Gå til innhold

Noen som har opplevd at barnefar røyker hasj?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og evt har gått til barnevernet med dette? Hva gjør man når man finner ut at barnefar røyker hasj under samvær? :-/

Anonymous poster hash: 9ba14...cc4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kontakt barnevernet. Du kan snakke med dem anonymt først.

Mange leverer urinprøver for å bevise at de er rene. Men det er frivillig

Anonymous poster hash: 9d4b9...dc3

Skrevet

Takk for svar. Er det virkelig frivillig? Han kommer aldri til å gjøre det.

Hi

Skrevet

Takk for svar. Er det virkelig frivillig? Han kommer aldri til å gjøre det.

Hi

Barnevernet kan ikke tvinge voksne til det nei. Men klart, det ser ikke så bra ut å nekte..

Anonymous poster hash: 9d4b9...dc3

Skrevet

Og evt har gått til barnevernet med dette? Hva gjør man når man finner ut at barnefar røyker hasj under samvær? :-/

Nekter samvær og rådfører seg med advokat. Jeg ville faktisk rådført meg med advokat før jeg rådførte meg med barnevernet. Alt for ofte kommer barnevernet opp med kompromissløsninger. Hadde det vært mitt barn ville jeg tatt saken juridisk.

Anonymous poster hash: 27300...158

Skrevet

Har du gjort dette selv? Dette er ikke det eneste problemet han har. Jeg har snakket med barnevernet om andre ting, men det skjer liksom aldri noe :-/

Hi

Skrevet

Har du gjort dette selv? Dette er ikke det eneste problemet han har. Jeg har snakket med barnevernet om andre ting, men det skjer liksom aldri noe :-/

Hi

Om jeg har nektet samvær og heller snakket med advokat enn bv? Nei, men jeg ville ikke nølt med å gjøre det hvis det var meg det var snakk om. Alle forstår at barn ikke skal være hos folk som ruser seg. Det er allmen kjent at rus ikke er kompatibelt med god omsorg. Om du går til advokat nå kan du rådføre deg om hvordan du skal håndtere det. Du vil ikke risikere å se ut som en bitter eks (så han ev. kan få omsorgen senere), men du vil ikke at barnet ditt skal være sammen med han uten tilsyn heller. Det er et minelandskap, så rådfør deg med advokat.

Anonymous poster hash: 27300...158

Skrevet

Takk for svar. Jeg skal gjøre det i morgen. Får helt vondt av å sende barnet mitt på samvær.

HI

Skrevet

Enten må du få far til å gå med på å ikke ha samvær før han er rusfri, eller så må du gå til advokat for å få stanset samværet. Du har et ansvar for å skjerme barnet fra en rusmisbrukende far. Det er dette barnevernet vil kreve av deg.

Barnevernet kan sette inn kontrolltiltak ved rustesting, men det er frivillig. Hvis far ikke samtykker til det, vil du få ansvaret for å forhindre samvær. Hvis du ikke tar de grepene som må til, vil barnevernet stille seg undrende til din omsorgskompetanse.

Barnevernkonsulent

Anonymous poster hash: dc841...468

Skrevet

Takk for svar. Er klar over at det er mitt ansvar, men jeg har vært igjennom litt forskjellig med denne mannen, og sist gang jeg hindret samvær grunnet psykisk mishandling av barnet stevnet han meg og jeg ble dømt til å betale dagbøter. Barnevernet anbefalte meg å holde tilbake barnet, men de kunne ikke gi meg det skriftlig. Så det er ikke alltid lett å vite hva man skal gjøre, er livredd for at ting skal snu tilbake på meg, og at han skal få mer samvær.

Hi

Skrevet

Noen andre med erfaring?

Skrevet

tenker at du bare vil ta fra din sønn/datter samvær med far her,ikke noe annet

Anonymous poster hash: 55ffb...758
Skrevet

tenker at du bare vil ta fra din sønn/datter samvær med far her,ikke noe annet

Anonymous poster hash: 55ffb...758

Så du utelukker helt muliheten for at barnefaren ruser seg under samvær? Eller tenker at det i såfall er ok? 

Anonymous poster hash: 60dc4...75d

Skrevet

Så du tenker at det er helt greit at en far ruser seg med barn tilstede? Hadde du sagt det samme hvis det var ditt barn det gjaldt?

HI

Skrevet

Jeg var nettopp ute å luftet hunden. Støtte på en pappa som bor i naboblokken. Han så litt brydd ut, og i det han gikk forbi var det ganske lett å lukte hva han røyket. Trist, hadde aldri trodd det om han. Men det viser vel at det kanskje er utbredt blant noen, jeg vet ikke...

Anonymous poster hash: 4d83e...33e
Skrevet

Det er nok det, men rusmidler og barn har ingenting med hverandre å gjøre, det er i tillegg en kriminell handling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...