normalt nei...men ikke noe jeg ville tenkt du burde gå til psykolog heller. Hva med spiral? Eller p-piller hvor du får mensen Anonymous poster hash: ecada...119
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #7 Skrevet 11. november 2015 Hva gjør du her på forumet i tilfelle? Ikke gravid, prøver eller mor.. Anonymous poster hash: fe71a...16d Jeg prøver å stålsette meg. For om jeg blir gravid så blir jeg jo mor. Jeg kan ikke klare å ta abort, og jeg vil jo ikke egentlig dø liksom. Det er bare angsten som tar overhånd. Anonymous poster hash: 5a249...066
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #8 Skrevet 11. november 2015 Dette bør du ta opp med behandler du går til, for en så stor angst er det ikke normalt å ha. Ta det opp, ikke la en slik frykt få styre livet ditt. Håper også at du og mannen er enig om det å får/ikke få barn, hvis ikke så snakk ut med mannen. Anonymous poster hash: f6299...84d Ja, vi er enig. Men dette ødelegger jo sexlivet vårt, jeg er livredd hele tiden. Anonymous poster hash: 5a249...066 Og nettopp derfor må du snakke med behandleren din om dette, for du har en angst som du lar ødelegge livet ditt. Du kan få hjelp til dette, men da må du være åpen og ærlig med den terapeuten du går til. Anonymous poster hash: f6299...84d Jeg er så redd for dette. For jeg tok det opp med en terapaut en gang, og han sa bare at han trodde det var godt for meg å få barn... Anonymous poster hash: 5a249...066
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #9 Skrevet 11. november 2015 Tror ikke det er normalt nei...men ikke noe jeg ville tenkt du burde gå til psykolog heller. Hva med spiral? Eller p-piller hvor du får mensen Anonymous poster hash: ecada...119 Kan ikke gå på p-piller pga. migrene. Og spiral virker så voldsomt. Noen erfaring med p-stav? Anonymous poster hash: 5a249...066
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #10 Skrevet 11. november 2015 Tror ikke det er normalt nei...men ikke noe jeg ville tenkt du burde gå til psykolog heller. Hva med spiral? Eller p-piller hvor du får mensen Anonymous poster hash: ecada...119 Kan ikke gå på p-piller pga. migrene. Og spiral virker så voldsomt. Noen erfaring med p-stav? Anonymous poster hash: 5a249...066 Hvorfor virker spiral så voldsomt.? Prevensjon som varer i åresvis må da Være ideelt for deg. Anonymous poster hash: ecada...119
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #11 Skrevet 11. november 2015 Tror ikke det er normalt nei...men ikke noe jeg ville tenkt du burde gå til psykolog heller. Hva med spiral? Eller p-piller hvor du får mensen Anonymous poster hash: ecada...119 Kan ikke gå på p-piller pga. migrene. Og spiral virker så voldsomt. Noen erfaring med p-stav? Anonymous poster hash: 5a249...066 Hvorfor virker spiral så voldsomt.? Prevensjon som varer i åresvis må da Være ideelt for deg. Anonymous poster hash: ecada...119 Anonymous poster hash: 5a249...066
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #12 Skrevet 11. november 2015 Tror ikke det er normalt nei...men ikke noe jeg ville tenkt du burde gå til psykolog heller. Hva med spiral? Eller p-piller hvor du får mensen Anonymous poster hash: ecada...119 Kan ikke gå på p-piller pga. migrene. Og spiral virker så voldsomt. Noen erfaring med p-stav? Anonymous poster hash: 5a249...066 Hvorfor virker spiral så voldsomt.? Prevensjon som varer i åresvis må da Være ideelt for deg. Anonymous poster hash: ecada...119 Er det ikke et inngrep? Anonymous poster hash: 5a249...066
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #13 Skrevet 11. november 2015 Fastleger setter inn spiral. Anonymous poster hash: ecada...119
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #14 Skrevet 11. november 2015 Fastleger setter inn spiral. Anonymous poster hash: ecada...119 Ja, men er det ikke et inngrep? Har hørt de ikke anbefaler det til de som ikke har født. Anonymous poster hash: 5a249...066
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #15 Skrevet 11. november 2015 Fastleger setter inn spiral. Anonymous poster hash: ecada...119 Ja, men er det ikke et inngrep? Har hørt de ikke anbefaler det til de som ikke har født. Anonymous poster hash: 5a249...066 Inngrep? Tja...jeg vet ikke. Puttes inn vaginalt uten bedøvelse. Hvorfor i alle dager skulle du bry deg om at dette _kan_ påvirke fruktbarhet senere?? Anonymous poster hash: ecada...119
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #16 Skrevet 11. november 2015 Å sette et spiral er vel et slags inngrep. Jeg trodde uansett ikke dette pleide å gjøres før en hadde fått barn, da livmor til en "jomfru" er helt stram og lukket. Eller noe i den duren... Jeg vet det kan gjøres, men trodde ikke det var så vanlig... Det har ingen påvirkninger for senere svangerskap. Faktisk er det bedre enn p-piller, da kroppen er tilbake igjen med èn gang, visstnok. Anonymous poster hash: 806e8...b7f
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #17 Skrevet 11. november 2015 1) Terapi. Nå. Eller 2) Steriliser deg. Nå. Anonymous poster hash: 93f34...a9f
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #18 Skrevet 11. november 2015 Jeg vil ikke sterilisere meg, jeg er bare 26 år. Aner ikke hva jeg vil i fremtiden. Terapi it is then... Anonymous poster hash: 5a249...066
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå