Gå til innhold

De bør bli sendt ut av landet.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er faktisk enig. Vi skal hjelpe de vi kan, men vi må vise nulltoleranse for uønsket og kriminell adferd.

Skrevet

Bør fengsles i sitt hjemland

Anonymous poster hash: b6617...256

Skrevet

Ja de burde helt klart blitt sendt ut med en gang.

Skal de bare flytte de? Får de virkelig gå rundt fritt etter å ha antastet en liten jente på 12 år? 

Fy f......

Sikkert noen her som skal bortforklare dette også. 

Anonymous poster hash: fd6ce...2c4
Skrevet

Helt klart og det sporenstreks! Mannen min hadde skremt dem så fælt at de hadde forlatt landet frivillig, hvis dette hadde vært vår datter!

Anonymous poster hash: e0b11...e43

Skrevet

Jeg er også enig. Men, de er ikke myndige selv, så jeg gjetter på at de får bli.

Synd, for slike historier - om de ble utsendt - ville trolig hatt en avskrekkende effekt på de som egentlig ikke har et beskyttelsesbehov.

De får nok bli, dessverre.

Anonymous poster hash: 0aa99...03f
Skrevet

To ting kan være problematisk. Det første er at man må ha et sted å sende dem. Det er ikke alle land det er veldig enkelt å få folk inn i. Det andre er at alle bør ha en viss rettsikkerhet. Dem må foreligge en dom på at de har gjort noe straffbart for at de bør kunne sendes vekk. Alternativet ville være at hvem som helst kunne komme med påstand om at en uten norsk statsborgerskap har gjort noe galt og at vedkommende da ville bli utvist umiddelbart. Et slik samfunn vill i hvertfall ikke jeg leve i.

Anonymous poster hash: 6289f...4a4
Skrevet

To ting kan være problematisk. Det første er at man må ha et sted å sende dem. Det er ikke alle land det er veldig enkelt å få folk inn i. Det andre er at alle bør ha en viss rettsikkerhet. Dem må foreligge en dom på at de har gjort noe straffbart for at de bør kunne sendes vekk. Alternativet ville være at hvem som helst kunne komme med påstand om at en uten norsk statsborgerskap har gjort noe galt og at vedkommende da ville bli utvist umiddelbart. Et slik samfunn vill i hvertfall ikke jeg leve i.

En dom? Det meste blir jo henlagt i Norge. Velger å tro på en livredd 12-åring, og et handlekraftig vitne, fremfor halvkriminelle unge menn som har null respekt for norske jenter.

Anonymous poster hash: e6bd1...9fd

Skrevet

Sendt hvor da? Til en plass hvor det ikke finnes andre 12 år gamle jenter de kan antaste? Hvor er det, da?

Anonymous poster hash: a5a8c...cc0

Skrevet

En dom? Det meste blir jo henlagt i Norge. Velger å tro på en livredd 12-åring, og et handlekraftig vitne, fremfor halvkriminelle unge menn som har null respekt for norske jenter.

Nå ble vell ikke denne 12-åringen hverken voldtatt eller mishandlet. Det var sikkert en ubehaglig opplevelse, men blås det nå ikke opp til noe langt mer enn det var.

Hvotdan tror du det ville være å leve i et samfunn der en beskyldning fra to personer skulle være nok til å bli sendt ut av landet eller sperrret inne? Neste gang kunne det være du eller dine barn som fikk beskyldninger mot dere. Ingen mulighet til å komme med deres side av saken, ingen advokater eller dommer, bare direkte straff. Vil du ha det slik?

Skrevet

Nå ble vell ikke denne 12-åringen hverken voldtatt eller mishandlet. Det var sikkert en ubehaglig opplevelse, men blås det nå ikke opp til noe langt mer enn det var.

Hvotdan tror du det ville være å leve i et samfunn der en beskyldning fra to personer skulle være nok til å bli sendt ut av landet eller sperrret inne? Neste gang kunne det være du eller dine barn som fikk beskyldninger mot dere. Ingen mulighet til å komme med deres side av saken, ingen advokater eller dommer, bare direkte straff. Vil du ha det slik?

At det ikke skjedde mer er vel først og fremst fordi en voksen person kom forbi og fikk reddet jenten.

I Stokke i Vestfold har det vært flere tilfeller siden asylsøkerne kom dit, småjenter som er befølt, forsøkt holdt igjen, og også en kvinne som har opplevd å bli forsøkt stoppet. Men ingen av hendelsene er gått videre med i rettssystemet "fordi de involverte (som er kjent) har flyttet til andre kommuner".

Nei, man ønsker seg ikke rettsløse tilstander. Men de fire som ble antastet i Vestfold har jo ikke særlig rettssikkerhet når sakene ikke blir fulgt opp fordi gjerningsmennene blir flyttet til en ny kommune. Hva med sikkerheten til egne borgere?

Og om det hadde blitt fulgt opp med sak mot gjerningsmennene så vil de ha rett på advokat, de vil ha ankerett, og før man vet ordet av det har de vært så lenge i landet pga. sine lovbrudd at de ironisk nok har rett på å bli.

Når personer bryter norsk lov og forbryter seg mot andre bare etter få dager i landet, da burde de sendes rett ut igjen der de kom fra. Har de greid å reise gjennom så mange land så finner de nok et annet sted å gjøre av seg. Vi kan ikke godta at de kommer her og tar det som en selvfølge at de kan bryte norsk lov uten at det får følger. Da sender vi signaler om at her er det bare å komme og gjøre som man vil.

Anonymous poster hash: 0aa99...03f

Skrevet

Ja, det er dette vi nå får i hopetall. Primitive menn, ikke mer utviklet enn dyr, som ikke klarer å kontrollere seg selv med mindre det kvinnelige kjønn, både barn og voksne, er kledd i store svarte telt.

Anonymous poster hash: e5510...979
Skrevet

To ting kan være problematisk. Det første er at man må ha et sted å sende dem. Det er ikke alle land det er veldig enkelt å få folk inn i. Det andre er at alle bør ha en viss rettsikkerhet. Dem må foreligge en dom på at de har gjort noe straffbart for at de bør kunne sendes vekk. Alternativet ville være at hvem som helst kunne komme med påstand om at en uten norsk statsborgerskap har gjort noe galt og at vedkommende da ville bli utvist umiddelbart. Et slik samfunn vill i hvertfall ikke jeg leve i.Anonymous poster hash: 6289f...4a4

En dom? Det meste blir jo henlagt i Norge. Velger å tro på en livredd 12-åring, og et handlekraftig vitne, fremfor halvkriminelle unge menn som har null respekt for norske jenter.Anonymous poster hash: e6bd1...9fd

Nå ble vell ikke denne 12-åringen hverken voldtatt eller mishandlet. Det var sikkert en ubehaglig opplevelse, men blås det nå ikke opp til noe langt mer enn det var. Hvotdan tror du det ville være å leve i et samfunn der en beskyldning fra to personer skulle være nok til å bli sendt ut av landet eller sperrret inne? Neste gang kunne det være du eller dine barn som fikk beskyldninger mot dere. Ingen mulighet til å komme med deres side av saken, ingen advokater eller dommer, bare direkte straff. Vil du ha det slik? Anonymous poster hash: 6289f...4a4
Der ja jeg sa jo at noen ville bortforklare.

Slutt å bagatellisere hva disse mennene gjør. Det er absolutt ikke greit.

Anonymous poster hash: fd6ce...2c4

Skrevet

Enig :) send de kriminelle tilbake hvor de kom fra. Så får de lese seg på lover og regler og hva som er akseptabelt og ikke - før de kommer tilbake! At de er tenåringer unnskylder dem ikke. Stakkars mine små døtre fersom dette blir fremtiden. Håper ikke det blir mange slike tilfeller.

Anonymous poster hash: c167a...576

Skrevet

Vel siden disse tenker det er ok med kvinnesynet fra hjemlandet her og antaste barn så følger jeg opp med å straffe de hjemland style ... Rører de datteren min så kutter jeg av hånden... Kanskje en vekker siden de tydeligvis ikke er smarte nok til å kunne sunn fornuft!

Anonymous poster hash: b7546...fc0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...