Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #1 Skrevet 11. november 2015 Har nettopp snakket med skattekontoret og den info jeg fikk der kan umulig stemme? Har normalt en inntekt på ca 35 000, betaler ca 28% i skatt (36% på overtid ). Skal nå ha permisjon fra jobben pga manglende bhg - plass og skal være dagmamma. Av denne inntekten skal jeg betale inn forskuddsskatt og ifølge hun jeg snakket med, må jeg betale inn 35% skatt! Så nå som inntekten min halveres, så skal jeg betale MER i skatt?? Det henger da virkelig ikke på greip! Noen som vet? Anonymous poster hash: c19af...d1f
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #2 Skrevet 11. november 2015 Siden du bare har permisjon fra hovedarbeidsgiver regnes kanskje dagmammapengene som biinntekt? Man må skatte ganske hardt av biinntekter.... Anonymous poster hash: 7f944...577
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #3 Skrevet 11. november 2015 Siden du bare har permisjon fra hovedarbeidsgiver regnes kanskje dagmammapengene som biinntekt? Man må skatte ganske hardt av biinntekter.... Anonymous poster hash: 7f944...577 Men jeg har jo ikke noen inntekt fra jobben jeg er i permisjon fra. Skjønner ingenting jeg nå.. Anonymous poster hash: c19af...d1f
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #4 Skrevet 11. november 2015 Sikkert noen rare regler rundt det at du allerede har en hovedarbeidsgiver, men jeg ville sjekket dette skikkelig opp. Som dagmamma betaler man egentlig veldig lite skatt, du trekker jo fra for slitasje på egen bolig, for renhold, for innkjøp av tegnesaker og leker osv. Anonymous poster hash: 7f944...577
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #5 Skrevet 11. november 2015 Sikkert noen rare regler rundt det at du allerede har en hovedarbeidsgiver, men jeg ville sjekket dette skikkelig opp. Som dagmamma betaler man egentlig veldig lite skatt, du trekker jo fra for slitasje på egen bolig, for renhold, for innkjøp av tegnesaker og leker osv. Anonymous poster hash: 7f944...577 skal ta en tlf til jeg. Fratrekket er på 1091 kr pr mnd pr barn, så er ikke mer enn 2182 kr som trekkes fra. Da sitter jeg igjen med en inntekt på 14818 kr som jeg må trekke 35 % skatt av. Dvs 12 000 inn i mnd. I tillegg er det meningen at jeg skal betale inn skatt for nov, desember, januar og februar nå i november. Det vil altså si at jeg går i minus nå i november. Hvordan i all verden har de sett for seg at det skal gå til??!!?? *frustrert * Anonymous poster hash: c19af...d1f
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #6 Skrevet 11. november 2015 http://www.skatteetaten.no/no/person/selvangivelse/tema-og-fradrag/familie-og-helse/barn/betalt-barnepass/ Har du husket på å spørre arbeidsgiveren din om du får lov til å ta deg annen jobb i permisjonen? Anonymous poster hash: a1bb5...13a
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #7 Skrevet 11. november 2015 Jada, arbeidsgiver som jeg har permisjon fra vet jeg skal være dagmamma, ikke noe stress med det. Hi Anonymous poster hash: c19af...d1f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå